Ale no chlapci, keď už toľko tunelov, tak to už ozaj radšej to metro ? . Totiž ja osobne by som si filiálku vedel predstaviť z väčšej časti skôr ako zelený mestský priestor, z tej menšej na koľajnice. Ja osobne by som si vedel predstaviť vnútromestskú vlakovú linku s hustým intervalom začínajúcu sa na ŽST vo Vajnoroch, cez východné, s novou zastávkou na Peknej ceste a cez predmestie na Trnavské Mýto. Nič z toho by nemuselo ísť v tuneli za predpokladu že by sa efektívne vyriešila križovatka pri slimáku, a vznikli by nové spojenia ktoré sú v súčasnosti dosť ťažko realizovateľné (Vajnory - Pekná cesta, Východné - Pekná cesta, Východné - Trn.M., Pekná cesta - Trn.M. atď.), s prípadným autobusovým spojením z Grobu na Vajnorskú stanicu ešte lepšie, s prípadným spojením Vinohradov a Predmestia nejakým nadchodom, kde by mohli ľudia prestupovať z regionálnych spojov podla mňa úplne dokonalé. Náklady na niečo takéto sú oproti zastaralému TEN-Tu úplne minimálne, úspech by to podľa mňa malo.
A oukej, keď už by sa malo ísť do toho megalomanského metra, hoci nepatrím medzi veľkých zástancov práve kvôli investičným nákladom (TEN-T v mojej hlave nepripadá do úvahy už vôbec), tak stačí kľudne do toho zakomponovať práve spomínanú linku. Na Trnavskom mýte by to šlo pod zem (áno až tam, určite netreba kopať celú trasu) smerom na Nivy ale osobne by som to netahal až do Petržalky ale skôr stočil do centra a cez Mlynskú dolinu niekde na Dlhé Diely napríklad - teda za predpokladu že by mal existovať nejaký ucelený systém, nie len táto jedna linka. Do petržalky by som si vedel prestaviť napríklad linku od Hlavnej stanice (už je jedno odkiaľ by prišla na hlst, či od Patrónky alebo od Račka) popod Hodžovo námestie a Nový most, kedže cez starý už máme električku, a kedže by tam bol v tej oblasti predpoklad odlahčenia dopravy mohol by sa plniť daľší megalomanský vlhký sen - pešia zóna zo Štefánikovej a obnovenie starej Bratislavy tak ako bola pred výstavbou Nového mostu.
A oukej, keď už by sa malo ísť do toho megalomanského metra, hoci nepatrím medzi veľkých zástancov práve kvôli investičným nákladom (TEN-T v mojej hlave nepripadá do úvahy už vôbec), tak stačí kľudne do toho zakomponovať práve spomínanú linku. Na Trnavskom mýte by to šlo pod zem (áno až tam, určite netreba kopať celú trasu) smerom na Nivy ale osobne by som to netahal až do Petržalky ale skôr stočil do centra a cez Mlynskú dolinu niekde na Dlhé Diely napríklad - teda za predpokladu že by mal existovať nejaký ucelený systém, nie len táto jedna linka. Do petržalky by som si vedel prestaviť napríklad linku od Hlavnej stanice (už je jedno odkiaľ by prišla na hlst, či od Patrónky alebo od Račka) popod Hodžovo námestie a Nový most, kedže cez starý už máme električku, a kedže by tam bol v tej oblasti predpoklad odlahčenia dopravy mohol by sa plniť daľší megalomanský vlhký sen - pešia zóna zo Štefánikovej a obnovenie starej Bratislavy tak ako bola pred výstavbou Nového mostu.
tr3mp
Je v nejakom meste porovnateľnej veľkosti alebo väčšom razená hlavná železničná stanica?