Presne ako píše 810zssk. Debata začala tým, že taxikári na petržalskej stanici hanebne zdierajú nezorientovaných turistov a mesto s tým nič nerobí. Nikto netvrdil, že to je nelegálne, ale vravel si, že mesto do cenotvorby zasahovať nemôže. Môže, a podľa mňa by aj malo, v zahraničí sa to bežne robí. Nástroje na to sú aj u nás, hoc zatiaľ nie tak komplexné.
A čo sa týka Uberu: menovite v tom Taliansku Uber funguje len v Ríme a v Miláne, a to len služba uberBLACK = drahé autá a profesionálni vodiči s koncesiou. Nevychádza to o nič lacnejšie než taxi, niekedy naopak.
Neviem, aký bol presne vývoj v Nemecku a aký je tam stav teraz, ale istý čas tam Uber fungoval tiež len v Berlíne a v Mníchove, a to len služba uberTAXI = prišiel ti bežný licencovaný taxík, podobne ako u nás cez Hopin, a to za tú istú regulovanú cenu, aká je uvádzaná na webe mesta.
Dnešný stav nám je všetkým jasný. Preto Ceres navrhuje že by sa to malo zmeniť a príslušní majitelia prenajímaných miest (či už je to mesto, alebo letisko) by mali pri budúcich zmluvách prenájom podmieňovať splnením určitých podmienok, napr. z hladiska tarify. Presne tak ako je to na tých Nivách.
Uber funguje skoro všade okrem BA. Aj v blízkej Prahe bez problémov. U nás vraj zase od nového roka. No funguje tu zatiaľ bez problémov Taxify.
Ošetrené by to však muselo byť zákonom a dohodou s Cech taxi. No bavili sme sa o súčasnej situácii.
V BA získa prenájom boxov kto dá viac. To platí aj pre letisko. To sa samozrejme odrazí v cene jazdného. Podobne riešia prenájom stánkov na Vianočných trhoch. Tiež neriešia cenu lokší a pečienky.
Ceny majú síce nehorázne ,ale nič neporušujú. Cenník majú vyvesený. Je na každom či to využije. Kvantum ľudí to vie a oni tam čakajú na mieste a prdia do sedadiel.
Prvá svetlá výnimka je autobusová stanica kam má vjazd povolený iba Trend taxi. No tam je riadený vjazd rampou.
Pokiaľ v danom meste Uber ešte vôbec funguje a je prevádzkovaný ako štandardná taxislužba, tak áno, stojí rovnako. Nemá inú možnosť. To nie je žiadna gentlemanská dohoda taxislužieb. Prevádzkovanie taxislužieb je regulované v množstve miest po celom svete, a súčasťou tých regulácií je vo veľa prípadoch aj regulácia cien.
Aj v Bratislave je prevádzkovanie taxislužieb regulované VZN. Ako argument, prečo jeho súčasťou nie je aj regulácia cien, zaznelo, že zákon takúto kompetenciu mestu do rúk priamo nedáva. Nie som právnik a neviem, nakoľko je legislatíva v iných krajinách odlišná. Mesto pripravovalo aspoň reguláciu cien cez podmienky používania v nájomných zmluvách na stanovištia - teda presne to, čo tvrdíš, že nie je možné. Prečo by nebolo - je len na Tebe, či danú zmluvu podpíšeš alebo nie.
Prečo k tomu nedošlo, resp. prečo to nemalo ten efekt, aby podobné hanebné zdieračstvo z Bratislavy zmizlo, to neviem. Ja ale podľa mňa absolútne nehoráznou hanbou pre mesto, aby si taxikári majúci stanovište na petržalskej stanici, čo sú 4 km od absolútneho centra mesta, mohli účtovať trojnásobné nástupné, štvornásobnú sadzbu za kilometer a štvor až pätnásobné minimálne jazdné oproti etablovaným serióznym taxislužbám a jazda do centra tak bola cenovo porovnateľná s podobnou jazdou taxíkom v Londýne a skoro dvojnásobne drahšia ako podobná jazda taxíkom v Berlíne. To je jednoducho absurdné.
Zaujimava je tiez konstrukcia ze aj bezplatnu prepravu rodicov s detmi do 3 rokov chcu kompenzovat na zaklade poctu predanych listkov, hoci z navrhu uznesenia nevyplyva ze by tato skupina cestujucich mala pouzivat nejaky cestovny listok ? Dufam ze IvoNovi tento nezmysel zastupitelstvo neschvali.
Ja by som si dovolil zdoraznit ze vylucene su len linky 801 a 901 (aj ked nechapem kde mesto berie predstavu ze moze urcovat ich tarifu), ale nie nocna doprava, tak snad DPB konecne prestane vymyslat nezmysly
Jak44