Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #224325:
A týka sa to aj BMK? Tiež je to len klasická platobná karta, podľa popisu aj na tejto stránke je uznávaná v rámci BID, ako to teda je?
Reply on: Miro #224324:
Nie, v tejto faze malo ist len o nosic PCL. T.j. namiesto vybavovania si buzerkarty za 5 eur, by si si proste registroval platobnu kartu a pri kontrole sa preukazoval nou (data o CL by boli v cloude, karta by bola len identifikator podla ktoreho by sa vyhladali).

Problem je, ze DPB si to urobil ako partizancinu a teraz nevie zabezpecit platnost takeho PCL u ostatnych dopravcov. Ale zas ich aj trosku chapem, ani ja by som na ich mieste nemal chut aby mi pomerne dobre spraveny produkt dok*rvili ostatni dvaja dopravcovia s ich pristupom. Radsej neintegrovany kvalitny produkt, ako integrovany shit.
Platobné karty už mali platiť ako električenky, problém má integrovaná doprava

Čítajte viac: https://bratislava.sme.sk/c/20723128/platobne-karty-uz-mali-platit-ako-elektricenky-problem-ma-integrovana-doprava.html#ixzz52XacnK3l

Vie niekto povedať, ako presne by to malo fungovať? Mala by sa dať použiť bežná platobná karta na zaplatenie jednotlivého cestovného tak, ako to je v Ostrave? Alebo len predplatný CL zaregistrovať?
Všimol som si, že na Hydinárskej ulici pri Ligurčekovej je vybudované zastávkové stojisko, predpokladám, že pôjde o predĺženie linky 67. Nezbadal som tam však žiadne obratisko, tak zrejme sa ešte plánuje vybudovať...? Tiež by ma zaujímalo, či sa predĺženie tejto linky plánuje iba skrátka zo súčasnej Vinohradníckej, alebo linka pôjde nejakou inou trasou, aby mohla obslúžiť novovybudované časti.
Reply on: chodec #224321:
Tak najprv je potrebné definovať nosnosť. Podľa môjho názoru to môžeme nahradiť slovom "dôležitosť".

Keď sa pozrieš na mapu mesta a izochróny, uvidíš, že sú linky, ktoré vyslovene zabezpečujú základnú obslužnosť jednotlivých sídelných útvarov a sú linky, ktoré len zvyšujú komfort, aby MHD stála bližšie pri tvojom dome. Resp. tú druhú kategóriu by som nazval "doprava poslednej míle".

Netvrdím, že napr. linku 56 je možné zrušiť a linku 21 posilniť, ale ak by nastala v meste mimoriadna situácia (napr. by vyhorela polovica autobusov vo vozovni) a ja by som sa ako manažér mal rozhodnúť, či v nasledujúce ráno preriediť spoje rovnomerne, alebo zachovať interval len na linke 56 alebo len na linke 21, tak rozhodne by som zvolil druhú možnosť, lebo nevypravenie spojov by postihlo viac cestujúcich/zákazníkov/potenciálnych užívateľov IAD.

To sa dá aplikovať aj na dopravnú politiku mesta. Pri riešení preferencie MHD nastane prípad, kedy sú v kolízii dve linky MHD. Ktorú uprednostniť? No tú nosnú.

Kde stavať BUS pruhy (už keď sa na to pozrieme z pohľadu politika, že aj cestujúci IAD sú voliči)? Tam kde jazdí jedna linka s intervalom 15 minút, alebo tam, kde Ti ráno prejde 7.000 cestujúcich za hodinu?

Podľa mňa mesto už dávno malo mať zadefinované, ktoré linky sú nosné a ktoré nie a postupne implementovať politiku podpory MHD. Žiaľ vidíme, že ulice ako Šancová, Štefánikova či Lamačská cesta žiadnu preferenciu MHD nemajú, hoci to, že tu jazdia nosné linky nikto spochybniť nemôže.

Reply on: kecho #224319:

nazývať jednotlivé linky nosnými to je riadna kravina, tak to by mali električky jednu nosnú linku, trolejbusy jednu nosnú linku, autobusy nosnú linku, potom by mohla byť u autobusov "nosnejšia linka" niečo z Biskupíc a možno super najnosnejšia linka by nakoniec bola nejaká z Dúbravky, a možno nosnou linkou by mohla byť aj kombinácia autobusu, nadväzujúcej električkovej linky a pokračovaním trolejbusom ale ráno medzi 7,15 a 7,45 hod. ale v sobotu by ju predbehla iná kombinácia, tak to je teda debata expertov
Reply on: 810zssk #224314:
Dík za opravu, nepostrehol som, že tá linka skončila už po pár týždňoch v predchádzajúcom grafikone...
Reply on: chodec #224307:
Akurat, ze povodna tema bola “nosna linka” a nie nosny system...
Reply on: forester #224296:
Tie nové autobusy budú len 8m a 10m. Ale asi si nevšimol, že vďaka DP, mestu a mestskému zastupiteľstvu tu ďalej budú jazdiť v obrovskom počte 25 ročné autobusy. A to možno aj ďalšie 3 roky!
Reply on: 810zssk #224312:
A ten istý interval sľubuje obyvateľom Rače aj pán Žitný ...
Reply on: Peon #224306:
Myslel som, že teraz niekedy kúpil SL nejaké vozy od SAD TN ale ako vidím máš len zlé info o vozoch a linkách tak ti to upresním. SL nekupoval nič od SAD TN. Vo farbách Flixbusu má SL jednu setru rady 5xx ktorú odkúpil od SAD PD a tá aj jazdí linku Flixbusu. Čo sa týka Blaguss-u...Blaguss má vozy AJ v zelených polepoch Flixbuss ale AJ v mnohých iných. A kedže Blaguss narozdiel od iných dopravcov svoje vozy vzorne servisuje nie je nič nezvyčajné, že sa na linke objaví voz napr. zo zmluvnej dopravy pre VW alebo zájazdov ktorý nemá polep Flixbus. Čo sa týka liniek to už si popozeraj sám...a prídeš na to čo a jak je.
Reply on: 810zssk #224312:
Tak tam potom po dostavani na koniec petrzalky staci potiahnut 6 a 8 a mas to 🙂
Reply on: 810zssk #224311:
keď sme už pri SL a vnútroštátnych diaľkových linkách, tak od nového grafikonu SL(E) v tichosti prestal prevádzkovať ich poslednú linku Bratislava-Sereď, ktorá premávala do 8.12.
Reply on: drink #224309:
Mna osobne zaraza ze sa pri Petrzalke stale hovori o naslednom intervale 4 minuty. To je podla mna uplny nezmysel a v spicke budu potrebne aspon 2 minuty v kazdom smere (ako ma napr. Karlova Ves).
Reply on: Peon #224306:
DAF Tour pre SL jazdil napr. linku do Brezna na sklonku jej existencie.
Reply on: Peon #224306:
1) Nie je predsa štandardom, že na AS sa predávajú lístky viacerých dopravcov?
2) Keby si použil google, zistil by si, že Andrej Daňko - Daf Tour je z Prešova a jeho zelené busy sú fotené aj na Florenci, z čoho si vieš vyskladať aspoň čiastočný obrázok.
3) Stále sa ti nezdá, že si strašne off topic? V dobrom ti radím, s takýmto typom otázok by si omnoho skôr a podrobnejšie pochodil na k-reporte než na imhd.
Reply on: chodec #224307:
Z dokumentácie sa dá odvodiť predpokladaná kapacita 4500 os/h, maximálna kapacita môže byť väčšia. Aká je podla teba potrebná prepravna kapacita cez starý most? A ako by sa mala dosiahnuť?
V prvom rade si prosim ujasnime ze vyraz "nosny system" absolutne nijak neurcuje o aky mod dopravy ide. Nosnym systemom kludne moze byt (a vo vacsine mensich miest aj je) autobus.

V podmienkach Bratislavy je podla mna nosnym systemom dopravy auto ?
Reply on: Technopol #224287:

Pojem "Nosný systém" nemá žiaden vzťah k mostu Apolo. Nosným systémom sa stali 2 trasy segregovaného systému MHD (metra) tak ako boli navrhované v Komplexnej dopravno-urbanistickej štúdii MHD" vypracovanej Metroprojektom Praha v roku 1988, ktorej závery boli znova potvrdené v dokumentácii spracovanej Dopravoprojektom Bratislava v roku 1997 (Dopravno-urbanistická štúdia komplexného rozvoja nosného systému MHD v Bratislave). Nosným systémom sa stali segregované trasy A a B keďže optimálne vedenými podzemnými trasami segregovaného systému s cestovnou rýchlosťou cca 37 km/hod a vhodne vedenými linkami doplnkovej dopravy (električky, trolejbusy, autobusy) a vhodne umiestnenými prestupnými bodmi dokázal prepraviť ("nasať") v rannej hodinovej špičke cca 18,5 tisíca cestujúcich na vstupe do centrálnej mestskej oblasti (medzistaničný úsek pod Dunajom) z Petržalky a cca 23 tisíc cestujúcich v medzistaničnom úseku stanica Podhradie - stanica Kamenné námestie (v smere od Dúbravky). Pojem "nosný systém MHD" sa tak stal pre navrhovaný segregovaný systém oprávneným, keďže jeho prepravná kapacita, bezpečnosť, spoľahlivosť a komfort sa dostala na prvé miesto v systémoch MHD. A tak sa technický pojem "nosný systém" dostal do platného územného plánu a prislúchal segregovanému systému metru a ostatné subsystémy električka, trolejbus, autobus boli doplnkové systémy. Keďže mesto Bratislava dlhodobo nebolo schopné zabezpečiť finančné prostriedky na "segregovaný systém" vykšeftovalo prostriedky akurát na lacnejšiu povrchovú električkovú trať. A keďže potrebovalo politicky a odborne vybabrať s definíciami v územnom pláne, prehlásilo električku za nosný systém. Inak by jej výstavba bola v rozpore s územným plánom. A je len výsmechom odborníkom, že prepravná kapacita pripravovanej petržalskej električky bude len nejakých 4,5 tisíca. Viac sa ich zmestí len keď si budú petržalčania stáť na hlavách.

História a podrobnosti sa dajú naštudovať v časopise Československý dopravák z roku 2016 a 2017, autor Peter Martinko.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.