Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #227590:
ano, zbytocne vela jazdia a potom nonstop vidis capacity s 20 pasaziermi na L68. L98 detto.proste z nejakeho dovodu je petrzalka vzdy zvhodnena.
To je ako diskusia s malými deťmi, ktoré sa hádajú o tom, kto má na koláči viac zrniek granka
Reply on: omg123 #227568:
Čím viac farieb tým viac DPMK ehm, DPB ? ?
Reply on: AndyNO #227585:
Presne tak... správne by mala viesť nosná linka do každej rodiny.
Reply on: omg123 #227584:
Ale porovnaj intervaly tých petržalkých liniek s ostatnými. Nikde nie je napísané, že nosnou linkou musí byť obsluhovaná každá MČ.
Reply on: AndyNO #227585:
Bože zato že nie je farebná, ale šedá sa s ňou už nedá cestovať?
Petržalka má viac obyvateľov ako všetky tebou menované časti dokopy.

Nosné linky sú spravidla linky z intervalom do 8 min. K nim sú dorobené doplnkové.

Západné časti mesta neprešli reformou linkovania ako Petržalka , kde bolo tiež v minulosti X liniek s intervalom max. 10 min. v špičke.
Reply on: AndyNO #227585:
Od vzniku schemy dennych liniek DPB su farbami oznacene tie linky, ktore jazdia v interale do 10' v spicke a do 15' v ostatnych rezimoch. Inak povedane, najdolezitejsie linky v meste, ktore jazdia stale, casto a ktorymi cestuje drviva vacsina cestujucich. Je tam zopar vynimiek: 6, 7 - elektricky; 31/39, 83/84, 93/94 - na podstatnej casti trasy tvoria zvazok s parametrami nosnej linky; 61 kvoli letisku.

Schema nehovori o tom, ci nejaka MC ma alebo nema nosnu linku. Koniec koncov, ak je niekde jedna linka, je asi aj nosna, kedze tam ani ina nie je. Schema hovori o zvyrazneni najpouzivanejsich liniek, kde je predpoklad, ze ich aj najviac v scheme budu hladat cestujuci.

Dalo by sa ist aj bruselskym sposobom, kde ma kazda linka v meste svoju vlastnu farbu. Ale to by sme najskor museli mat bruselske linkove vedenie a nie kopec subeznych liniek. Ak je navyse farebne uplne vsetko, znamena to, ze ziadna linka nie je dolezitejsia nez ina, co ale v pripade BA nie je.

Kludne si ktokolvek namiesto casu venovaneho kritizovaniu moze nakreslit taku schemu, kde kazda MC ma aspon jednu farebnu linku. Budu sa tam miesat farebne linky, ktore v spicke jazdia raz za 4 minuty aj raz za 15 minut, o sedle nehovoriac. Akurat tym sa cely koncept farieb pochova a uz by bolo lepsie mat doterajsiu schemu s dvomi/tromi farbami podla trakcii, z ktorej budu jasne len trasy, nie vsak ich celomestsky vyznam.
Nebola to len kačica Nového Času:

Národná diaľničná spoločnosť totiž v súvislosti s výstavbou nultého obchvatu Bratislavy (D4/R7) plánuje približne v polovici septembra uzavrieť zjazd z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu.

Čítajte viac: https://auto.sme.sk/c/20903226/zapchy-dopravne-obmedzenia-bratislava-september-2018.html#ixzz5Q8XHZwEG
Public Transport

Public Transport

Reply on: AndyNO #227585:
Z 15 liniek. ?
Reply on: omg123 #227584:
Záhorská, Vajnory, Devín, Jarovce, Rusovce, Čunovo a Biskupice nemajú ani jednu nosnú linku, ale Petržalka ich má 12?
Reply on: Valec #227582:
to je tvoj nazor. ale je zaujimave ze pomaly vsetky linky v petrzalke su nosne, ostatne mestske casti asi nie su zaujimave.
Minimálne 29, 63 a 70 mali byť označené ako nosné linky...
Reply on: omg123 #227579:
Z tebou vymenovaných nepovažujem ani jednu za nosnú linku. Možno 70 je základnou linkou pre Podunajské Biskupice, ale určite nosnou linkou z pohľadu celej siete MHD.
Reply on: omg123 #227579:
aj ta 80 je poriadne nosna linka 😃 asi sa tam bude musiet nasadit Capacity.
Reply on: omg123 #227579:
31 sa chape ako sucast zvazku 31+39. Podobne napr. 83+84.
Reply on: 810zssk #227578:
aha , cize 31 je nosna linka ale 63,70,75 alebo 78 iba doplnkove?
Reply on: omg123 #227575:
Koncepcia, ak ju dobre chapem, je ze nosne linky maju svoje farby, zatial co doplnkove linky su sede. Toto je reflektovane aj v scheme liniek, kde nosne ("farebne") linky su zvyraznene, zatial co doplnkove su vyznacene spolocnou farbou. To je aj odpoved na tvoju otazku, preco su dve trolejbusove linky sede - trakcia nerozhoduje, ide o "nosnost" / interval. Sedou su doplnkove linky 64 a 211.

Pri CP mi to v principe neprekaza, len mi to pride zbytocne (a v niektorych pripaoch trochu skarede). Skor s tym mam problem pri scheme liniek, ktoru to robi dost neprehladnou. Nech je ako chce, aj v pripade CP, aj v pripade schemy ide o obrovsky posun vpred, tak ak toto je cena, tak budis.
Public Transport

Public Transport

Prečo regionálne linky už nie sú oranžové ?
Reply on: omg123 #227568:
Hodnotím to pozitívne ?
Reply on: 810zssk #227571:
neviem na co je dobre oznacit kazdu linku inou farbou.a podla coho vyberali ktore busove linky budu mat inu farbu? preco zostali dve trolejbusove linky sede? aj toto ma niekto ako napln prace? tak ako niekto postupne nahodne pridaval zastavky na znamenie bez toho aby vedel kolko sa ta zastavka vyuziva.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.