Reply on: 810zssk #223661:
Som zvedavý či z Petržalky do Rajky pôjde sprievodca ZSSK alebo či celú trasu pôjde maďarský z Gysevu. Na www.cp.sk je v poznámke napísané "samoobslužný výpravný systém" čo v praxi neviem čo bude. Žeby tam boli iba námatkové kontroly tak ako v takom istom motoráku v Rakúsku napr. v úseku "Marchegg - Ganserndorf"? A myslí sa to iba na území Maďarska? V tejto súvislosti som si spomenul, že v župe Gyor-Moson-Sopron majú www.enykk.hu čo je, predpokladám, ich integrovaná doprava.
Všimol som si aj zaujímavosť, že podľa cp.sk tie vlaky nebudú stať v Bezenye (čo by bolo nelogické - aspoň na znamenie by to tam stáť malo), ale podľa mav.hu tam budú stáť. Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak.
Zaujalo ma tiež, že po tejto zmene sa v úseku "Rajka - Hegyeshalom" na tej jednokoľajke zvýši počet spojov z dnešných 9 na 11. Žiaľ ani toto sa nevyrovná pravidelnému 2-hodinovému intervalu od skorého rána do neskorého večera spred zopár rokov keď tam všetky spoje vykonávala MÁV (vlaky - elektrické nízkopodlažné Talenty z Rajky cez Hegyeshalom pokračovali do Mosonmagyaróváru a Gyoru)..
Hmm a nie je tak trochu škoda (a neekologické), že na elektrifikovanej trati bude jazdiť motorák? To je to isté ako ČD na osobákoch v úseku "Kúty - Břeclav". ? Úsek "Hegyeshalom - Csorna" je tuším neelektrifikovaný, však? A na druhej strane, nezávislá trakcia je predsa len spoľahlivejšia v prípade keď sa niečo mimoriadne stane. ?
janstar