Len tak mimochodom, pošlite mi, prosím, niekto nastavenie wapu cez GPRS pre Nk6310i a Eurotel EASY, pretože na Slovensku som vždy bez wapu a za tú chvíľku to nikdy nestihnem zistiť:-(.
Díky
I.
Keby vás niekoho zaujímalo, kde presne má byť lokalizovaná vozovňa metra (resp. niečoho iného) v Petržalke, pozrite sa na http://www.petrzalka.sk/studie/V2_komplexny_urban_navrh.png. Lebo už som tu počul aj mylné názory, že depom metra je objekt, čo sa nachádza pod nadjazom na Panónskej ceste na konci Lúk a kúsok za ním. Na stránke http://www.petrzalka.sk/studie/index.html sú aj iné zaujímavé veci, odporúčam preštudovať Najmä taká cca 25 poschodová radnica na Nám. hraničiarov je zábavná
Najlepsie spracovanu MHD na mape ma...... Dopravny podnik hl.m. Prahy. V informacnych centrach DP sa mapa Prahy so vsetkymi ulicami a zretelne vyznacenou MHD vratane vsetkych zastavok da dostat zadarmo v lubovolnom mnozstve.
Z prazskych MHD zaujimavosti by som (okrem toho, co pisal Sarko) nevynechal jazdy po elektrickovej trati cez ul. Trojsku (usek Nadrazi Holesovice-Ke Stirce), kde je najvacsie stupanie elektrickovej trate v CS a pekny vyhradne elektrickovy most cez Vltavu. Dalej by som urcite navstivil Muzeum MHD vo vozovni Stresovice, vratane "neverejnej" expozicie - personal sa da ukecat, aby ti to otvoril, stanicu metra Rajska Zahrada (linka kvoli architekture stanice, lanovku na Petrin, autobusove linky 116 (Dejvicka-Borislavka cez Sarecke udoli - ohromujuca stvrt hlavneho mesta), 291 (Karlovo namesti - I.P.Pavlova, mini Ikarusiky), 100 (Zlicin-Letiste Ruzyne, expresna linka po dialnici so specialne vybavenymi CityBusmi), 126 a 128 (Smichovske nadrazi-Sidliste Barrandov, tieto linky budu v nedelu navzdy zrusene), mozno pripadne 177 (Poliklinika Mazurska-Chodov, najdlhsia prazska linka s jazdnou dobou jednym smerom okolo 80 minut).
Ked sa ti postasti, odporucam velmi vyrazne previezt sa motorovym vlacikom CD v useku Praha hl.n.-Praha Smichov sever. nast. - Praha Zvahov - Praha Cibulka - Praha Zlicin, tento vlak prechadza nielen zaujimavymi vinutymi stupaniami a po vysokom kamennom viadukte, ale najma okolo Barrandova, Prokopskeho udolia a Cibulky, co je velmi krasna priroda priamo v hlavnom meste. Tato trat, prezyvana aj prazsky Semmering, ale je vyuzivana najma pre nakladnu dopravu a osobne vlaky su na nej asi 3 pary za den, teda treba vystihnut vlak o 11.35 alebo 14.35 z hl.n.
Keď som prišiel prvý krát do Prahy, mojím prvoradým cieľom bolo prejazdiť celé metro a vidieť jeho stanice.
Čo sa týka smradobusov, viem Ti odporučiť dve zaujímavé linky, jedna, a-291, začala fungovať len v polovici apríla t.r. a premávajú na nej Irisbus-Ikarus E91 na trase I.P.Pavlova - Viničná - Karlovo nám. - Viničná - I.P.Pavlova. Linka slúži k doprave do nemocníc na Karlove. Táto linka je nejaký experiment, takže neviem, či jazdí dodnes.
Ďalšia zaujímavá linka je a-123. Tá má nielen romantické názvy zastávok, ale od Košířského nám. po konečnú všade naokolo dýcha atmosféra starých čias, všade čadičové kocky, staré budovy, zaujímavá panoráma Prahy a napokon pohľad na romantickú železničnú trať vedúcej z Růžičkovej rokle do Zličína. Názvy zastávok sú nasledovné: Na Knížecí, Anděl, Bertramka, U Zvonu, Klamovka, Kavalírka, Košířské nám., Schodova, Na sklonku, Cibulka, U lesíka, Naskové, Průchova, Karenova, Šmukýřka.
Ak by si chcel pochodiť aj po pamiatkach, veľmi dobrá voľba je ísť z Hl.n. alebo presun s m-C na Florenc, pozrieť narýchlo Karlín, ktorý bol minuloročnými záplavami najviac zasiahnutý, presun s d-8 na Letnú a tu pešo cez rozľahlý park k terase s krásnym výhľadom a technickou pamiatkou (?) metronom, ďalej Hanavský pavilon, hradby, lávkou ponad Chotkovy sady k Belvedéru, zpívajíci fontána, Královská zahrada, Pražský hrad, (odtiaľ je to blízko do hist. vozovne Střešovice, tá je otvorená myslím len cez víkend, ale ak pekne poprosíš, služba Ťa ochotne prevedie), ďalej pešo cez Hradčanské nám. a Loretánsku na Petřínsku rozhlednu, Růžový sad, bludiště, hradby, sadnúť na lanovú dráhu, potom na d-12 smer Barrandov (po ceste cez Anděl môžeš stihnúť a-123), zo Smíchovského nádraží m-C na Karlovo nám., tu máš spomínanú a-291, presunieš sa na konečnú I.P.Pavlova, odtiaľ s m-C na Vyšehrad. Rýchla prechádzka k pevnosti Vyšehrad, nádherná panoráma, električkový tunel, Vyšehradské sady, kostol Petra a Pavla, hradby. Potom späť s m-C do stanice Muzeum (Národní muzeum, Státní opera, rádio Svobodná Evropa, zabarikádovaná Americké veľvyslanectvo) a ak to budeš stíhať, odporúčam pešiu chôdu cez Václavské nám., Na Příkopě, Ovocný trh (Stavovské divadlo), Železná, Staroměstské nám., Malé nám., Karlova, Karlův most, Mostecká, Malostranské nám., sadnúť na d-12, 22, 23, smer Malostranská (po ceste koľajová splietka na Letenskej ul.).
Ja som túto okružnú jazdu pri prvej jednodennej návšteve Prahy zvládol takmer jedným dychom za 12 hodín (bez autobusových liniek), tak držím palce, aby si toho videl čo najviac
Ohľadne mapy, rozhodne si kúp v niektorom z predpredajov Atlas Prahy (1:20.000) s Pražskou integrovanou dopravou (1:50.000), vydáva to DP Praha. Má 240 strán, je dosť drahá, ale rozhodne stojí za to! Ale predávajú alebo rozdávajú aj bežné mapy. Mapa sa Ti však začne trhať už pri prvej návšteve '-)
Jezisi, kartograficka firma, nie geograficka... Ospravedlnujem sa, ale prave som vstal po necelych 4 hodinach spanku, tak mi asi este takto ostudne prepina.
No mohlo by to byt zaujimave, ale na to som prilis malo asertivny. Mozno by mi pomohlo, keby som bol aspon clenom KPMHaRD a mohol zamavat nejakou bumazkou alebo co, ale kedze nie som...
Inak este jedna otazka: Ktora geograficka firma ma na svojich mapach Prahy najlepsie spracovanu MHD? Zase som stratil staru mapu a budem si chtiac-nechtiac kupovat novu, tak nech za nieco stoji... Pred knizkovymi "mapami" preferujem take normalne, s ktorymi clovek na ulici vyzera ako nefalsovany turisticky magor.
Barrandov slávnostne otvárajú už v piatok poobede (http://www.doprava.cx/zmeny.php#barrandov), tak sa môžeš pozrieť. Ale aby si sa zviezol, musíš
a) predsa len počkať do soboty,
b) ukecať organizátorov a nasomrovať sa do súpravy pre VIP (predpokladám, že bude, nebudú predsa len strihať pásku), čo by nemusel byť až taký problém, ak im vysvetlíš, z akej diaľky si prišiel a nemôžeš zostať do ďalšieho dňa.
Aky problem s vagonmi metra? Ked dokopeme tunel, vymenime krompace za zvaracky a zbuchame nieco. Az sa kupi nieco normalne, vagony iste preberie BRSK .
Ked som sa tak pozeral na fotografie tej novej 21Tr, napadlo ma, ze preco konecne vyrobcovia vozidiel pre MHD nezacnu robit zadne svetla tychto vozidiel trocha vacsie a hlavne lepsie viditelne. Jeden zo "skvostov" bratislavskej MHD, Ikarus 435 ma zadne svetla take, ze niekedy cez den vobec nie je vidiet, ci ma smerovku zapnutu, alebo nie. :-|
Tak na jednu z otazok som si uz odpovedal sam -- ten den otvorenych dveri na useku IV.C bol, ak sa nemylim, 18. novembra. Co uz. Ale ak ma niekto nejake kvalitne tipy na tento vikend a pripadne zaciatok buduceho tyzdna -- alebo vobec akekolvek tipy, budem mu povdacny.
Mal by som jednu prosbu, hlavne na ludi v Prahe zijucich alebo v nej zbehlych: Chystam sa zajtra do Prahy (dufam, ze mi to vyjde). V Prahe som bol naposledy pred 2 rokmi, a ani vtedy, ani nikdy predtym som nemal nejako cas a ani chut sa venovat MHD. Ta za poslednych par rokov asi urazila v Prahe hodny kus cesty, a tak by som vas chcel poprosit o tipy, co z dopravy v Prahe urcite nevynechat -- vratane zaujimavych autobusovych liniek, ja mam vlastne smradobusy svojim sposobom velmi rad .
Ak ostanem aspon do soboty, urcite sa chystam na Barrandov. Niekde som cital aj o moznosti ist si posledny krat pred otvorenim pozriet dobudovavany usek Cecka -- este je to aktualne alebo je to uz bezpredmetne?
Vopred vdaka!
A odkiaľ zoberieme vagóny metra? Hádam by stačila aj rýchla podzemná električka. Nebola by to prvá podzemná dráha na 1000 mm rozchode na svete? Ak áno, po tunelovaní máme ďalší slovenský div sveta :)))
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kami