Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Slemo #226630:
Lebo zodpovednym osobam na ich modelovom kolajisku 1:1 jedno povinne zastavenie stacilo. ? ?
Reply on: david1 #226629:
Nespominalo sa tu minule, ze to je kvoli Kosiciam, ci comu a ze je to 0,16667 vymysel?
Reply on: david1 #226629:
Dakujem za odpoved, este jedna otazkocka - opacnym smerom je tiez klesanie na krizovatku farskeho, tam uz nie je taky strmy kopec, alebo preco tam nie je tiez povinna skuska brz ?
Reply on: Slemo #226628:
Povinná skúška magnetických bŕzd pred klesaním do križovatky.
Ahojte, zaujimalo by ma, preco vzdy zastavia elektricky na starom moste - smer na Safko, vdaka za odpoved ?
Reply on: S499.1023 #226624:
Na zaklade toho, ze ta technologia je momentalne k dispozicii. Ak nebude podporená nákupmi, tak sa ďalej rozvíjať nebude.

https://tech.sme.sk/c/20848913/vyvija-baterie-buducnosti-prvy-prototyp-by-sme-mohli-mat-do-konca-roka.html
Reply on: Ámos #226617:
Proterra už dodáva autobusy do Európy?
Reply on: Ámos #226621:
A na základe čoho usudzuješ, že práve teraz dozrel čas na to, opustiť konské provozy vo forme autobusov a parné stroje vo formě trolejbusov a vrhnúť sa na najmodernejšie elektrobusy?
Reply on: Ámos #226617:
Je to aspoň taký trhák ako Tesla?
Reply on: osky #226619:
V čom je rozdiel okrem červeno - krémového náteru a spriahadla +GF+ - Sècheron, podľa ktorého môžeme neomylne identifikovať ex-pražský voz (8639)?
Reply on: Valec #226620:
Myslis si, ze plynova plnicka a cerpacia stanica nepotrebuje revizie?
Stav, kedy sa da zaratat asi neexistuje.
Kebyze pri kazdej investicii ratame, ze existujuce zariadenia su uz nakupene/splatene, tak dodnes jazdime na parnych strojoch a konskych povozoch.
Reply on: Ámos #226617:
Áno, pri kúpe 250. elektrobusu už nebudem potrebovať aj nabíjaciu stanicu a tým mi môže klesnúť cena vozidla v ktorej je dnes stanica započítaná. Ale predpokladám, že tá stanica bude potrebovať údržbu, revízie.... a tie by som mal tiež niekde zohľadniť.

Lebo pri nafťáku/plyňáku čerpaciu stanicu/plničku mám a zrejme ju budem potrebovať až do doby, kedy nevyradím posledný takýto voz.
Reply on: birch #226616:
Či zohľadniť dotáciu je na zvážení. Ide o to, či chceme porovnať skutočné náklady na celú životnosť vozidla (vtedy by som započítal všetko), alebo náklady na prevádzku práve kúpených elektrobusov (vtedy by som zohľadnil dotáciu).

Pri prvom totiž nemožno predpokladať, že dotácia bude vždy a v rovnakej výške. A ešte sme do celého porovnania zabudli započítať výmenu/repas batérii.
Reply on: Valec #226615:
Obstarávacie náklady sa rozširovaním týchto vozidiel budú ďalej znižovať.
Veľmi by tomu pomohlo aj výberové konania nešité na mieru jednému uchádzačovi. Taká Proterra je na ceste za elektromobilitou MHD oveľa ďalej, ich bus prešiel za 24 hodín 1000km.
Reply on: Valec #226615:
Obstarávacie náklady by mali zohľadniť reálnu cenu, ktorú DPB platí v danom čase a podmienkach (dotácie).
Ak je možnosť získať elektrobus za zlomok ceny a naftový autobus za plnú cenu a k tomu prevádzkové náklady elektrobusu vychádzajú výhodnejšie ako naftového, tak sa samozrejme z pohľadu DPB oplatí...

Skôr v tých prevádzkových nákladoch by som čakal "míny", či bolo započítané všetko z dlhodobého hľadiska. Štatistiky za nafťáky či CNGčka DPB má, ale za elektrobusy ich nemá mať odkiaľ.
Reply on: Ámos #226613:
Ešte zohľadni:

SOR NB 12 City . . . 241.000 € (vr. nárhadných dielov na 3 roky)
SOR NS 12 Electric . . . 589 000 € (vr. nabíjacej infraštruktúry)

Rozdiel v cene vozidla 348 000 € (ak zanedbáme nie úplne porovnateľné vstupy), po zohľadnení prevádzkových nákladov 248 000 €. Z jedného elektrobusu tak je strata v hodnote jedného ďalšieho autobusu.
Reply on: 7ross7 #226606:
Presne. To nevyzerá ani ako študentská práca. To vyzerá ako žiacka práca. Robené narýchlo, ráno pred poradou.
Reply on: TeBeCe #226601:
Zaklad kazdeho korporatu je prezentovat cisla tak, aby vyzeral dobre.
Matematika by mala byt nasledovna:
Elektrobus: (114,5 * (0,13+0,15)) *365 = 11 701,90
Naftobus: (114,5 * (0,30+0,18)) *365 = 20 060,40

Rozdiel = 8358,50
Zivotnost = 12 rokov, ušetrené 100 302,-€ na prevádzkovych nákladoch.

vystup, ak maju byt elektrobusy rentabilne pre ich vyssiu obstaravaciu cenu, musi ich dojazd narast, alebo zabezpecit rychlonabijanie pocas dna.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement