Co sa poistenia tyka, cestujuci v Uberi su poisteni firemnou celosvetovou poistkou, ktora dovolim si predpokladat ze je podstatne kvalitnejsia ako najlacnejsie PZPcko co Ferovi dali v Kooperative.
Ale prečo sa musí najprv šliapnuť na krk? Len pretože je to UBER a je to niečo moderné a popularne tak budeme robiť ústupky? Bolo OK, ze sa Lidlu pri príchode do ČR prepiekli nelegalne vyruby stromov, len preto, že to bol Lidl a bude lacny?
Turba sa v Bratislave nepouzivaju, to je Prazska specialitka. To ze vyvoj taxametrov zastal niekde v prvej polovici 90tych rokoch je fakt.
Celemu tomuto humbuku ohladom UBERu nerozumiem. Ono aj damam co chodia opatrovat do Rakuska vyhovovali nelegalne "taxiky" a az ked ich 7 zahucalo, tak zrazu chcu vsetci regulaciu a ochranu.
To že si ludia nepraju ochranu statu neznamena, ze ju stat nema poskytovat. Ani pri investovani do BMG a Horizontu ludia nechceli ochranu. A potom vraveli inak.
Fungujú aj v Rakúsku ako aj v Británii a dokonca vo Viedni majú aj vyznačené stanovyštie a smerobe tabule v shopingoch.Ale určite si nedovolujú to čo na SK.Každý musí mať potrebné dokumenty skúšky a autá,ináč to nejde.
Taxi licencia, čo to je? načo? čo mi to ako zákazníkovi prinesie ?
Taxameter taký že stanica centrum 40€
Uber má tiež obmedzenie veku vozidla. Felícia isto nikomu neprišla.
V prípade UBERu som vždy dopredu vedel koľko zaplatím -+10%, v špičke xy krát viac, bolo na mne či to budem akceptovať, alebo nie.
Samozrejme by sa mi nepáčilo havarovať, a ani následné zistenie že šofér nemal poistené prevažané osoby. A to je presne ten priestor na úpravu legislatívy.
Ale veď to nie je pravda, v krajinách kde im už šliapli na krk, idú podľa stanovených pravidiel (Uber Taxi). Legislatívnu medzeru samozrejme využívali.
Aplikácia v smartphone je horšia ako overené určené meradlo s turbom?
Pozor, HOPIN pracuje úplne ináč.Vsetci vodiči MUSIA mať taxi licenciu a taxameter,plus auto nesmie byť staršie ako 8r a čo je najdôležitejšie havarinne poistené.Šoférov kontrolujú priebežne a keď má šofér zlé feetbacky od zákazníkov jednoducho ho vyradia.Taktiež cestovné za km musí byť od-do a nie hausnumera ako posledne to robil UBER.
Ako by sa ti páčilo keby nedajbože šofér havaroval a potom by sa zistilo že ani prevážané osoby nemal poistené.Ja tiež by som odmietol sadnúť do Felície kde sedí ako šofér žena na materskej ktorá si odbehla “privyrobiť”
Obchadzanie zakonov samozrejme neschvalujem, preto prave hovorim ze legislativa by mala byt upravena tak aby bolo tieto verejnostou dopytovane sluzby prevadzkovat legalne.
Chcem umoznit prepravovat osoby bez "overene urceneho meradla" a roznych byrokratickych elementov. Priklad nie len Uberu jasne ukazuje ze je tu velka klientela ktora o ochranu statu v tejto oblasti nestoji. Radsej budem mat prisny filter ktory na vodicov aplikuje napr. Taxify, nez statne psychotesty ktorymi su v praxi schopni prejst aj uplni blazni.
Moja hlavna motivacia pouzivat Uber spocivala prave vo vyssej kvalite. Do taxika nevlezem kym to nebude uplne nevyhnutne a moze ten vodic mat aj 10 licencii.
Co chces pravne osetrovat? Chces robit zo smartphonov overene urcene meradla?
Skutočne ideme meniť legislatívu, kvoli spoločnosti, ktora stale viac a viac vyzera ako bublina na pumpnutie investorov a ktora sa nijako nesnazi o prisposobenie sa legislative a vyhovuje jej byt "mimo zakon?"
Zaujímavé je, že napríklad taký Hopin, rovnako postavený na mobilnej aplikácii, spĺňa všetky zákonné predpoklady na to, aby mohol poskytovať svoje služby úplne legálne. Aha, vlastne podnikanie Hopinu nie je postavené na tom, že v jednotlivých krajinách celkom vedome obchádza platnú legislatívu. Už len čakám, kedy niekto urobí aplikáciu poskytujúcu „zdieľanú ekonomiku“ prostredníctvom vlastných autobusov a všetci sa potom budú tváriť, že to tej zastaranej MHD ukážu a že vlastne je všetko v poriadku a mala by sa pre takúto formu podnikania 'dať dokopy legislatíva'.
Nikto s tým UBEROM ako takým problém nemal, skôr naopak boli radi že je tu konkurenčná firma a niečo sa zlepší, ale nez licencie šoféra a taxametra to bolo nehovoriac o daňových únikoch to bol opruž ?
A keď je niekde okno, tak z neho Peonisti budú zbytočne vyskakovať, lebo tam proste je? Ja si myslím, že okrem Teba nikto problém mať nebude. Napríklad na pumpe, kde sa ráno cestou do práce zastavujem na kávu, majú taký piktogram na kávovare a tiež platobné karty neberie.
Nie je to piktogram platby platobnou kartou? No veru neviem, ale ak aj v tomto máš pravdu, tak aj tak to ľudí môže viesť do omylu (môžu tam zbytočne prikladať karty VISA, Mastercard...).
V novom 10,5-metrovom Ivecu som na označovači s dotykovou obrazovkou skúsil "stlačiť" Info (bez priloženia karty) a prekvapilo ma, že pri výzve na priloženie karty sa tam zobrazilo logo, ktoré sa používa v obchodoch v termináloch na platbu bezkontaktnou platobnou kartou z banky (napr. VISA, MasterCard). Nestihol som to odfotiť. Prečo to tam je keď reálne je tam možné kupovať CL iba s BČK od dopravcov?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk