Dnes sa vyvazali v 210/2, voz 6288. Jedem bol prezleceny za bezdomovca, druhy za bufetaka. Ked som na ASMN nastupil, uz sedeli vo vozidle (ano, z obratiska dosli vo vozidle). Mne bolo ihned jasne, ze vodic trolejbusu by bezdomovca vyhodil a normalny BEUSak by sa tak neobliekal. Tak som si uz prichystal elektrickenku. Oznacovace zablokovali ihned na ASMN, teda 15 sekund od odjazdu, aby som bol presny. Kedze to trolejbusu trva dost dlho, kym sa otoci okolo banky a prejde cez krizovaku, tak po zastavku ASMN uz mali chytenych prvych cestujucich. Na moje prekvapenie vsak nevystupili, ale viezli sa dalej, ba dokonca aj dalej kontrolovali, vodic sam zablokoval oznacovace. Napr. este na zastavke Krizna, ci ako sa vola. Po Racianske myto mali dalsieho cierneho pasaziera. Asi sa cely den vyvazali hore dolu v 210/2 a cihali na "cernochov". Nemaju nahodou nejaky vnutorny predpis, ze Hlavnej stanici sa maju vyhybat, resp. ze tam nemaju kontrolovat, lebo to zneuzivali a chytali turistov, ktori castokrat chceli listok kupit u vodica, lebo nevedeli aky treba? Lebo inde su na take sluzby zyvknuty, iba u nas "sa to neda", u nas ich privita radsej revizor a nastrci ruku a chce pokutu... Zaujimalo by ma, ci su dajako dohodnuty s vodicom, ze si "ulovok" rozdelia, lebo zaiste sa najdu taki, co im ponuknu 500 Sk bez bloku.
Dnes poobede som na vlastne okale videl 21Tr. Na Roznavskej, pekne si to sinul asi do vozovne Trnavka. Vnutri sedelo niekolko chlapikov v modrych "monterkach" s logom SKODA na chrbte. Ten trolejbus fakt nevyzera zle. Bude to prijemna zmena
Alebo čo tak spoločné zastávky maglevu a doplnkovej dopravy na jednej hrane?
Mimochodom, neviem či to všetci sledujete, ale o 11.12. má zastupiteľstvo na programe aj Situačnú správu o vývoji a stave riešenia koncepcie nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy pre Bratislavu a región. Podklady k jednotlivým variantom by mali byť na webe www2.bratislava.sk už v priebehu zajtrajška. Takže môžeme sa tešiť na plne segregovanú električkovú rýchlodráhu do Petržalky a neskôr po celom meste
Vies si predstavit maglev ako BA MHD? To by boli same vykrivene kolaje, pocmarane maglevy, nemagnetizujuce magnety, smrad vo vozoch, keby sa maglevu pokazil stierac, tak by stal tri roky vo vozovni... a vobec, vies si predstavit vozovnu maglevov??? V BA???
Ale aplikovať by sa to dalo aj v husto obývaných rozsiahlejších regiónoch (samozrejme, tá aplikácia na BA bola vtip). Rozdiel oproti TGV je zásadný v schopnosti akcelerácie. Maglev môže mať (relatívne) husto zastávky aj pri vysokej max. rýchlosti.
V tomto by som nebol az taky pesimisticky. Tych par metrov po slovenskom uzemi (len po Petrzalke) stat bude, pretoze to chce urobit niekto, kto so slovenskym statom nema nic spolocne. A ked si vezmete do uvahy tie ceny, je to vylozene lacnejsie a rychlejsie ako lietadlo.
tr3mp: ved to nebude nosny dopravny system MHD, ale vysokorychlostny medzistatny sposob prepravy TGV by predsa tiez nejazdilo ako elektricka
Na tento link som narazil, keď som zisťoval všetko o prvom komerčne využívanom magleve v Číne (cca 32 km za 8 minút ak sa dobre pamätám). Na tej stránke je fajn, že sú tam aj ceny (mimochodom nie až tak strašne drahé v porovnaní s cestovnými časmi), zaujímavé je to už aj oproti lietadlu.
... to by ale bol nosný systém, zastávky nejako takto:
A: DNV - Dúbravka - Karlovka - centrum - Trnavské mýto - Krasňany - Rača
B: Lúky - Háje - centum - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov - letisko - Dolné Hony
(cestovná doba z konečnej na konečnú 6 minút)
Pozrite sa na stranku www.transrapid.de . Ze je to krasne? Zvlast sa pozrite na Projects - mozno sa este za nasho zivota takymto vozidlom odvezieme do Petrzalky
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy