Jeden môj spolužiak si robil srandu z "čudného" dizajnu Solarisov, najmä ich zadných čiel. Rozvinul teóriu, že na výrobnej linke majú jednu super dlhú karosériu a podľa aktuálnych požiadaviek zákazníkov ju ako klobásu usekávajú po 10, 12, 15 alebo 18 metroch
Re #22446 galiyosha: Hehe... presne moje prvé pocity
Re #22478 galiyosha: Áno. Krajšie by bolo, ak by sa reko T3 obišla bez zásadnej zmeny dizajnu.
Re #22483 Papyr: Zdá sa, že čiastočne by Tvoj problém vyriešili vozne z roku 1982, ktoré mali a v Košiciach aj dodnes majú usporiadanie 2+1
Ja som naopak presvedčený, že v súčasnosti, keď sú trate v podstatne horšom stave ako kedysi a že pod nejedným sedadlom neraz nefunguje špirála, takže v zime si sadnúť na nich sa rovná 100% nachladnutiu. A to neplatí len o KE, je to takmer všade. O čo nepohodlnejšie boli koženkové sedadlá v prvých sériách T3? Kým v iných oblastiach mohla byť voľba laminátu prospešná, konkrétne v prípade sedadiel bola, aspoň podľa mňa, cestou späť.
Ja si myslím, že som Tvoj príspevok pochopil správne a reakciou som sa len snažil poukázať na niektoré fakty. Podľa mňa je dizajn Solarisu kompaktný, ale hádam každý to vidí zo svojho uhla pohľadu.
Keby nebolo "tétrojky", asi by sa nikdy nebol rozhorela iskrička záujmu o MHD. Mojím najobľúbenejším typom popri T3 je ešte stará dobrá T2 (hádam ešte lepšia ako T3..). Ďalej som sebapozorovaním zistil, že mestá, kde nejazdia typy vozidiel, ktoré sa aspoň vzdialene nepodobajú na električky vyrábané ČKD, je záujem o ne takmer nulová. A to už je čo povedať.
T3 sa mi nepaci. Tvar ma taky, aky ma, bolo to hypermoderne a revolucne na rok 1930, na urovni doby v roku 1960, dost zastarale v roku 1990 a priserne zastarale dnes. Ano, ma to vsetky podvozky hnane a zaroven natacave, ma to dobry prechodovy profil a je to pevne, ale to je tak vsetko. Ale ze sa mi nepaci dizajnovo, to je moja vec, nad to by som sa dokazal preniest, ostatne lokomotivy radu 240 (Kryspin S499) sa mi tiez nepacia, a niektorym ludom sa pacia velmi ale ide o to, ze do T3 sa musim stverat po schodoch strmych jak v Sanose, sedadlo mi obije prdel (a to mam zadok zatial vekom nerozteceny - no mozno toto bude chyba ), tych sedadiel tam je priserne malo, takze vacsinou stojim, nebyvaju po dvojiciach, takze ked cestujeme dvaja, tak sedime (ak vobec) za sebou, ked je T3 plna, tak sa zas musim drzat zasadne nad hlavou, co nie je moc stabilne, bo kolma tyc vacsinou nie je pri mne, daju sa na tom roztrhnut dvere... proste dnes sa mi to uz vobec nepaci. A navyse som prave absolvoval trasu Smichovske nadr.-Hradcanska, scasti v T3, scasti v T3P a nebol to teda nic moc zazitok, aj ked boli prazdne.
Ja som sa na Prahu/Brno odvolaval len v sposobe dosadzovania transparentov, ktory je, ak sa nemylim, navzajom odlisny. Proti modernizaciam interieru nemam vobec nic, je to rozumny krok. Je len otazkou priorit, ci je pre podnik prednejsie zmodernizovat menej elektriciek kompletne aj s interierom, alebo vo viacerych elektriciek modernizovat vyzbroj.
Re #22477 Andy: Este by som chcel podotknut, ze prispevkom #22478 som vobec nepovedal, ze by sa mi T3 pacila viac ako ktorakolvek ina elektricka, len som tym povedal, ze sa mi paci.
T3 bola pekna mozno pred 40-timi rokmi. Bohuzial, v dnesnej dobe, vzhladom na to, kolko toho u nas jazdi sa mi to vozidlo hnusi. Nie kvoli dizajnu, ale celkovo.....
POZOR POZOR! Suhlasim s tym, ze na starych serbloch netreba menit celicka. Nie vsak z dovodu dizajnu, ale z dovodu praktickeho. Chod do Brna a nech ti ukazu starsie K2R -- akosi sa im to celicko oddeluje od zbytku tramvaje.
Rekonstrukcia typu Brno je sice z hladiska tramvaje ucelna, ale ja osobne by som nesetril a dal tam normalny interier ako v K2S. Na Brnenskych kachnach, ktore su rekonstruovane v tomto duchu sa mi ale velmi paci to, ze tam dali originalny nater... ten je ovela krajsi a k vozidlu celkovo sa hodi viac.
Ja si nielen, ze myslim, ze T3 je pekna (podla mna je to spickovy reprezentant dizajnu svojej doby), ale navyse sa mi podovne T3 a K2 pacia daleko daleko viac nez T3S a K2S. Tie mi pripadaju jednak trosku rozpacito a smiesne (celo a zadok vobec nesedia k celkovemu tvaru vozidla a posobia tam podla mojho nazoru nasilne), navyse im chyba nadcasovost. Osobne by som bol daleko radsej, keby sa na bratislavskych elektrickach modernizovala len vyzbroj, interier a dosadili transparenty (ci uz prazskym alebo brnianskym stylom) -- napriklad na 7085 a 7304 sa mi nepaci nater, ale 7715 a podobne vyzeraju IMHO velmi elegantne.
Ty si to chcel... Spytaj sa S499.1023, je to extrem, ale mas tu aj fobustika a Spectreho, d3ka, verim ze aj ludia ako galiyosha, Sarko, busmech a tak podobne - tak tipujem ze vsetci ti povedia ze T3 je pekna. Jo a este Miki Hrubisko.
Vladimír
Re #22446 galiyosha: Hehe... presne moje prvé pocity
Re #22478 galiyosha: Áno. Krajšie by bolo, ak by sa reko T3 obišla bez zásadnej zmeny dizajnu.
Re #22483 Papyr: Zdá sa, že čiastočne by Tvoj problém vyriešili vozne z roku 1982, ktoré mali a v Košiciach aj dodnes majú usporiadanie 2+1