Linka 3 smerom na Šafárikovo námestie - konkrétne zastávka Kamenné námestie. Prosím Vás môžete tam postaviť policajta, nakoľko niektorí vodiči, ale aj cyklisti nevedia, že keď tam zastaví električka, tak majú ostať stáť. Oni ako také teľce idú aj pomedzi ľudí. Urobte s tým už konečne niečo.? ?
Ale dnes to vyzerá inak. Kedysi tam boli pánmi taxikári, dnes tiež občas stoja na tých K+R miestach, ale zvyčajne sa tam dá vždy nájsť miesto. Teda ja som zatiaľ vždy našiel.
Sú tam dva jazdné pásy, v jednom máš parkovanie na 5 minút, druhý slúži na okamžité naloženia vyloženie. Je potrebné povedať, že to robí tak asi jedno auto zo 40, ktoré na stanicu vojdú.
Ono fór je v tom, že tam K+R je. Ja tam chodievam po manželku a občas vybehnem aj na nástupište, hoci nemá žiadne kufre. Pointa je v tom, že to K+R je takmer vždy prázdne, čo je v kontakte s parking-anywhere-button-vodičmi, ktorí sú roztrúsení kade tade po kreténprintoch a blokujú MHD.
Aj keď to vyznačenie je urobené tak bratislavsky, jednak asi projektant asi nechcel, aby o tom niekto vedel a jednak to zaniká v reklamnej džungli.
Chcelo by to v priestore obratiska spraviť K+R (zastavenie na 3 minúty) a v strede obratiska zaviesť vysoko progresívnu sadzbu, ako to býva na letiskách - prvých 10 minút zadarmo, prvá polhodina za euro, ďalšia za dve etc., pričom by sa kontorlovali opakované vjazdy. Toto všetko sa dnes už dá riešiť technikou, má to každé modernejšie nákupné stredisko.
Len to postávanie na nelegálnych miestach by musela riešiť intenzívnym dozorom napr. hrdinská mestská polícia.
Máš pocit, že na stanicu chodia ľudia na záchod? Ja nenechám svoju manželku s dvoma deťmi a troma kuframi tlačiť sa do natrieskaného autobusu, ak to môžem vyriešiť inak.
Určite by na začiatok stačila aj polícia alebo dispečer DPB , ktorý by nedovolil zastavovanie v priestore obratiska. Na začiatok piatky a nedele poobede.
Takto stačí že je obratisko trolejbusov chvílu prázdne a už tam je auto, ktoré síce len vykladá rodinu či kolegov ale trolejbus za ním stojaci vyblokuje komplet vstup do obratiska aj pre busy ktoré chcú ísť už na odchod.
Zaujímavá téma. Keď si to zhrnieme, tak v priestore pred stanicou uprostred obratiska a pri výstupisku trolejbusov môže byť tak 25 miest.
- To je dostatočne veľa na vyloženie cestujúcich a ich batožiny pri odchode a naloženie cestujúcich a ich batožiny po príchode, ak už sú nachystaní v priestore parkoviska.
- Ale nie je to dosť na to, aby posádka auta šla cestujúcich odprevadiť na stanicu alebo čakala na nich pred príchodom vlaku.
Otázka teda je, ako motivovať vodičov, aby na stanicu prišli iba na čas nevyhnutne slúžiaci na vyloženie a naloženie cestujúcich. Čo by ste navrhli?
Mne napadá, že by:
- V priestore vedľa výstupiska trolejbusov bolo striktne vyžadované iba naloženie / vyloženie bez akéhokoľvek zdržania
- V priestore uprostred obratiska bola veľmi vysoká sadzba za parkovanie, aby vodiči mali možnosť tam počkať, ale vysokú motiváciu čakať krátko. Pričom by bolo možné sadzbu prispôsobiť konkrétnemu dňu a hodine (napr. v nedeľu ráno bude sadzba nízka, v nedeľu podvečer zase extrémne vysoká)
- Celý priestor by bol striktne kontrolovaný políciou (alebo parkovacou službou platenou z výnosov z parkovania?), aby vodiči nečakali na nepovolených miestach
Aký máte lepší nápad, ktorý by bol aj prakticky realizovateľný s minimálnymi investíciami? O parkovacom dome síce snívať môžme, to je tak ale všetko
kecho