Ja sa pamätám, keď som bol malý školáčik okolo roku 2005, tak ako záložné vozidlo poslali klbák na spoj pre školákov Reca - Senec. To bol super zážitok ? Medzi Sencom a Bratislavou pendlovali myslím tri klbáky v tom čase počas špičky, ale už ani v tom čase neboli plné. Dnes by sa uživili ráno od Lužnej, možno od Stupavy (?) - ten smer nepoznám. Ináč nikde.
Tak podopierať svoj názor na dopravu o názor nejakého aj keď "zaujímavého" bratislavčana a s prepáčením asi tiež "zaujímavého fidlikanta" tak to je teda veľmi slabá úroveň. Ja mu tiež nevnucujem svoj názor. že to čo vyfidlal v C dur by bolo lepšie v G mol, no ale našťastie nie som "zaujímavý". No ale aj z týchto "zaujímavých" koľko ľudí toľko názorov.
Ani srnka netuší,ale pamätám si ako decko,že som v 90tych rokoch a po prelome milénia s tatkom cestoval prímestskými Karosami C744 aj Ikarusmi 280.10 na linkách z Pezinka cez Slovenský,Chorvátsky Grob,Bernolákovo a Ivanku do Bratislavy a objavovali sa aj na linkách do Senca respektíve z Bratislavy cez Pezinok do Budmeríc,Vištuku Častej alebo aj zo Senca do Trnavy ? teraz neviem či by sa uživili lebo sú tak nastavené spoje,že napríklad z Bratislavy idú dve linky 5-10 minút po sebe rovnakým smerom a na trase sa nielen dobehnú,ale sa rozdelia napríklad linka do Nového Života a do Vlkov.Do Tomášova idú niekedy vo ,,vláčiku" za sebou a potom jeden odbočí do Vlkov a druhý pokračuje ďalej do Nového Života.To sa týka aj liniek cez Pezinok.Je síce pravda,že v minulosti neboli také husté intervaly na prímestskej autobusovej doprave ako dnes,tak sa tam tie kĺbové vozy uživili,ale dnes neviem...v určitých časoch by sa možno oplatilo vyskúšať ich,že či by to malo zmysel (napríklad by si SL požičal nejaké klobáSORy s APC a skúmali by či by sa naplnili a mali by zmysel...Na západe sa už tiež minimálne využívajú kĺbové vozy vrámci regio liniek.Záleží ale aký región a kedy (hlavne počas zimnej sezóny pod Alpami...To je môj postreh,ale lepšie ti budú vedieť povedať ostatní,ktorí sa lepšie vyznajú do problematiky a významu ?
1. Pokles cestujúcich vo verejnej doprave z 50:50 na 25:75 voči iad umocneny úplnou neatraktivitou prímestskej dopravy, ktorá dnes využíva predpotopne vybavenie cestujúcich, ma minimálne služby a nulovú preferenciu (mimo mesta je to de facto pomalé velke auto,
2. Cestujúci skôr uvíta menšie vozidlo a frekventovanejsie odchodchody ako velke vozidlo a malo odchodov.
Pokles cestujúcich, relatívne prevádzkové nevýhody (využiteľnosť, náklady) a v čase, keď sa to lámalo, najmä faktická nedostupnosť adekvátnych nových vozidiel. Možno keby sa rozbehali IDS, ukázalo by sa, že taký dopyt je možný aj dnes.
Opäť ďalší čo nečíta s porozumením, ale rýchlo sa zapojí do diskusie aby to stihol.
Nikdy a nikto nehovoril o tom, že budú TGV chodiť z Paríža do Bratislavy. To len novinári, ktorí ničomu nerozumejú a začali písať o projekte dali najprv takéto "megalomanské" titulky svojim článkom a potom to pripájali furt keď o tom písali, až sa s tým stotožnil aj bežný občan a verklikoval a verklikuje do nemoty o "megalomanstve". Už som tu písal, že účelom projektu nebolo viesť vlaky z Paríža do Bratislavy, ale vybudovať železničné koridory, ktoré svojou kompatibilitou umožnia zlepšiť prepravu tovarov a osôb. Kapišto ? A ak by sa raz ukázal veľký záujem na prepravu osôb z krajín Francia, Nemecko, Rakúsko do Poľska, Ukrajiny alebo Ruska prečo by takýto vlak nemohol chodiť. Je to predsa biznis. Účelom projektu bolo vytvoriť také podmienky. Je to tak ťažko pochopiteľné ? Tá myšlienka nebola ani moja, ani Nesrovnalova, ani Frešova, ani Kubáčkova. Že Slovensko nedokázalo využiť ponúkanú šancu to je už vina konkrétnych ľudí a to už nebudem opakovať aby som tu diskutujúcich zbytočne neiritoval.
Áno tretia koľaj je nevyhnutná pre zvýšenie priepustnosti úseku Devínska Nová Ves - Hlavná stanice, koľaj by viedla vľavo od dnešných koľají v smere na Hlavnú stanicu, vyžaduje to pridať aj tretiu tunelovú rúru a súčasne dosť veľký zásah do lamačského zhlavia a výstavbu dosť vysokých oporných múrov medzi traťou a ulicou Jaskový rad. Štvrtá koľaj sa tam už nezmestí nakoľko by vyžadovala s veľkou pravdepodobnosťou asanáciu obytných domov na Opavskej ulici. Za veľmi ťažko realizovateľné pokladám zapojenie 4. koľaje do stanice, vynútený zásah do Jaskovho radu je neprijateľný nakoľko obytné objekty by nebolo možné obslúžiť. Ak by to mal byť objazd pre nákladnú dopravu,tak predpokladám že výstavba tunela by bola drahšia ako tunel pre TEN-T.
Na Búdkovej a Lovinského osadené nové značky zákaz zastavenia. Zatiaľ nie po celej dĺžke. Ale každopádne, klobúk dolu. Cestujúci v trolejbusoch a peší budú určite vďační. ?
chodec
Nikdy a nikto nehovoril o tom, že budú TGV chodiť z Paríža do Bratislavy. To len novinári, ktorí ničomu nerozumejú a začali písať o projekte dali najprv takéto "megalomanské" titulky svojim článkom a potom to pripájali furt keď o tom písali, až sa s tým stotožnil aj bežný občan a verklikoval a verklikuje do nemoty o "megalomanstve". Už som tu písal, že účelom projektu nebolo viesť vlaky z Paríža do Bratislavy, ale vybudovať železničné koridory, ktoré svojou kompatibilitou umožnia zlepšiť prepravu tovarov a osôb. Kapišto ? A ak by sa raz ukázal veľký záujem na prepravu osôb z krajín Francia, Nemecko, Rakúsko do Poľska, Ukrajiny alebo Ruska prečo by takýto vlak nemohol chodiť. Je to predsa biznis. Účelom projektu bolo vytvoriť také podmienky. Je to tak ťažko pochopiteľné ? Tá myšlienka nebola ani moja, ani Nesrovnalova, ani Frešova, ani Kubáčkova. Že Slovensko nedokázalo využiť ponúkanú šancu to je už vina konkrétnych ľudí a to už nebudem opakovať aby som tu diskutujúcich zbytočne neiritoval.