Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #226176:
Je to síce slovíčkarenie, ale ako som povedal:

1. vyhradený jazdný pruh je dovolené použiť na predchádzanie (=laicky predbiehanie)
2. ak by bolo zákonom povolené predchádzanie (predbiehanie) v obci vľavo aj vpravo, platilo by to, čo som napísal v príspevku #226159 - že cez vyhradený pruh môžem beztrestne kolónu predbehnúť.
3. pretože v obci podľa zákona predchádzanie neexistuje, tak bod 2 neplatí.

Tie slovíčka sú v tomto prípade veľmi dôležité.

Dúfam, že som Ti to vysvetlil dosť jasne. Vysvetľovať to policajtovi by som si netrúfal.
Reply on: Ike #226185:
No pri mestskej frekvencii to este ako tak chapem (hoci uvidime kolkym ludom sa bude chciet cakat hodinu na vlak). Ale mna zaujima ta primestska.
Reply on: 810zssk #226182:
Nemusíš riešiť nákup CL? Máš električenku a môžeš nastúpiť kdekoľvek na vlak? Ideš z Petržalky do Krasňan a na cestách sú piatkové kolóny (pričom nemusíš kupovať žiadny lístok navyše)?
Reply on: Joyki #226179:
Ak nebude na N.Meste zbytočne dlhý prestoj tak určite by som išiel priamo vlakom do Petržalky a odtiaľ vymetákom 99 ako sa cpať do preplnenej 93.
Reply on: Miro #226174:
? ?
jasne mas pravdu. Vpravo.
Reply on: Ike #226180:
Aky vplyv ma existencia IDS BK v jeho sucasnej podobe na obsadenie vlakov?
Reply on: Joyki #226179:
Nedavno som cital nejake vyjadrenie ZSSK, ze nove vykony sa maju zrealizovat bez narastu vypravy vozidiel, len zefektivnenim obehov. Tak som teda zvedavy.
Reply on: Joyki #226179:
Pri regionálnej doprave bude podľa mňa miešať karty systém IDS BK, ktorý vtedy nebol
Reply on: Mike #226163:
Pamätám sa, keď z Nových Zámkov pred pár rokmi chodil školský vlak na Nové Mesto, bol tam približne o 7:15. Vtedy 85 % vlaku vystúpilo na Predmestí, cca. 200 ľudí. (potom ten vlak zrušili).

Do Petržalky nemyslím, že sa budú trmácať davy vlakom, pretože skôr zvolia Hlavnú stanicu a 93. Nové Mesto tam ešte má asi rezervu, zatiaľ to nevyzerá na spadnutie... ranné návaly chytí veľmi pravdepodobne račianska radiála. To budú ďalšie stovky ľudí, a to len od Senca.

Skôr sa obávam toho, že medializácia posilnenia intervalu vlakov pritiahne viac ľudí na železnicu, ale budú naďalej voliť už teraz beznádejne preplnené vlaky na Hlavnú stanicu. To už bude len čerešnička na torte, ako poriešia súpravy vlakov, keďže na nové pôjdu poschodové a klasických vozňov zas má ZSSK málo.
Reply on: S499.1023 #226176:
Takto to hovorí aj Viedenský dohovor: predchádza sa zľavej strany (resp. ako hovorí dohovor, zo strany opačnej ako je strana premávky, po ktorej sa štandardne jazdí), pričom jedinou výnimkou je ak predbiehané vozidlo odbáča vľavo.

Každopádne, tá dikcia zákona ohľadom BUS pruhov a električkových pásov je dosť anarchická. Teoreticky nie je priestupkom ak ma na nábreží obehne BMW cez električkový pás.

Polícia však nechce uhnúť, dokonca si po novom (od 20.5. v cestnom zákone) uzurpuje právo vyjadrovať sa doslova do dopravného plánovania 😞
§10 zakona o cestnej premavke:
(3) V obci na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy smie vodič vozidla použiť na jazdu ktorýkoľvek jazdný pruh; to neplatí pre vodiča uvedeného v odseku 2, na ktorého sa vzťahujú pri jazde v obci odseky 1 a 2.
...
(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.
...
(9) V obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu.
Reply on: Miro #226175:
Áno, Ty si to povedal podľa dikcie zákona, ja laicky - že v obci sa môže predbiehať vľavo aj vpravo.
Reply on: S499.1023 #226168:
Ak idú v obci (meste) vozidlá v rôznych pruhoch rôznou rýchlosťou, nepovažuje sa to za predchádzanie. Takže v meste sa vlastne predchádzať nedá a nemá zmysel debatovať, či je v meste dovolené predchádzať zľava alebo sprava.

Tým pádom ale je chybný aj môj príspevok #226159
Reply on: Ámos #226172:
Pletieš si ľavú a pravú stranu.
Reply on: S499.1023 #226170:
Samozrejme nic nebrani mestu tam postavit mestskacov a tych ponahlajucich sa trochu vybuzerovat kontrolou a cakanim na prichod statnej, ktoru privolaju. ?
No pride mi to scestne, takto riesit takuto situaciu.
Reply on: S499.1023 #226168:
Fakt? Ja som myslel, ze len ak ide o subeznu jazdu tak sa moze aj z lavej strany.
Reply on: S499.1023 #226169:
Tak trochu inak, ako som si to pamatal.
Zákon o obecnej polícii presne uvádza, že mestská polícia môže v blokovom konaní ukladať pokuty za priestupky vyplývajúce z nasledujúcich dopravných značiek:

- zákaz zastavenia
- zákaz státia
- zákaz vjazdu
- zákaz odbočovania
- zákaz otáčania
- prikázaný smer jazdy
- prikázaný smer obchádzania
- vyhradené parkovisko
- parkovisko
- zóny: obytná, pešia, školská, zóna s dopravným obmedzením
Reply on: Ámos #226167:
Máš bohužiaľ pravdu, dokonca len z NIEKTORÝCH zákazových: Zákon 564/1991 o Mestape v platnom znení, §3 ods. 1 písm. f).
Načoi nám je takáto inštitúcia, nechápem od jej založenia - stačilo by, keby mohla obec venovať štátnej polícii účelovo viazané prostriedky.
Reply on: Ámos #226167:
Ja o tom žiadnu vedomosť nemám a zíkon o Mestape sa mi študovať nechce.
Reply on: Ámos #226166:
V meste dovolené.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.