Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V Ostravě vyjely elektrobusy s rychlým dobíjením, pět minut vystačí na hodinu jízdy
https://zdopravy.cz/v-ostrave-vyjely-elektrobusy-s-rychlym-dobijenim-pet-minut-vystaci-na-hodinu-jizdy-18230/
"Nová technologie umožňuje ve speciální dobíjecí stanici na zastávce Svinov mosty-dolní zastávka nabít vozidlo za pět minut na jednu hodinu provozu."
Reply on: 810zssk #228298:
Ono dosť záleží aj od zastupka.
Reply on: tomas.ryan #228296:
Pre dopravu bude dobrý, alebo zlý výsledok volieb - z prieskumu vyplýva že ak by sa voľby konali teraz, tak by sa primátorom stal buď Vallo, alebo Mika (rozdiel medzi nimi nie je dostatočne veľký na vyvodzovanie konkrétnejšieho záveru), čo by pre dopravu malo rôzne konzekvencie.

Možno ale skonštatovať že nateraz sú v prieskume kandidáti zoradení od najlepšieho po najhoršieho, čo je vcelku pozitívne.
Reply on: tomas.ryan #228296:
Keby sa primátorom stal Mrva, tak by do mesta natiahol aj 50-prúdovku ako pri letisku LA.
Ako hodnotíte posledný zverejniteľný prieskum pre voľbami? Pre dopravu je to dobré, alebo zlé?
Matúš Vallo 29,4%, Václav Mika 28,1%, Ivo Nesrovnal 21%, Ján Mrva 16,6%
Reply on: Viko #228294:
Hej, predpokladám existenciu prototypu PAMI, pretože si neviem predstaviť hlásenie zastávok z magnetofónu Pluto ? .
Reply on: S499.1023 #228292:
Rozumiem správne, že predpokladáš existenciu prototypu PaMi už v októbri 1978?
(Lebo teda ja som si myslel, že to skôr bude pokus v rámci nejakého staršieho projektu...)
Reply on: S499.1023 #228292:
Ďakujem za pekné zhrnutie ?
Reply on: Ike #228289:
Neviem, prečo na to v roku 2000 ľudia pozerali ako na niečo z inej planéty, ale pokiaľ mi je známe, tak do zmieňovanej udalosti vodiči hlásili zastávky do mikrofónu, pričom väčšina na to kašlala. Potom sa začala skúšobná prevádzka systému PAMI (PoloAutomatický Magnetofónový Informátor) (s určitým časovým odstupom naň nadviazal systém DRAHUŠA, kotrý už odosielal aj polohu vozidla podľa vyhlásenej zastávky do riadiaceho systému), čo bude asi tá zmienka. Keďže sa jednalo o kazetový autoprehrávač s Tesly Bratislava v kombinácii s legendárnymi kazetami Emgeton, jednými z najhorších na svete, jeho spoľahlivosť bola mizerná a čoskoro zakapal. Ešte v roku 1984, keď som v DPB nastupoval, bol prakticky vo všetkých vozidlách funkčný rozhlas, vozidlá mali mikrofón buď napevno alebo (novšie) na DIN-konektor s prevlečnou matkou a mikrofón sa fasoval na výpravni s vozovou kabelou. Orálne hlásenie som ja osobne používal. Potom sa zjavila DRAHUŠA a mikrofóny zmizli, prehrávače však po čase tiež, z vozidiel začali miznúť reproduktory aj zosilňovače, pretože najkého trubiroha z radov vodičov napadlo, že by tie shitné reproduktory a zosilňovače mohol využiť pri krutohustomastnom ozvučení svojej vytuzenej Š 105 S a ďalší sa ním inšpirovali a vlastne až do nástupu elektronického odbavovacieho systému a palubákov sa nehlásilo.
Bez samostatného oznamu je predĺžená výluka (NAD) v úseku "Rajka - Hegyeshalom". Namiesto 30. 10. 2018 má skončiť až 4. 11. 2018. Pozerám, že je to zapracované už aj na cp.sk http://www.slovakrail.sk/sk/o-spolocnosti/vyluky/vyluky-v-zahranici2.html
Reply on: Ike #228283:
Postavim sedacku na cestu, “nezmesti sa mi do bytu a kde ju mam dat?” 😉
Reply on: S499.1023 #228285:
A pozerám, že je to správny link, ale asi sa bude obsah s plynúcim časom meniť 🙂
https://imhd.sk/ba/kalendar-udalosti
Reply on: 810zssk #228287:
máš pravdu, vypracovanie plánu a operatívne riadenie je jedna vec, ale niekto úplne odpílil možnosť adekvátne informovať cestujúcich .... predpokaldám, že na žiadnej zastávke nebude k dispozícii vytlačený oznam, prípadne iná forma informácie pre cestujúceho ..... a zase raz sa cestujúci budú odbavovať na vodičoch či dispečeroch, ktorí budú (výnimočne) v tomto prípade bez viny ....
Reply on: gejza #228286:
Aké "protiopatrenia"? Proste musíš vozidlá odkloniť z uzavretého úseku, alebo ich zdržať kým sa znova neotvorí. Máš pocit že sa to bude ľahšie robiť operatívne v čase keď už to bude reálne, než pripraviť vopred v klude deň predtým?

Jasné, že tam zajtra bude veľká miera operatívy, ale zas trasa je popísaná dostatočne detailne na to aby sa dal vypracovať aspoň predbežný plán že ako budú linky v jednotlivých fázach vedené. To nemôže trvať viac ako dve hodiny a značne by to zajtra zjednodušilo robotu aj dispečerom, aj vodičom.
Reply on: 810zssk #228284:
mal som na mysli slušnú kultivovanú komunikáciu o možných dopadoch na činnosť ..... takúto komunikáciu by príčetný partner realizoval v dostatočnom predstihu tak, aby sa subjekt postihnutý jeho svojvôľou dokázal primerane pripraviť .... neobhajujem DPB a.s., ale som presvedčený, že za necelý deň sa nedajú naplánovať a zrealizovať adekvátne protiopatrenia ....
Reply on: Ike #228279:
A nedáš teda ten správny?
Reply on: gejza #228282:
Informácie sú v médiách dostupné hocikomu.
Reply on: kecho #228281:
Úspešní ľudia sa pýtajú: "a kde máme zaparkovať?"
Reply on: 810zssk #228280:
tipujem, že DPB a.s. o chystaných obmedzeniach nebol vôbec informovaný ....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.