Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #224157:
No vidim, ze je v tom pekny bordel. A ze kopec krizovatiek a ich oznaceni je spornych.

A teda by sa mal niekto postarat o spravny vyklad.
Lebo z toho co tu bolo popisane, mi to v sucasnosti vychadza, ze pokial je elektricka vedena na samostatnom telese, tak kazda jedna CSS by mala byt opatrena 100% preferenciou elektricky. Vratane takej krizovatky ako je Pionierska.
ok a sak preto som to sem aj pisal ze ak by mi na to odpovedal nejaky pracovnik DPB a nie nekaky pakoako petto


Reply on: Solider #224158:
"ale na jej konci na Hurbanovom námestí je dopravné značenie označujúce ju ako hlavnú cestu". Cez Hurbanovo námestie ale ja, ako vodič, vôbec nemusím ísť.

A pokiaľ viem, model "zónovej" hlavnej cesty, ktorý sa používa v Rakúsku a umožňuje ho aj Viedenský dohovor sa na Slovensku nepoužíva a ani nie je definovaný v platných právnych predpisoch (posledný prípad je pri Slovenskej Ľupči pri BB)
Reply on: Petto #224167:
Petto nebud d*****
Reply on: Novan #224169:
Prosim ta, kontaktuj v tejto veci DPB. Dakujem.
Reply on: baran #224156:
Cize keby na tom priecesti bol gumokov, tak elektricka ma prednost?
Reply on: Petto #224167:
Petto pokial nemas na to normalne odpovedat tak neodpovedaj na danu vec. ok?!
Reply on: Petto #224167:
Dalsi kandidat na cenu "najdebilnejsi prispevok roka" petto
Reply on: Novan #224166:
Dalsi kandidat na cenu "najdebilnejsi prispevok roka" ?
Dobrý den rad by som vedel preco autobusy linky 37 kazde ráno od 7:00 meškajú, navrhujem aby sa taketo situacie zlepsili.


Dakujem
Reply on: 810zssk #224163:
Asi málo šoféruješ po Prievoze ?
Reply on: Ike #224162:
Napríklad toto.
Reply on: Solider #224158:
"Nepisane pravidlo o hlavnosti ulic"
Kriste pane.
Reply on: Miro #224160:
Mimochodom, nie som si istý, ale v niektorých krajinách má električka prednosť bez ohľadu na dopravné značky?
Reply on: Ámos #224153:
Minimálne by tak bezpečné vyznačené električkové priecestie rozhodne nemalo vyzerať. Pokiaľ nie si miestny, tak nemáš absolútne žiadnu šancu vedieť, že sa jedná o električkové priecestie, ak teda v poslednej chvílu nezbadáš koľajnice, v tom horšom prípade rovno kuplovačku električky. Okrem toho električka vychádza spoza domov a sú tam mizerné rozhľadové podmienky, pravidelne na priechodoch stoja autá a teraz sa dosť často stáva, že aj dodávky a vodič električky vychádzajúci od Záhumeníc nemá šancu vidieť prichádzajúce autá a tak vznikajú nehody, ktoré sú úplne zbytočné. Tam už dávno mali byť stĺpiky okolo výjazdu a čo je hlavné, svetelná signalizácia na slučku s jedným červeným svetlom, ktoré by sa rozsvietilo pred prejazdom električky.
Reply on: Ámos #224143:
V pešej zóne sa hlavné a vedeľajšie cesty nevyznačujú, ale ak by prišlo k dopravnej nehode, tak zrejme by bol vinný ten, kto nedal prednosť sprava, keďže aj na premávku na pešej zóne sa vzťahujú dopravné predpisy o cestnej premávke. Okrem toho však platí nepísané pravidlo o hlavnosti ulíc, napríklad Obchodná je hlavná aj keď nie je vyznačená značením v trase pešej zóny, ale na jej konci na Hurbanovom námestí je dopravné značenie označujúce ju ako hlavnú cestu.
Reply on: Ámos #224153:
Ja nevidím problém v tom, že na samostatnej telese dráhy je umiestnená dopravná značka určená na použitie na pozemných komunikáciách. Na Slovensku neexistuje mestská dráha, ktorá by nejazdila na pozemných komunikáciách, teda každý vodič dráhového vozidla musí poznať aj cestné dopravné značky. Skôr mi ide o slovíčko MUSÍ:

"Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou *musí* byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky".

Predpokladám, že na toto označenie sa využívajú dopravné značky určujúce prednosť (výstražný kríž, hlavná cesta, vedľajšia cesta, stop). Teda situácia, kedy by mala električka dať/dostať prednosť z dôvodu pravidla prednosti sprava by nemala nastať, pretože túto možnosť zo zákona o cestnej premávke zákon o dráhach limituje.

Otázne je ale napríklad otáčanie alebo odbočovanie cez električkový pás. Či je značka "hlavná cesta" dostatočné označenie... hm... neviem...

Máme síce ustanovenie
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"

je ale napríklad otvorený zvršok na Račianskej "dráha, ktorá používa cestnú komunikáciu"?

Reply on: Ámos #224155:
Nie, je to koniec úseku, v ktorom je ED vedená po miestnej komunikácií (Čachtická ul.). Ten úsek na vlastnom telese, imho, začína až za križovatkou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.