Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #225943:
Napriklad, ze zastavka K Zlatému rohu je v zone 102? ☺
Po Prahe uz aj Liberec zverejnuje data o cestovnych poriadkoch ako otvorene data: http://www.dpmlj.cz/aktuality/903-18-03-tiskova-zprava-opendata

DPB stale spi - boja sa snad ze by si zrazu niekto vsimol kolko chyb a nezmyslov v tych datach maju? 🙂
Reply on: luky133 #225941:
Otazka - chceli to robit v lete 2018? Nemali nahodou na mysli 3018? ?
Vyzerá to tak, že čoskoro sa nám začne (snáď už posledné) verejné obstarávanie súvisiace s rekonštrukciou KV radiály - na činnosti stavebného dozoru ( https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/410223?page=1&limit=20&sort=datumAktualizacie&sort-dir=DESC&ext=0&nazovZakazky=&obstarNazov=&obstarIco=&cpv=&datumAktualizacie=&nut=&kriterium=-1&eurofondy=-1&obrana=-1&druhPostupu=-1&druhZakazky=-1&fin=-1 ). Len akosi mám pocit, že nie je príliš reálny ani začiatok tohto leta keď stále nebol zverejnený víťaž sútaže na zhotovenie diela. ?
Reply on: Solider #225937:
Ale debata bola o tom co ma zmysel vyzadovat nad ramec beznych poziadaviek na vodica. Cize popisanie sucasneho stavu je v tom kontexte uplne jalove.
Reply on: 810zssk #225936:
Ja som sa Ti snažil naznačiť niektoré dôvody, pre ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou nepríde k odregulovaniu odvetvia.
Reply on: Solider #225934:
Dakujeme za popis sucasneho stavu, je to velky prinos do diskusie ktorej cela podstata je o zmene sucasneho stavu ?
Neviem, neviem. Kadial potiahnú tie električky, keď tam stojí to nákupné centrum?
Reply on: 810zssk #225902:
Vodič už udelením vodičského oprávnenia skupiny B povolenie na regulovanú činnosť má, to si správne uviedol, ale na ďalšiu regulovanú činnosť, ktorou je doprava cestujúcich v nepravidelnej doprave, sa vyžaduje preskúmať znalosti a stav vodiča osobitne a detailnejšie a keďže je to regulovaná činnosť, tak má nad týmto odvetvím príslušný orgán aj regulačnú právomoc odoberať odbornú spôsobilosť, keďže fikcia o tom, že to vyrieši neviditeľná ruka trhu, nie je dostatočnou zárukou (správanie slovenského spotrebiteľa práveže spravodlivo takéto osoby nevylúči z podnikania a dosahovania zisku).
Reply on: Valec #225928:
Jednu dobu predávali / ponúkali vo vlakoch celodenné lístky za zvýhodnenú cenu. Teraz ale také aspoň nič nehlásia. Inak ale lístky na pražskú (nielen) mestkú dopravu predávajú na staniciach v osobných pokladniach v krajských mestách susedných krajov. Aspoň čo viem u nás v Ústí nad Labem , ale nie celý sortiment
Reply on: Valec #225928:
Bhoužiaľ pásmový posun platnosti je možný len v smere z Prahy, takže je to také nedoriešené ale aspoň robia postupné kroky.
Reply on: Peon #225929:
A nejako sa strácam, ale podľa toho čo som čítal v minulosti a tuším aj skúšal: Ak by som si s mojim PCL pre 100+101 kúpil v červenom multifunkčnom označovači na nástupišti na Hlavnej stanici 15 alebo 30-minútový CL1C na 2 zóny, tak určite by jeho časová platnosť nezačínala až od Podunajských Bisupíc [smer Kvetoslavov]...

A keďže vlaky na S70 nie sú nasadzované na iných trasách, tak teoreticky by multifunkčné označovače (tie žlté ako v MHD alebo červené ako na nástupištiach) mohli byť nainštalované aj priamo vo vlaku, nie? Veď pre porovnanie: Na S25 v "bagete" sú fungujúce označovače, ale iba na papierové lístky. ?
Reply on: Peon #225929:
Druhy odstavec: Kedze ZSSK vie vo vlaku zapisovat do karty u vlakveduceho zakupeny PCL, predpokladam ze rovnako by technicky dokazala realizovat zapis eCL a prislusneho kreditu. Problem je teda ciste administrativny (a zatial sa nikto nema k tom riesit ho). U RJ tazko povedat, oni dnes vo vlaku do karty nezapisuju nic - ale neviem ci vobec existuje HW ktory by bol schopny citat, ale nie zapisovat.

V pripade PID je volitelny len zaciatok casovej platnosti, nie zaciatok pasmovej platnosti (tym je vzdy stanice vydaja). V PID ale kombinaciu PCL a jednorazoveho listka riesi tarifa (sice nie prilis stastne, ale aspon nejako, na rozdiel od IDS BK kde sa dopravcovia mimo SL ani po troch rokoch nevedia dokopat k rieseniu), cize posuvanie pasmovej platnosti priamo na pokladni nutne nie je.
Reply on: Valec #225928:
Škoda, že "Kombinovanie cestovných lístkov" IDS BK (PCL s CL1C) je vo vlakoch Regiojet rovnako zložité ako pri ZSSK [ak má niekto PCL pre 100+101 a chce ísť jednorazovo za tarifu IDS BK do Kvetoslavova). https://imhd.sk/ba/doc/sk/17338/Predaj-a-pouzitie-cestovnych-listkov-IDS-BK#CL1CVLAK

Bolo by technicky realizovateľné keby (tak ako Slovak Lines v autobusoch) aj ZSSK a Regiojet dokázali v ich prenosných pokladniciach vo vlaku používať kredit na BČK = elektronickú peňaženku na predaj cestovných lístkov? ❓

V súčasnom stave by aspoň čiastočným zjednodušením (aj keď NIE ideálnych riešením) podľa mňa bolo keby to bolo tak ako je v tom linku z PID:

"Na rozdíl od klasických jízdenek na MHD se ty z pokladen v železničních stanicích ve vlaku už neoznačují. Jejich časová platnost je vytištěná přímo na lístku, ZÁKAZNÍK SI VŠAK ZAČÁTEK PLATNOSTI může SÁM VYBRAT BĚHEM NÁKUPU. V době platnosti jízdenky pak cestující může jezdit neomezeně ve vybraných tarifních pásmech."
Reply on: 810zssk #225927:
V PID napríklad toť pred pár dňami zaviedli úplnú novinku.

https://pid.cz/jizdenky-pid-kazde-pokladne-od-1-4-2018/
Reply on: Peon #225926:
Cestovne listky IDS JMK sa vo vlaku skutocne nepredavaju. Podobne je to myslim aj s PID. Naopak, vo vlakoch CD sa predavaju cestovne listky tych pochybnejsich IDS s roznymi cudesnymi tarifnymi strukturami v ktorych neexistuje moznost zaobstarat si CL inokedy nez na zaciatku cesty (a teda pri neobsadenej stanici nezostava ina moznost nez umoznit kupu vo vlaku) - prikladom su ODIS, alebo DUK.
(Nejde mi vygoogliť): Je naozaj pravda, že ČD vo vlakoch predávajú lístky iba za ich tarifu, a teda nepredávajú jízdenky IDS JMK? ? Pred týždňom som sa to tam dočítal v jednej menšej stanici a nenapadlo mi ten oznam odfotiť. ? Ach, ja niekedy nerozmýšľam. ?

Ako je možné, že keď v mladšom IDS BK to dokážu obaja zaintegrovaní železniční dopravcovia, tak v IDS JMK (ČD) sa to nedá? Ani jízdenky na iné integrované systémy v ČR vo vlakoch ČD nepredávajú?

A aby ste ma zas nezdrbali, že sa len pýtam, tak aj informujem: Prekvapilo ma, že ČD už aj ich vnútroštátne lístky predáva aj za EUR - osobne odskúšané: Je to za jednotný železničný kurz [JŽK], ktorý je pre nás pomerne výhodný http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html .

Už berú (spolu s bankovkami) € mince všetkých nominálnych hodnôt, ale vydávajú iba v Kč, a to podľa směnného kurzu, ktorý je pre nás trochu nevýhodnejší oproti JZK. http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm

Podľa info od pokladníčky je za eurá možné na staniciach kúpiť aj jízdenky IDS JMK! ? Neviem ale podľa ktorého z vyššie uvedených kurzov. A možno to ide podľa Cenníka IDS JMK (časť "v cizí měne") za ktorý predáva vodič lístky v autobuse na linke 910 (aj na tej ich do Rakúska)... Ej neviem ani: Vodiči 910 pri platbe v EUR vydávajú tiež v EUR? Predpokladám, že je to tak. Napr. v JLV som za platbu v EUR zažil iba výdavok v EUR.

Vraj aj priamo vo vnútroštátnom vlaku ČD sa už dá platiť v EUR podľa infolinky (minimálne manipulačnú prirážku za nákup jízdenky vo vlaku).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.