Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #228107:
Preco by nebol? Bude tam zastavka, bude tam byvat kopa ludi, bude to sluzit pre DNV, atd.
Reply on: Solider #228106:
Podla mna sa prebuduje Pri krizi. Nebude dovod viest 4 a 5 obe na Bory.
Reply on: mi.v #228105:
Ak by bolo predĺženie trate vybudované, tak by sa kapacita obratiska znížila, koľaj č. 1 by bola v obratisku kratšia a zmestili by sa na ňu iba 3 dupláky, t. j. rovnako ako na koľaj č. 3. To znamená, že ak by bolo predĺženie vybudované, kapacita obratiska by bola rovnaká či už pri ľavom alebo pravom otočení. Keďže sa však predĺženie v blízkom horizonte ani neplánuje, nevidím dôvod obnovovať tento stav. Takisto obratisko Pri kríži sa pri predĺžení trate k TIOP Bory kompletne prebuduje, prípadne zruší. A to je reálnejšie, ako pokračovanie z Komisárok do Vajnôr.
Reply on: Solider #228104:
Načrtol som si tú variantu ešte pred písaním predošlého príspevku, ale nepotvrdilo sa mi získanie miesta v slučke. Skúste prípadne dať náčrt, ako to vychádza Vám. (Nezabudnite na potrebu možného pokračovania trate, ktorá bola vtedy pravdepodobne aktuálna, viď #228095.) Ja môžem pridať nejaký náčrt, ale možno niekedy večer.
Reply on: mi.v #228103:
Pri obratisku so štandardným otáčaním by nebolo treba zväčšiť pozemok a dokonca by sa tam zmestilo viac vozidiel, keďže rozraďovacia výhybka z koľaje č. 2 na koľaje č. 1 a č. 3 by mohla byť podstatne skôr. Takisto sa v obratisku nachádza koľajové kríženie, ktoré by tam za normálnych okolností nebolo.
Reply on: DRRD #228099:
Čo píšete všetci traja, teda možnosť pozdejšieho predĺženia trate (obojsmerný prejazd miestom obratiska v priamom smere) + minimálna možná veľkosť pozemku + inšpirácia pražskými slučkami, si neodporuje, skôr sa to dopĺňa a ako optimum vychádza z toho to riešenie, ktoré je tam teraz. Takže je vlastne dobré 🙂

Pri klasickej slučke v jednosmere by buď bolo potrebné zväčšiť pozemok vysunutím slučky mimo os trate (na mape metských dráh viď obratisko Važecká v KE, ktoré má rezervu na pokračovanie trate, ale je vysunuté) alebo by klesla deponovacia kapacita (koľaj z predĺženia trate by križovala odstavné koľaje) alebo by nebol priamy prejazd v jednom zo smerov (ale cez oblúky slučky), čo je ešte viac neprijateľné.
Reply on: Miro #228091:
Ja som to uz dvakrat videl a vzdy ma to fascinovalo. Ten pan vodic mi pripada velmi sympaticky
Scifi sa stalo skutocnostou! DPB poskytol CP k vyluke na Nam. SNP!!!
Reply on: DRRD #228099:
Ako nie som expert na trate a kolaje, ale nebolo by to obratisko rovnako velke nezavislo na tom, ktorym smerom sa po nom jazdi?
Reply on: mi.v #228093:
V tom čase bol dôvod taký že sa musel prikúpiť pozemok lebo stará konečna (triangel) bola menšia. A aby sa čo najmenej polnohospodárskej pôdy vykupovalo a stálo to čo najmenej tak to projektant navrhol takto. Keby sa robili tri kolaje v jednomsmere tak by nevyšiel na tomto pozemku ten tvar konečnej.
Reply on: david1 #228095:
Realita bude úplne iná - v čase prestavby obratiska z triangla na slučku sa nejaký kompetentný z DPB zhliadol v Prahe v obratisku s protismernými koľajami, ktoré bolo v Prahe veľmi rozšírené (Petřiny, Divoká Šárka, Podbaba) a povedal "také ešte v Bratislave nemáme". Inak by samozrejme ani klasické usporiadanie slučky nebránilo pokračovaniu vo výstavbe trate ďalej.
Ak sa presadí zámer postaviť na bývalom letisku sídlisko pre 15000 ľudí tak by to dosť pomohlo.

https://bratislava.sme.sk/c/20916805/z-letiska-ma-byt-sidlisko-ludia-su-proti.html

Reply on: si #228094:
To by celkom dávalo zmysel, ďakujem.
Reply on: si #228094:
Presne tak.
Kedysi sa plánovalo to zokruhovať cez nadjazd okolo bývalej BEZ-ky do Vajnôr a odtiaľ na Zlaté..
Reply on: mi.v #228093:
moj osobny tip je moznost pokracovat dalej s tratou podobne ako to je v pripade obratiska pri "zst" vinohrady...
Prosím aký je dôvod toho, že obratisko Komisárky bolo naprojektované s navzájom protismernými koľajami v slučke? Nebolo jednoduchšie dať všetky tri koľaje slučky klasicky rovnakým smerom, bez potreby križovania protismeru pri vjazde/výjazde zo slučky?
Reply on: zakaznik #228090:
Debata však začala úplne inde a to fotkami z cenníkmi, ktoré majú zvonka na dverách..
Čo môže a nemôže mesto bolo irevelantné. Písal som, že nič neporušujú v dnešnej dobe.

Aj ako mesto podpisuje prenájom nielen týchto miest som ti tiež napísal.
Reply on: AndyNO #228089:
Áno, to je ono. Pekný dokument.
Reply on: david1 #228074:
Ty si buď troll alebo nevieš čítať. Bolo ti zrozumiteľne vysvetlené, že majiteľ pozemku si môže vybrať s kým podpíše nájomnú zmluvu, alebo môže do zmluvy nájomcu zaviazať čo môže alebo nemôže robiť a za aké ceny môže poskytovať služby. Teda ak má záujem a nie je nájomcom podplatený...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.