DPB tak ale prichadza o obrovske peniaze. Keby sa dalo kartou kupit PCL ci JCL priamo vo vozidle, DPB nepotrebuje prerabat automaty na platbu kartou za statisice, rovnako ako platit proviziu za sms listky.
Aha. Chválihodné od DPB. Ale pokiaľ tam nejde o platbu, mohli svoju myšlienku rozšíriť aj o OP, keď ide len o identifikátor. Ten má každý a elektronicky to fungovalo aj bez čipu s laminovanými OP s čítačkou kódu...
Ako si predstavujes to do-krivko-vanie? Cestujuci si zaplati zony 100+101 a nebude moc vyuzivat PCL pri dvoch/troch dopravcoch? Ako mu to vysvetlis popri dalsich x vynimkach?
BMK funguje na uplne inom principe. Kedze je vydavana priamo na tento ucel, ma na to usposobeny cip a PCL sa zapisuje priamo do neho. Cize funguje ako bezna karta vydana dopravcom.
Nie, v tejto faze malo ist len o nosic PCL. T.j. namiesto vybavovania si buzerkarty za 5 eur, by si si proste registroval platobnu kartu a pri kontrole sa preukazoval nou (data o CL by boli v cloude, karta by bola len identifikator podla ktoreho by sa vyhladali).
Problem je, ze DPB si to urobil ako partizancinu a teraz nevie zabezpecit platnost takeho PCL u ostatnych dopravcov. Ale zas ich aj trosku chapem, ani ja by som na ich mieste nemal chut aby mi pomerne dobre spraveny produkt dok*rvili ostatni dvaja dopravcovia s ich pristupom. Radsej neintegrovany kvalitny produkt, ako integrovany shit.
Vie niekto povedať, ako presne by to malo fungovať? Mala by sa dať použiť bežná platobná karta na zaplatenie jednotlivého cestovného tak, ako to je v Ostrave? Alebo len predplatný CL zaregistrovať?
Všimol som si, že na Hydinárskej ulici pri Ligurčekovej je vybudované zastávkové stojisko, predpokladám, že pôjde o predĺženie linky 67. Nezbadal som tam však žiadne obratisko, tak zrejme sa ešte plánuje vybudovať...? Tiež by ma zaujímalo, či sa predĺženie tejto linky plánuje iba skrátka zo súčasnej Vinohradníckej, alebo linka pôjde nejakou inou trasou, aby mohla obslúžiť novovybudované časti.
Tak najprv je potrebné definovať nosnosť. Podľa môjho názoru to môžeme nahradiť slovom "dôležitosť".
Keď sa pozrieš na mapu mesta a izochróny, uvidíš, že sú linky, ktoré vyslovene zabezpečujú základnú obslužnosť jednotlivých sídelných útvarov a sú linky, ktoré len zvyšujú komfort, aby MHD stála bližšie pri tvojom dome. Resp. tú druhú kategóriu by som nazval "doprava poslednej míle".
Netvrdím, že napr. linku 56 je možné zrušiť a linku 21 posilniť, ale ak by nastala v meste mimoriadna situácia (napr. by vyhorela polovica autobusov vo vozovni) a ja by som sa ako manažér mal rozhodnúť, či v nasledujúce ráno preriediť spoje rovnomerne, alebo zachovať interval len na linke 56 alebo len na linke 21, tak rozhodne by som zvolil druhú možnosť, lebo nevypravenie spojov by postihlo viac cestujúcich/zákazníkov/potenciálnych užívateľov IAD.
To sa dá aplikovať aj na dopravnú politiku mesta. Pri riešení preferencie MHD nastane prípad, kedy sú v kolízii dve linky MHD. Ktorú uprednostniť? No tú nosnú.
Kde stavať BUS pruhy (už keď sa na to pozrieme z pohľadu politika, že aj cestujúci IAD sú voliči)? Tam kde jazdí jedna linka s intervalom 15 minút, alebo tam, kde Ti ráno prejde 7.000 cestujúcich za hodinu?
Podľa mňa mesto už dávno malo mať zadefinované, ktoré linky sú nosné a ktoré nie a postupne implementovať politiku podpory MHD. Žiaľ vidíme, že ulice ako Šancová, Štefánikova či Lamačská cesta žiadnu preferenciu MHD nemajú, hoci to, že tu jazdia nosné linky nikto spochybniť nemôže.
nazývať jednotlivé linky nosnými to je riadna kravina, tak to by mali električky jednu nosnú linku, trolejbusy jednu nosnú linku, autobusy nosnú linku, potom by mohla byť u autobusov "nosnejšia linka" niečo z Biskupíc a možno super najnosnejšia linka by nakoniec bola nejaká z Dúbravky, a možno nosnou linkou by mohla byť aj kombinácia autobusu, nadväzujúcej električkovej linky a pokračovaním trolejbusom ale ráno medzi 7,15 a 7,45 hod. ale v sobotu by ju predbehla iná kombinácia, tak to je teda debata expertov
Tie nové autobusy budú len 8m a 10m. Ale asi si nevšimol, že vďaka DP, mestu a mestskému zastupiteľstvu tu ďalej budú jazdiť v obrovskom počte 25 ročné autobusy. A to možno aj ďalšie 3 roky!
Myslel som, že teraz niekedy kúpil SL nejaké vozy od SAD TN ale ako vidím máš len zlé info o vozoch a linkách tak ti to upresním. SL nekupoval nič od SAD TN. Vo farbách Flixbusu má SL jednu setru rady 5xx ktorú odkúpil od SAD PD a tá aj jazdí linku Flixbusu. Čo sa týka Blaguss-u...Blaguss má vozy AJ v zelených polepoch Flixbuss ale AJ v mnohých iných. A kedže Blaguss narozdiel od iných dopravcov svoje vozy vzorne servisuje nie je nič nezvyčajné, že sa na linke objaví voz napr. zo zmluvnej dopravy pre VW alebo zájazdov ktorý nemá polep Flixbus. Čo sa týka liniek to už si popozeraj sám...a prídeš na to čo a jak je.
keď sme už pri SL a vnútroštátnych diaľkových linkách, tak od nového grafikonu SL(E) v tichosti prestal prevádzkovať ich poslednú linku Bratislava-Sereď, ktorá premávala do 8.12.
Mna osobne zaraza ze sa pri Petrzalke stale hovori o naslednom intervale 4 minuty. To je podla mna uplny nezmysel a v spicke budu potrebne aspon 2 minuty v kazdom smere (ako ma napr. Karlova Ves).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA