Výrobca píše somariny.Keby som mal na 1m2 stáť spolu s ďaľšími 6-7 osobami tak tam ani nenastúpim.
Pohodlne sediaci zaberie 0,5m2 a koľko zaberie pohodlne stojaci?
Aj to ,že v metre stoja.Tam môžu stáť,aj vo vlaku sa dobre stojí .Metro ide plynule,nemá zákruty a nie ako autobus.Šofér sa lepí na autá ,nedodržiava odstupy a potom musí prudko brzdiť.Koľko ľudí už popadalo na zem pri takej jazde.
Odporucam precitat prakticke skusky obsaditelnosti jednotlivych vzidiel, ktore robi PID. Podla prilozenej tabulky sa pri testoch ukazalo ze pri maximalnom realnom obsadeni (ktore je casto nizsie nez papierovo deklaruje vyrobca) sa na 1m2 zmesti v priemere 5-8 ludi. Pre predstavu pohodlne sediaci cestujuci zaberie viac ako 0,5 m2.
Pri beznej spicke, uvadzana hodnota 90% standardu ROPIDu (nie maximalnej, alebo nameranej kapacity), sa pri miestach na statie stale uvadza hodnota 2-3 osoby / m2.
ďakujem za vysvetlenie. Neuvedomil som si, že je tam v signálnom pláne takáto diera. Je super, ak sa využijú. Ale na tomto úseku by bolo fajn, keby predsignály boli všade. Napr. aj na Trnku výjazd zo zastávky (tam by to šlo aj teraz), na Račku a na SAVke. To by bola úplná bomba.
ja tu nechcem prudit... ale staci ked sa pozries ako sa zmenila kapacita stadionov na Slovensku po tom, co sa zrusili miesta na statie a zaviedli sa miesta len na sedenie... a mohlo by ti dopnut, ze cela tato tvoja teoria je nezmysel...
V budúcnosti by mohol byť predsignál aj na ďalších svetlách, ale tam je potrebné prerobiť zastávku tak, aby sa z nej mohlo plynulo vyjsť vyhradeným jazdným pruhom do priebežného jazdného pruhu, aby vozy mohli stáť v zastávke počas celého signálu Stoj a umožniť nástup cestujúcim a potom sa bezpečne a prednostne dostať pred IAD bez manévrov.
Nie som najchudsi ale poviem ti, ze ked sa postavim (namiesto sedenia) tak zaberam urcite menej m2 ako sedenim, kedze aj svoje nohy niekam musim dat a pri mojich 2 metroch maju nejaku tu dlzku
No nestanem.Pretože podľa mňa ,zaberiem po sediačky rovnako miesta ako keď stojím. Ale ak by už bola taká strašná situácia ,tak jednu mladú by som na kolená zobral sadnúť.
Cielom je prave to aby sa vozidla dostali do zastavky skor, bez nutnosti cakat na volno pre auta. Ide o fazu kedy maju volno vozidla iduce z Legionarskej na Sancovu, cize napustat auta cez krizovatku z Raciansku je blbost (upchali by krizovatku), ale autobus do zastavky kludne ist moze, prave preto ze tam beztak zastavuje.
Pokial viem, tak ten signal pusta busy na zastavku aj v case ked uz maju auta cervenu...
Takze bus este moze prejst, auta to uz nepusta aby sa netvorila zapcha pred dalsim semaforom.
Ahojte, dnes som si všimol riešenie na Račku s predsignálom a dovoľte mi impertinentnú otázku (nie rýpačskú) : Aký je vlastne význam toho predsignálu, keď vyhradený jazdný pruh pokračuje plynule do zastávky? Nemal by byť ten signál o jednu svetelnú signalizáciu ďalej? Veď všetky vozidlá MHD (snáď s výnimkou služobných) pokračujú do zastávky na Račku, kde musia zastaviť.
Sedeli by sme radi a nie stáli. Kto sedí na sklápacích sedačkách nemusí stávať kvôli kapacite,jedine vtedy ak príde vozík.
Tie nové električky škoda ,je tam kopec,krivá dlážka ani stáť sa tam nedá ,podobne ako v sorke v zadu,stoj tam taký vykrútený.
3533