Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #226423:
Neviem tipujem... žeby kvôli ochrannému okruhu okolo Swechatu. Nech sa tam nepletú medzi tam štartujúce a pristávajúce lietadlá.
Chalani, otázka síce k verejnej doprave, ale nie MHD (trochu offtopic), ale viete mi niekto vysvetliť, prečo lietadlá letiace z RWY 04/22 smerom na západ robia slučku a neletia priamo? Neviem, či to tak robia všetky, ale čo som videl, tak väčšina. Karpaty mi prídu ďaleko.

Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?
Reply on: 810zssk #226415:
Ono aj na Viedeň to je je 25-30 čakanie v oboch smeroch. No kratšie ako na hlavnej , kde je to z S60 45 min.
Tú Rajku podla mňa upravia pri veľkej zmene GVD.

Teraz tie nové OS iba "natlačili" do súčasného GVD. Preto aj ten kostrbatý hodinový takt..
Reply on: Jak44 #226419:
Dá, ale nik o ňom nevie. Šofer kukal po ňom ale nič nepovedal. 9€ ma stál po Fischamend takže Petronell bude stáť menej. Inak iba v automate.
Reply on: Jak44 #226419:
Áno, dá sa. 🙂
Dá sa ešte pod Mostom SNP kúpiť kombi lístok 901+S7 po Petronellu? Ak áno, koľko stojí? Vďaka ?
Tak som sa dočítal, že linka číslo 144 má zastávku Brečtanová (zdroj MHDčka 1/2018). Uniklo mi niečo, alebo v DP sami (opäť) nevedia čo robia❓ ❓ A to v tomto asi časopise je ešte mnoho zaujímavostí... ale sú tam fotky vozidiel ?
Ja sa budem diviť, ak celý vlak dovezie do Bratislavy viac ako 100 ľudí. Asi maximálne len okolo pol ôsmej školákov. ?

Aj dnes boli ranné aj popoludňajšie Os vlaky plné na S60, takže ľudia na posilu čakajú, takisto aj niektorí autíčkari sú na to pripravení. V septembri sa to naplno preukáže. A ak fakt niekedy naviažu autobusy k vlakom, tak tam bude slušná premávka, minimálne čo mám zatiaľ odsledované v Senci tých zopár prípojných spojov, ktoré sú už teraz slušne využívané na prestupy vlak-bus. Ale aj tak zatiaľ vlaky na HLST budú plné a na Petržalku prázdne, v špičke normálne obsadené.
Reply on: 810zssk #226415:
Sklamem tvoj sarkazmus, ale to je pre mňa priskoro. Budem využívať spojenie o hodinu neskôr. Inak, aj prestup v Petržalke z 91/191 je stále zaujímavý. Mhd v tejto trase využívam aj teraz, aj keď mi to príde ako masochizmus 🙂
Reply on: juraj.k #226414:
To ta potom urcite potesi napr. prichod vlaku z Rusoviec do Petrzalky o 7:09 a odchod vlaku na Nove Mesto o 7:04 ?
Reply on: Valec #226412:
Tak napríklad ja sa chystám využívať spojenie Petržalka-NM denne 🙂 Presnejšie dokonca Rusovce-NM. Ten čas je v rámci MHD bezkonkurenčný, dokonca silne konkurujúci aj autu.
Reply on: Peon #226404:
V hypotetickej situacii kedy by SL ziskal nejaku zakazku v IDS JMK by samozrejme ziadne nulove listky netlacil, lebo by ho s takymito idiotskymi napadmi koordinator poslal kade lahsie.
Reply on: david1 #226411:
Ja si síce myslím, že ak do Petržalky dovezie jeden vlak v špičke viac ako 100 ľudí už to bude zázrak, ale rád sa nechám prekvapiť.
Reply on: Peon #226409:
Ako píše Valec choď sa tam pozrieť. Aj po rekonštrukcii ostalo jedno ostrovné nástupište s dvoma hlavnými koľajami, ktoré využívajú hojne nákladné vlaky. Odstavné kolaje sú mimo nástupíšť primárne budované pre posun a zoraďovanie vozňov pre Istrochem a Palmu.
Muselo by sa na ne ísť posunom detto zase naspäť.

Nie je dôvod to neťahať po N.Mesto a keď už máme stanicu aj v Petržalke tak aj tam.

Od zrušenia OS vlakov je cez 10 rokov a to bola úplne iná situácia na cestách.
Vlaky tam vedené chodili riedko v dosť blbých polohách pre mestského cestujúceho.
Reply on: Peon #226409:
Na Predmestí je miesta dosť? Ty si tam nikdy, nebol, však?
Reply on: david1 #226408:
Ja som samozrejme písal iba o bratislavskom úseku "Predmestie - Petržalka". Zo šotohľadiska sa mi veľmi páči obnovenie vlakov na trati 132 (aj do Rajky) a tiež na 112.

Bude už na Predmestí sprístupnená tá zrekonštruovaná staničná budova? A čo myslíte, bolo by reálne niektoré vlaky do BA ukončiť už na Predmestí? Predpokladám, že miesta je tam na prestávkujúce súpravy dosť (podobne ako aj na Novom Meste a v Petržalke)
Reply on: Peon #226403:
Cestoval si niekedy ráno z Ivanky vlakom ? Asi by si netvrdil, že na toto sa peniaze našli...
Víkend ostal bez zmeny aj na S60 či S50.

Aj tá večerná obsluha detto na S60. Stále má posledný vlak príchod do BA už o 20:52.

V lete to bude jazdiť určite prázdne. Mali to spustiť už od marca ako v KE nech si ľudia na to zvyknú.

No a pre zlý stav podchodu v ÚNS, ktorý je uzatvorený to tam nebude zastavovať čo je tiež škoda. S L66 si odtiaľ na skok na Gagarinke.
Reply on: Peon #226405:
Posilnenie? To sa akosi nenapĺňajú reči českého publika, ako ho táto trasa ťahá do straty (čomu sa pripisuje i obmedzovanie abus spojov Praha-Brno aby ľudia presadli...) ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.