Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Rubber38 #222981:
Vsak si pozri nejake obrazky, kolko dveri ma typicky britsky autobus. Ostrovy SORka zatial nedobila.
Reply on: irizar #222980:
Doprčíc s tými cestujúcimi, furt prekážajú! Bez nich by sa žilo dopravcom tak pohodlne...

Ale vážne, ak autobus disponoval viac, ako jednými dverami, a k tým ostatným sa aj po naložení vozíka bolo možné rozumne dostať, tak aký je problém s vyprázdňovaním? Aspoň teda ja neviem o nejakej bezpečnostnej norme určujúcej min. počet dverí/obsaditeľnosť vozidla, ale rád sa nechám prekvapiť
Reply on: dusanbe #222975:
Taka malickost ze by ten kriplovozik blokoval chodbicku alebo priestor dveri a tvoril prekazku v pripade, ze by bolo nutne vozidlo rychlo vyprazdnit ti napadla?
Reply on: dusanbe #222975:
Pravdepodobne tam to miesto nebolo. Máš nejaký odkaz na ten judikát?
Reply on: Mucho #222976:
Vyvediem ťa z omylu, v MBCC sa tiež často využíva zatváranie na tlačítko. Keď sa vyskytne nováčik veriaci na fotobunku, veľmi rýchlo musí pochopiť ako ju "prebiť" aby nenaberal more meškania.

Skôr je divné, ak nereagovala ochrana proti privretiu.
Reply on: dupe #222966:
Hmm . Prosím uviesť návod ako sa dá s CapaCity privrieť kočík. V Mercedesoch Capacity totiž vodič dvere neotvára ani nezatvára. Dvere si cestujúci otvárajú sami a zatvárajú sa fotobunkou. Vodič zatváranie dverí nedokáže ovplyvniť. Takže johnyjanko daj návod vodičom ako prekabátiť Mercedes aby neprivrel kočík. Vodiči, DPB a ani v Mercedese to nevedia. Tvoj múdry príspevok ,ale hovorí, že to vieš. Takže?
Reply on: Mhr1 #222974:
Britský najvyšší súd nedávno rozhodol (január 2017) v prípade z roku 2012, keď osoba na invalidnom vozíku chcela nastúpiť do londýnskeho autobusu, no miesto pre invalidný vozík bol obsadený kočíkom so spiacim dieťaťom. Vodič autobusu požiadal matku, aby kočík zložila a dieťa zobrala na ruky a tak uvoľnila miesto pre invalidný vozík. Matka to odmietla, muž na invalidnom vozíku sa do autobusu nedostal, zmeškal vlak – a tak zažaloval dopravný podnik.
Najvyšší britský súd rozhodol, že vodiči hromadných prostriedkov musia urobiť v takýchto prípadoch viac, než niekoho požiadať, aby uvoľnil miesto pre invalidný vozík. Mali by nielen požadovať, ale aj vyžadovať. Podľa najvyššieho súdu, ak je vodič presvedčený, že odmietnutie uvoľniť miesto pre invalidný vozík je iracionálne, tak by vodič mal, v závislosti od situácie, použiť ďalšie kroky, aby dotlačil „neposlušného“ cestujúceho s kočíkom, aby miesto pre invalidný vozík uvoľnil. Súd uviedol, že medzi tieto kroky „nátlaku“, samozrejme v vhodnej situácii, patrí aj odmietnutie vodiča ísť vozidlom ďalej, kým sa miesto pre vozík neuvoľní.

Poznámka na záver: z môjho pohľadu na tomto prípade je zaujímavé, že najvyšší súd nerozhodol, že vodič má (mal) popri kočíku zobrať do autobusu aj invalidný vozík.. A bolo by vymaľované. No právnici...?
Reply on: dusanbe #222954:
Priatelia, ďakujem za príspevky. Za ten Citelis sa ospravedlňujem, ako starý "šotouš" viem veľmi dobre, že to bol Urbanway, len v tom momente písania som si to neuvedomil. Z toho, čo sa tu píše, sa dá vyvodiť len jeden záver: stále pretrváva socialistický československý Absurdistan. Čiže homologizácia je posvätná biblia a žiaden právnik za toto nejde. A chce sa, aby za túto hranu išiel vodič. Nerozumiem, prečo by sa do homologizácie nedal dať počet cestujúcich N + 1 kočík, N-4 + 2 kočíky, N-4 + 1 kočík + 1 invalidný vozík, N-8 + 3 kočíky atď. Lebo je to zásadný problém. Pri a-50 sme čakali 10 minút na ďalší spoj, ale čo linky s intervalom 20, 30, či dokonca 60 min.? Ale nikto to tu nejde riešiť, typická pštrosia politika, však vlastne sa dajú dať viaceré kočíky (ak to vodič odsúhlasí, ale ten nemusí a tak dokola...).
Reply on: Valec #222971:
Čo presne má byť v PP?
Reply on: Peon #222970:
Prosim ta, polovica vodicov SL nevie listky podla IDS tarify poriadne vydavat ani so strojcekom, nie to bez neho ?
Reply on: S499.1023 #222961:
Nič sa neboj, čoskoro to v tom PP (žiaľ) bude, nakoľko je to medzi požiadavkami na zapracovanie.
Dnes na jednej nemenovanej prímestskej linke Slovak Lines na nemenovanom mieste pristavil autobus na prvú zastávku bez nápisov na vonkajších transparentoch. Vodič sa čudoval, že to ešte nefunguje. Na displeji strojčeka na vydávanie CL sa zobrazovali nejaké zvláštne znaky. Vodič so slovami "Môžete ísť" umožnil bezplatne cestovať bez cestovného lístka všetkým, ktorí nastúpili na prvej zastávke. Od druhej zastávky mu už všetko fungovalo, takže ďalší cestujúci si už normálne kupovali cestovné lístky. Škoda, že nemal tabuľku či papier aspoň s číslom linky.

Zažili ste už niekto vydávanie náhradných (vraj ručne písaných) listkov v Slovak Lines od vodiča? Ako asi vyzerajú? Napr. študentom s ISIC uznal zľavnené cestovné na základe nálepky [aj keď by sa to na dotovaných linkách z verejných zdrojov nemalo] a zohľadnil PCL pre zakúpené zóny na základe papierovej potvrdenky o kúpe PCL [ak takú cestujúci mal] ALEBO si musel cestujúci kupovať CL na celú trasu a neskôr reklamovať na ASMN? Dávnejšie CL ako ceninu na Facebooku obhajovali zo Slovak Lines, že vodič nesmie v prípade poruchy strojčeka umožniť bezplatnú prepravu. Majú na výpočet cestovného služobné kalkulačky a v papierovej podobe mapu zón aj s cenami CL?
Reply on: 810zssk #222968:
§1 nikdysatotaknerobilo
Reply on: dusanbe #222963:
To by ma zaujimalo ze co ma prepravny poriadok MHD spolocne so zajazdami.
Reply on: dupe #222966:
V mojom prípade sa nedostanem ani na zastávku, lebo súdruhovia pri výstavbe chodníka na mojej ulici akosi zabudli na pravdepodobnosť, že sa tu bude pohybovať aj kočík a v osi chodníka sú stĺpy trakčného vedenia.
Reply on: johnnyjanko #222965:
Akonahle sa clovek vyberie s kocikom MHD, musi pocitat s nasledovnymi scenarmi (vsetky som zazil)
- nedostane sa do vozidla lebo je plne
- nedostane sa do prazdneho vozidla lebo tam uz je 1 kocik / bicykel
- vodic pristavi meter od nastupnej hrany, takze sa neda nastupit
- vodic CapaCity privrie kocik vo dverach (aj napriek znameniu) ked z vozidla este nevystupili vsetci cestujuci (a dalsi nestihli nastupit)
- vodic vykrikuje po mamicke ze z nizkopodlazneho autobusu ma vystupovat cuvanim (pretoze zastal 50cm od obrubnika aj napriek znameniu)
- vodic naschval neotvori dvere kade vystupuje kocik (znamenie o vystupe bolo davane stlacenim tlacidla invalidneho vozika, tlacidlo s kocikom sa vo vozidle nenachadza)
- v mnohych vozidlach nie je vynaceny vyhradeny priestor kam sa moze kocik umiestnit

To je len zopar bodov ktore ma s odstupom casu napadli. Kludne prispejte dalsimi
?
Reply on: Ike #222964:
Dobrá poznámka. A to ešte v BA je ten problém, že doprovod dieťaťa do 3 rokoch nemá nárok na bezplatné cestovanie, ako už je v mnohých mestách aj na Slovensku bežné. Mamička s kočíkom a prípadne ešte jedným starším dieťaťom zažíva v BA pri každej ceste MHD dramatické chvíle, keď musí deti rýchlo dostať do vozidla, nejako ich umiestniť do stabilizovanej polohy a potom sa ešte vydať označiť/kúpiť lístok a ideálne sa aj vrátiť na miesto, skôr než vozidlo vyštartuje. V Brne, kde môžu takíto cestovať zadarmo, zvyknú byť okolo 10:00 vozidlá MHD plné kočíkov a nikomu to neprekáža. V BA je MHD využívaná mamičkami omnoho menej a ešte a s tým je problém...
Reply on: dusanbe #222963:
Úplne neutrálna otázka na túto tému. Viete asi akým dopravným prostriedkom pôjdu mamičky najbližšie na výlet? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.