Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #228075:
Veď tam aj začala debeta. Ja som tiež na začiatku reagoval na "zdieranie".
Reply on: david1 #228074:
Ty si ako pokazená platňa. Áno, vieme že nič neporušujú, to ani nikto netvrdil.
Reply on: ceres #228072:
Čo je to zdieranie? Kto určuje ,kde to je zdieranie a kde nie?
To isté máš v iných službách. Je zdieranie káva či pivo za 5€? Či už za 3€? Či nocľah za 500€ v hoteli?

Príkladov je X..

V súčasnosti nič neporušujú. Majú svoje cenníky viditeľne označené. Mesto zasahovať /zatiaľ/ nemôže.
Mohlo by však súčasný stav zmeniť keby chcelo.

Pri dočasnej AS reguluje vstup majiteľ priestoru. Nie však ceny uvedenej taxislužby.
Reply on: david1 #228069:
Presne ako píše 810zssk. Debata začala tým, že taxikári na petržalskej stanici hanebne zdierajú nezorientovaných turistov a mesto s tým nič nerobí. Nikto netvrdil, že to je nelegálne, ale vravel si, že mesto do cenotvorby zasahovať nemôže. Môže, a podľa mňa by aj malo, v zahraničí sa to bežne robí. Nástroje na to sú aj u nás, hoc zatiaľ nie tak komplexné.

A čo sa týka Uberu: menovite v tom Taliansku Uber funguje len v Ríme a v Miláne, a to len služba uberBLACK = drahé autá a profesionálni vodiči s koncesiou. Nevychádza to o nič lacnejšie než taxi, niekedy naopak.

Neviem, aký bol presne vývoj v Nemecku a aký je tam stav teraz, ale istý čas tam Uber fungoval tiež len v Berlíne a v Mníchove, a to len služba uberTAXI = prišiel ti bežný licencovaný taxík, podobne ako u nás cez Hopin, a to za tú istú regulovanú cenu, aká je uvádzaná na webe mesta.
Reply on: david1 #228069:
Dnešný stav nám je všetkým jasný. Preto Ceres navrhuje že by sa to malo zmeniť a príslušní majitelia prenajímaných miest (či už je to mesto, alebo letisko) by mali pri budúcich zmluvách prenájom podmieňovať splnením určitých podmienok, napr. z hladiska tarify. Presne tak ako je to na tých Nivách.
Reply on: ceres #228066:
Uber funguje skoro všade okrem BA. Aj v blízkej Prahe bez problémov. U nás vraj zase od nového roka. No funguje tu zatiaľ bez problémov Taxify.

Ošetrené by to však muselo byť zákonom a dohodou s Cech taxi. No bavili sme sa o súčasnej situácii.

V BA získa prenájom boxov kto dá viac. To platí aj pre letisko. To sa samozrejme odrazí v cene jazdného. Podobne riešia prenájom stánkov na Vianočných trhoch. Tiež neriešia cenu lokší a pečienky.
Ceny majú síce nehorázne ,ale nič neporušujú. Cenník majú vyvesený. Je na každom či to využije. Kvantum ľudí to vie a oni tam čakajú na mieste a prdia do sedadiel.

Prvá svetlá výnimka je autobusová stanica kam má vjazd povolený iba Trend taxi. No tam je riadený vjazd rampou.
Reply on: Jak44 #228065:
Fuha, to funguje potom ako v Capacity ? Kazde dvere sa zavru "inokedy" ? 🙂
Reply on: Jak44 #228065:
Nie je to prikaz, niektori to pouzivaju, niektori nie.
Reply on: david1 #228062:
Pokiaľ v danom meste Uber ešte vôbec funguje a je prevádzkovaný ako štandardná taxislužba, tak áno, stojí rovnako. Nemá inú možnosť. To nie je žiadna gentlemanská dohoda taxislužieb. Prevádzkovanie taxislužieb je regulované v množstve miest po celom svete, a súčasťou tých regulácií je vo veľa prípadoch aj regulácia cien.

Aj v Bratislave je prevádzkovanie taxislužieb regulované VZN. Ako argument, prečo jeho súčasťou nie je aj regulácia cien, zaznelo, že zákon takúto kompetenciu mestu do rúk priamo nedáva. Nie som právnik a neviem, nakoľko je legislatíva v iných krajinách odlišná. Mesto pripravovalo aspoň reguláciu cien cez podmienky používania v nájomných zmluvách na stanovištia - teda presne to, čo tvrdíš, že nie je možné. Prečo by nebolo - je len na Tebe, či danú zmluvu podpíšeš alebo nie.

Prečo k tomu nedošlo, resp. prečo to nemalo ten efekt, aby podobné hanebné zdieračstvo z Bratislavy zmizlo, to neviem. Ja ale podľa mňa absolútne nehoráznou hanbou pre mesto, aby si taxikári majúci stanovište na petržalskej stanici, čo sú 4 km od absolútneho centra mesta, mohli účtovať trojnásobné nástupné, štvornásobnú sadzbu za kilometer a štvor až pätnásobné minimálne jazdné oproti etablovaným serióznym taxislužbám a jazda do centra tak bola cenovo porovnateľná s podobnou jazdou taxíkom v Londýne a skoro dvojnásobne drahšia ako podobná jazda taxíkom v Berlíne. To je jednoducho absurdné.
Dnes idem uz 3x 30T ktorej vodici pouzivali zatvaranie dveri na fotobunku. Je to iniciativa vodicov, ci nejaky novy prikaz? 🙂
Reply on: ceres #228055:
Tam však je asi dohoda na spoločnej tarife všetkých taxislužieb. Neverím, že napr. taký Uber tam stojí rovnako.
Reply on: Valec #228058:
Zaujimava je tiez konstrukcia ze aj bezplatnu prepravu rodicov s detmi do 3 rokov chcu kompenzovat na zaklade poctu predanych listkov, hoci z navrhu uznesenia nevyplyva ze by tato skupina cestujucich mala pouzivat nejaky cestovny listok ? Dufam ze IvoNovi tento nezmysel zastupitelstvo neschvali.
Reply on: 810zssk #228059:
Mam na mysli bezplatnu prepravu pre vodicov.
Reply on: Valec #228058:
Ja by som si dovolil zdoraznit ze vylucene su len linky 801 a 901 (aj ked nechapem kde mesto berie predstavu ze moze urcovat ich tarifu), ale nie nocna doprava, tak snad DPB konecne prestane vymyslat nezmysly 🙂
Reply on: S499.1023 #228039:
Guláš hashtagov, ktoré bežne používa DPB: #nikdysatonerobilo, #cestujicibytonepochopili a pod. s posolstvom že je to asi 5738. priorita.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.