Na busy si vies kupit papierovy denny listok, je to uvedene aj na webe TfL ("One Day Bus & Tram Passes are issued on a single use Oyster card or as a paper ticket. They are valid from 00:01 on the day of issue until 04:30 the following day. .... Printed One Day Bus & Tram Passes are issued from ticket machines at Tube and DLR stations, from London Overground, TfL Rail and National Rail ticket offices and from Visitor Centres.)
A co bluznis o automatoch? V kazdej stanici metra ci zeleznice v Londyne mas niekolko automatov na papierove listky. Netusim co do toho motas magneticky pruzok, to mali davno pred napr. Oyster kartami, je to proste forma automatickeho overovania papierovych listkov z cias pred 2D kodmi, maju to napr. aj vo Varsave.
Je integrovany technicky, ale tarifne je mimo zonoveho systemu cize tam platia specialne ceny. Ale moze byt ze sa tam da ten denny limit uplatnit, len by som za to nedal ruku do ohna, lebo tie mimozonove destinacie maju pomerne zlozite pravidla ktore nepoznam. To co som pisal s urcitostou plati len v zonach.
Paper single and return tickets
You can buy paper tickets for single and return journeys on Tube, DLR, London Overground, TfL Rail and National Rail services at:
Ticket machines at Tube, DLR, London Overground, TfL Rail and National Rail stations
Ticket offices at London Overground, TfL Rail and National Rail stations
You can't use cash to pay your bus fare, or to pay your tram fare at tram stops.
Áno, vie ak používaš platobnú kartu. Pri Oyster to minimálne kedysi nevedelo (ale možno už vie, malo sa to doriešiť tento rok v rámci updatu celého systému). Akurát teda na Gatwick TfL nič neprevádzkuje, len na Heathrow. V tom videu čo som linkoval je to vysvetlené od 2:27.
Čiže to fakt vie dať daily cap na zóny 1,2 a keď v ten deň idem ešte na Gatwick alebo Heathrow, tieto ďalšie zóny spraví cap ako jednorazový lístok?
Ja to pre istotu rieším jednou kartou celý deň na 1,2 a pri ceste na letisko vystúpim na hranici 2/3 a odtiaľto si označím druhú kartu, kde to dá cap na jednu cestu z 3. zóny na letisko.
Ano, idem ti vysvetlovať systém v Londýne - a dokonca dobre! Presne ako som napísal, aj ty si potvrdil že systém funguje tak že ti sám vypočíta najvýhodnejšie cestovné ? ? ? Na rozdiel od Prahy kde si cestujúci sám volí lístok na začiatku prvej cesty, čiže musí vopred vedieť či sa mu oplatí napr. 24 hodinový lístok.
Pri používaní bezkontaktnej karty v Londýne systém sám prepočítava či použiť denný limit, alebo jednorazové cestovné, alebo ich kombináciu (t.j. denný limit pre určité zóny a k tomu jednorazové cestovné pre zostávajúce zóny). Mimochodom posledná možnosť pre Oyster ešte nie tak dávno nefungovala (viď https://www.youtube.com/watch?v=1w95ULafeSY), ale to sa malo tento rok zmeniť, neviem či už to zbehlo.
V Prahe nič takéto nebude, cestujúci si sám nakliká aký chce lístok (na začiatku cestovania), zaplatí kartou a lístok mu to vytlačí na papieri.
mne ides vysvetlovat system v londyne a este k tomu aj zle? ziadne vypocty to nerobi, mas daily cap thats all. napr, jazdis busom, jedna jazda 1,50 , max zaplatis za 4,50, tyzdenny limit si uz nepamatam. podobne je to aj pri metre/vlaku. a papierove listky su preto marginalne lebo maju dvojnasobnu cenu a contactless kartu/oyster ma kazdy, nemusi riesit kupovanie listkov.
trolejbus6207
Z tohoto osobne nadšený príliš nie som, na druhej strane NS12 je oproti NB12 určite posun vpred...