nesúhlasím, podľa predpisu D1/3 je vodič povinný spoľahlivo zabrzdiť vozidlo. V TEDOMoch (a nielen tam) boli ružové nálepky s upozornením na nutnosť zatiahnutia parkovacej brzdy pred opustením stanovišťa vodiča.
Zastávkovú brzdu nikdy nebudem považovať za spoľahlivú (poučený najmä obludnosťami zvanými TEDOM, kde zastávková brzda niekedy vynechá alebo z hrbatých SORiek, kde zastávková brzda sa zvykla aktivovať tak 4 sekundy po otvorení dverí). Ale zjavne je to na posúdení každého jednotlivca.
Tiež som mal ako mlaďas zážitok, keď na L50 s IK435 po príchode k boľavému parku som vykročil do salónu vozidla bez zaistenia parkovacou brzdou a vo dverách kabínky som ladným pohybom stlačil centrál na zavretie dverí a o chvíľu som sa divil, že sa mi hýbe podlaha vozidla... a nielen tá - rovno celý autobus! Odvtedy spoza volantu vstávam iba so zaistenou ručnou...
Dovtedy sa budú porušovať predpisy, až kým niekoho nenapadne zriadiť preberací protokol na striedanie vodičov. Takže byť na ich mieste by som tú parkovaciu brzdu používal. ?
Tiez si myslim, ze vodic, co siel na zachod, urobil co bolo treba (nechal autobus odstaveny sice iba na zastavkovej brzde, ale nechal tam ineho vodica, nech na to dohliadne + je mozne, ze prave ten vodic v zacviku sedel za volantom, nie vyucujuci) a chybu primarne spravil druhy + dispecing (ono aj otazka, preco mu povedali o baterke AZ PO zavolani dielne?).
Dispecer ma maslo na hlave v com? Ze profesionalnemu vodicovi (hoci v zacviku, ale predsa s platnym Deckom)
nepripomenul tak zakladnu vec ako rucnu brzdu? A nemal za nim nahodou este ist na zachod a pripomenut mu, ze si ma rozopnut nohavice kym zacne cikat?
Oficiálne má dostať pokutu určite vodič v zácviku. On predsa vodičák má. Zácvik je predsa na spoznanie trasy správanie sa v praxi jednotlivých vozov a pod.
No maslo majú na hlave všetci. Dispečer čo mu kázal odpojiť batérie detto.
pred opustením kabíny prvé na čo automaticky siaham je parkovacia brzda... čiže pokutu by mal dostať prvý vodič. Vodič v zácviku urobil len to, na čo dostal pokyn (druhá vec je že mohol skontrolovať zaistenie vozidla pred úkonom, ale povedzme si na rovinu, akí sme boli všetci v zácviku vyklepaní ? )... poučenie z toho je - pri poruche a státí v svahu dať ešte aj ten klin
Podla toho, co mi tupec hovoril, vytiahol mobil, az ked videl, ze sa ten vergel vali smerom k jeho autu, a netesila ho predstava ako poistovni vysvetluje co sa stalo.
Mozno mal miesto toho pustit psa, hrdinsky utekat popred autobus a revat "VARUUUUJ DUSU NA DOLINE!!!", ale holt skratova reakcia na necakanu situaciu vyzera u kazdeho inak.
Pripomína mi to dávku udalosť pod Novým mostom, keď vodič A zastal s Ikarusom a otvoril dvere, vymenil sa s vodičom B. Vodič B následne, bez toho, aby sa vôbec usadil, zavrel dvere, nech nefúka...
Nechat vozidlo na zastavkovej brzde, ked opustas miesto vodica, v ziadnom pripade nie je dostatocne. Ale v kazdom pripade by zodpovednost mala byt na tom, cp vo vozidle ostal.
Zdravím dámy a páni, mám záujem o kúpu starších čísel časopisu Československý Dopravák. Konkrétne sa jedná o čísla 1, 2 a 4/2011, 2/2012, 2 a 4/2013. Napíšte mi prosím na mail sochoor@azet.sk Ďakujem
Bolo tam doplnene stanovisko DPB:
"Po príchode na zastávku Pekníkova na Repašského ulici zistil vodič autobusu 83 poruchu štvrtých dverí vozidla. Udalosť nahlásil na dopravný dispečing s tým, že čaká na príchod pojazdnej dielne. Následne odišiel na sociálne zariadenie na Žatevnú ulicu, pričom v autobuse ostal vodič v zácviku. V tom čase ho informoval dispečer, že má vypnúť hlavné batérie v motorovom priestore a skúsiť, či sa porucha neodstráni," informoval Zenon Mikle z Dopravného podniku Bratislava. Vodič to urobil, avšak pred tým nezabezpečil vozidlo proti pohybu zatiahnutím ručnej brzdy.
Preto sa po odpojení batérii odbrzdila "zastávková" brzda a autobus sa následne dal svojvoľne do pohybu, pričom prešiel až po križovatku Drobného - Trhová. Pri tejto jazde podľa Mikleho autobus poškodil dve osobné motorové vozidlá, niekoľko dopravných značení, lavičky, smetný kôš, stĺpiky a zeleň.
"Udalosť polícia klasifikovala ako škodovú udalosť a vyriešila ju na mieste pokutou vodičovi autobusu. Na autobuse je odhadnutá škoda približne na 3900 eur, na osobných autách po 1000 eur. Škodu na verejnoprospešných zariadenia (lavičky, stĺpiky, zeleň) a dopravných značkách vyčíslia dodatočne mestská časť Dúbravka a oddelenie cestného hospodárstva magistrátu," uzavrel Mikle.
**
Teraz by ma zaujimalo ktory z vodicov dostal tu pokutu. Toto fakt posobi ako velmi blba zhoda nahod. Prvy vodic vozidlo odstavil tak ze pre danu situaciu to bolo dostatocne, druhy potom isiel odpojit baterky nevediac ze vozilo stoji len na zastavkovej brzde...
irizar
nepripomenul tak zakladnu vec ako rucnu brzdu? A nemal za nim nahodou este ist na zachod a pripomenut mu, ze si ma rozopnut nohavice kym zacne cikat?