Áno, vie ak používaš platobnú kartu. Pri Oyster to minimálne kedysi nevedelo (ale možno už vie, malo sa to doriešiť tento rok v rámci updatu celého systému). Akurát teda na Gatwick TfL nič neprevádzkuje, len na Heathrow. V tom videu čo som linkoval je to vysvetlené od 2:27.
Čiže to fakt vie dať daily cap na zóny 1,2 a keď v ten deň idem ešte na Gatwick alebo Heathrow, tieto ďalšie zóny spraví cap ako jednorazový lístok?
Ja to pre istotu rieším jednou kartou celý deň na 1,2 a pri ceste na letisko vystúpim na hranici 2/3 a odtiaľto si označím druhú kartu, kde to dá cap na jednu cestu z 3. zóny na letisko.
Ano, idem ti vysvetlovať systém v Londýne - a dokonca dobre! Presne ako som napísal, aj ty si potvrdil že systém funguje tak že ti sám vypočíta najvýhodnejšie cestovné ? ? ? Na rozdiel od Prahy kde si cestujúci sám volí lístok na začiatku prvej cesty, čiže musí vopred vedieť či sa mu oplatí napr. 24 hodinový lístok.
Pri používaní bezkontaktnej karty v Londýne systém sám prepočítava či použiť denný limit, alebo jednorazové cestovné, alebo ich kombináciu (t.j. denný limit pre určité zóny a k tomu jednorazové cestovné pre zostávajúce zóny). Mimochodom posledná možnosť pre Oyster ešte nie tak dávno nefungovala (viď https://www.youtube.com/watch?v=1w95ULafeSY), ale to sa malo tento rok zmeniť, neviem či už to zbehlo.
V Prahe nič takéto nebude, cestujúci si sám nakliká aký chce lístok (na začiatku cestovania), zaplatí kartou a lístok mu to vytlačí na papieri.
mne ides vysvetlovat system v londyne a este k tomu aj zle? ziadne vypocty to nerobi, mas daily cap thats all. napr, jazdis busom, jedna jazda 1,50 , max zaplatis za 4,50, tyzdenny limit si uz nepamatam. podobne je to aj pri metre/vlaku. a papierove listky su preto marginalne lebo maju dvojnasobnu cenu a contactless kartu/oyster ma kazdy, nemusi riesit kupovanie listkov.
Čo máš od VÚB? Nimi emitovaná Visa Debit mi nešla ani v Londýne, tie karty sú asi v nejakom čudnom štandarde. Ale MasterCard World od nich v Londýne aj Ostrave používam bežne a ide bez najmenšieho problému.
V Londýne je ten systém o niekoľko levelov ďalej ako v Prahe. Praha žial ide po predpotopnom riešení, kedy si len kartou zaplatíš papierový lístok, ale sám budeš musieť voliť druh cestovného, kým v Londýne len prikladáš kartu a systém ti sám vypočíta najvhodnejšie cestovné.
Inak v Londyne existuje papierový lístok na koľajových módoch dopravy (na autobusoch v zásade nie, aj keď existujú ešte nejake špeciáne predplatné lístky ktoré majú papierovú podobu).
Samozrejme, že to výhody má. Podstatné je to, že vozidlo je pri prejazde križovatkou už za výhybkou a môže ísť cez križovatku rýchlejšie. Okrem toho tam boli pôvodne semafory a pri spleťovej výhybke si ďalšie vozidlo mohlo za vozidlom, čakajúcim na signál, už prestaviť výhybku.
Inak realita dôvodov je taká, že spleť (slovenský výraz pre splietku) dávala primárne z toho dôvodu, aby miestom výmeny (to je tá časť výhybky, kde sú jazyky) pri prudšom daždi nepretekala voda a hustejšie artefakty, ako napríklad šutre, ktoré mechanizmus výhybky pri pôvodnom umiestnení pravidelne znefunkčňovali.
Bezkontaktní platby v pražských tramvajích http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/11/8/bezkontaktn-platby-v-praskch-tramvajch
"Dodavatelem bude společnost Bankovní informační technologie, s. r. o. (jejímž 100 % vlastníkem je ČSOB), která na své náklady vybaví všechny tramvaje samoobslužnými zařízeními pro nákup jízdenek. Službu bude následně zajišťovat po dobu čtyř let od jejího zprovoznění. DPP za uvedenou službu zaplatí pouze 1,99 % z ceny jízdného. To znamená, že se nákup jízdenek bezkontaktní platbou stane z pohledu Dopravního podniku nejlevnějším prodejním kanálem jízdného."
Kto tu nie tak dávno pravidelne verklikoval o tom ako platby kartou v MHD nemôžu fungovať lebo sú drahé (zatiaľ čo EMTrest kartičky sú asi zadarmo)? ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk