Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #225457:
Na nových je 15, na starých 10.
A podobne idú pomaly električky aj cez vymenené výhybky na X Krížna - Vazovova. Ku koncu výluky ich kompletne vymenili, ale nejazdí sa cez ne o nič rýchlejšie, ako cez tie rozbité. To už asi s jazdnými dobami nesúvisí. Netušíte, prečo sa tam stále jazdí tak pomaly?
Reply on: Valec #225455:
suchcu sa tam pravidelne aj vozidla na L3, ktore na tej zastavke stoja a aj ked pred nimi siroko daleko nic nie je, to je proste len nedobre spraveny grafikon....
Reply on: david1 #225439:
Ešte môže byť dôvodom aj električka idúca pred "tou tvojou", keďže na Kamennom je výhybka aj so zastávkou a nemá zmysel stáť a čakať za ňou kým odíde.
Reply on: david1 #225452:
Fakt? Ja tadiaľ príliš často nejazdím, ale nechce sa mi veriť, že by som si to všimol až dnes... ?
Reply on: Solider #225448:
Aj od Polusu smerom do centra má už električka zelenú vlnu. Predtým vždy čakala na Jarošovej...
Tiež minútka k dobru.
Reply on: trolejbus6207 #225449:
Myslím , že už od reko Zimáku a prilahlej križovatky..
Reply on: Valec #225435:
No, lenže ja si kladiem otázku, prečo by sa mali takto plošne spomaľovať električky. Pre autá tá zóna zmysel má - na skľudňovanie dopravy či znevýhodňovanie jazdy cez centrum, pričom oboje sú to veci, ktoré od NS MHD nepotrebujeme dosahovať a vo výsledku mu tým len škodíme.

Držať tam takú rozsiahlu Zónu 30 len na uspokojenie litery nejednoznačného zákona je jednoducho nadpráca. Za mňa jednoznačne rozumnejšie by bolo dolepiť na hranice cestnej zóny "okrem TRAM" a električkám nechať obmedzenie len tam, kde si to vyžaduje stav trate alebo premávka peších.
Reply on: fonzo #225440:
Metro je najhorsia volba, pretoze vytvaras novu subsystem, ktory sa ti ale oplati budovat len v centre (a aj tam to je otazne). Ak sa chceme bavit o tuneloch v Bratislave, malo by ist o rozsirenie existujucich systemov (cize elektriciek alebo primestskych vlakov) aby vozidla mohli pokracovat dalej.
Odkedy je pri zimáku smerom na Trnavské mýto "odpočítavanie" času zelenej, resp. času do zelenej? ? ? ?
Reply on: david1 #225445:
Cesta trvala rovnako aj v starej chronometráži – dve minúty z Avionu na Mariánsku a dve minúty z Mariánskej na Námestie SNP. Len z tých štyroch minút necelú minútu zabralo brzdenie, stanicovanie a rozjazd zo zastávky Mariánska. Dnes, keď sa nespomaľuje v tomto bode, sa to saturuje zníženou rýchlosťou traťovým úsekom. Po správnosti tam tú minútu mali zobrať – nevzali.

Posledné grafikony však nezohľadnili ani iné dôležité veci – zapnutie preferencie na Priečnej osi pre linku 2, kde ostali pôvodné nadimenzované jazdné doby, zosynchronizovanie svetelných križovatiek Slovanet – Saleziáni pre linky 8 a 9, na viacerých linkách boli úplne nezmyselne popridávané minúty, ale na miestach, kde to vôbec nebolo treba. Výsledok je taký, že sa šuchtá a vetrá, klesá atraktivita MHD ako rýchleho a spoľahlivého systému.
Reply on: Solider #225442:
V prvom priklade tie dva zakony nie su "vo vzajomnej kolizii". Ak vodic ide do 40 km/h tak neporusuje ani jeden zakon. MPR 50 neznamema ze si povinny ist 50. Aj v ramci samotneho zakona o cestnej premavke existuje viacero pripadov kedy je vodicovi ulozena povinnost ist pomalsie nez je MPR (napriklad skrz povinnost ist takou rychlostou aby vedel zastavit na vzdialenost na ktoru ma rozhlad).

Druhy priklad je problematickejsi.
Reply on: Yasuhiro #225441:
Tak, sorry ale opravím ťa... Ja som síce mladší ročník voči mostu SNP ale nie o veľa. Musím povedať, že srdce Bratislavy bolo krásne aj nábrežie. Keby ten most stal niekde inde, tak turisti by tu mali naozaj čo pozerať! To len tebe/Vám sa to nepáčilo. Takže je za čím smútiť!!!
Reply on: Solider #225443:
Ja tomu rozumiem.
No paradoxne sa jazdí po zrekonštruovanej trati pomalšie ako predtým ak nerátam prejazdy cez zlomené kolaje.
Že to nikoho s vodičov či dispečerov neserie.

Ešte že grafikonisti si urobili nadprácu a vyhodili aspoň zastávku Mariánska s informačného systému a vodiči ju nemusia ručne prehadzovať..
?
Reply on: Solider #225442:
Pokiaľ viem práve z tebou uvedených dôvodov sa v praxi uplatňuje (uplatňoval) taký výklad, že aj ED vedená v stredovom páse komunikácie sa považuje za ED, ktorá používa cestnú komunikáciu.
Reply on: david1 #225439:
Logicky – ak odídeš z Amerického námestia načas, čo chceš robiť štyri minúty po Námestie SNP? Reálne to predpisovou rýchlosťou prejdeš za necelé dve minúty. Nemôžeš prísť na Námestie SNP a tam tri minúty vetrať, keďže zablokuješ celý exponovaný uzol.
Reply on: 810zssk #225438:
Dajme si príklad – Ružinovská ulica. Električkový koľajový pás v stredovom ostrovčeku cestnej komunikácie, podľa zákona o cestnej premávke súčasť cesty. Takže sa tu vzťahujú pravidlá cestnej premávky podľa zákona č. 8/2009 Z. z. Na cestnej komunikácii určené dopravné značky, maximálna povolená rýchlosť 40 km/h. Dráhovým predpisom určená maximálna povolená rýchlosť 50 km/h. Ako má vodič električky dodržať obidva zákony, tzn. zákon o cestnej premávke a zároveň aj zákon o dráhach, vrátane vyhlášky o dopravnom poriadku dráh, ak sú tieto vo vzájomnej kolízii?

Druhý príklad – Račianska. Električkový koľajový pás uprostred cestnej komunikácie. Rovnako súčasť cesty podľa zákona o cestnej premávke. Pri zastávke Mladá Garda svetelné signály trojfarebnej sústavy, električkové signály chýbajú. Podľa výhlášky č. 9/2009 Z. z. svetelné signály platia pre všetkých vodičov na ceste, ak sú zriadené tzv. gule, tak sa vodiči električiek riadia nimi. Má vodič električky zastaviť alebo nie?
Ty si pamätáš ako vyzerala stará Bratislavy pred výstavbou Mosta SNP?
Ja áno a nie je za čím smútiť.

Ale no chlapci, keď už toľko tunelov, tak to už ozaj radšej to metro ? . Totiž ja osobne by som si filiálku vedel predstaviť z väčšej časti skôr ako zelený mestský priestor, z tej menšej na koľajnice. Ja osobne by som si vedel predstaviť vnútromestskú vlakovú linku s hustým intervalom začínajúcu sa na ŽST vo Vajnoroch, cez východné, s novou zastávkou na Peknej ceste a cez predmestie na Trnavské Mýto. Nič z toho by nemuselo ísť v tuneli za predpokladu že by sa efektívne vyriešila križovatka pri slimáku, a vznikli by nové spojenia ktoré sú v súčasnosti dosť ťažko realizovateľné (Vajnory - Pekná cesta, Východné - Pekná cesta, Východné - Trn.M., Pekná cesta - Trn.M. atď.), s prípadným autobusovým spojením z Grobu na Vajnorskú stanicu ešte lepšie, s prípadným spojením Vinohradov a Predmestia nejakým nadchodom, kde by mohli ľudia prestupovať z regionálnych spojov podla mňa úplne dokonalé. Náklady na niečo takéto sú oproti zastaralému TEN-Tu úplne minimálne, úspech by to podľa mňa malo.

A oukej, keď už by sa malo ísť do toho megalomanského metra, hoci nepatrím medzi veľkých zástancov práve kvôli investičným nákladom (TEN-T v mojej hlave nepripadá do úvahy už vôbec), tak stačí kľudne do toho zakomponovať práve spomínanú linku. Na Trnavskom mýte by to šlo pod zem (áno až tam, určite netreba kopať celú trasu) smerom na Nivy ale osobne by som to netahal až do Petržalky ale skôr stočil do centra a cez Mlynskú dolinu niekde na Dlhé Diely napríklad - teda za predpokladu že by mal existovať nejaký ucelený systém, nie len táto jedna linka. Do petržalky by som si vedel prestaviť napríklad linku od Hlavnej stanice (už je jedno odkiaľ by prišla na hlst, či od Patrónky alebo od Račka) popod Hodžovo námestie a Nový most, kedže cez starý už máme električku, a kedže by tam bol v tej oblasti predpoklad odlahčenia dopravy mohol by sa plniť daľší megalomanský vlhký sen - pešia zóna zo Štefánikovej a obnovenie starej Bratislavy tak ako bola pred výstavbou Nového mostu.
Reply on: Valec #225435:
Jazdí sa tu však výrazne pomalšie. Doslova sa niektorí vodiči vlečú.
No to bude skôr tou nezmenenou jazdnou dobou bez Mariánskej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.