Dnes na jednej nemenovanej prímestskej linke Slovak Lines na nemenovanom mieste pristavil autobus na prvú zastávku bez nápisov na vonkajších transparentoch. Vodič sa čudoval, že to ešte nefunguje. Na displeji strojčeka na vydávanie CL sa zobrazovali nejaké zvláštne znaky. Vodič so slovami "Môžete ísť" umožnil bezplatne cestovať bez cestovného lístka všetkým, ktorí nastúpili na prvej zastávke. Od druhej zastávky mu už všetko fungovalo, takže ďalší cestujúci si už normálne kupovali cestovné lístky. Škoda, že nemal tabuľku či papier aspoň s číslom linky.
Zažili ste už niekto vydávanie náhradných (vraj ručne písaných) listkov v Slovak Lines od vodiča? Ako asi vyzerajú? Napr. študentom s ISIC uznal zľavnené cestovné na základe nálepky [aj keď by sa to na dotovaných linkách z verejných zdrojov nemalo] a zohľadnil PCL pre zakúpené zóny na základe papierovej potvrdenky o kúpe PCL [ak takú cestujúci mal] ALEBO si musel cestujúci kupovať CL na celú trasu a neskôr reklamovať na ASMN? Dávnejšie CL ako ceninu na Facebooku obhajovali zo Slovak Lines, že vodič nesmie v prípade poruchy strojčeka umožniť bezplatnú prepravu. Majú na výpočet cestovného služobné kalkulačky a v papierovej podobe mapu zón aj s cenami CL?
V mojom prípade sa nedostanem ani na zastávku, lebo súdruhovia pri výstavbe chodníka na mojej ulici akosi zabudli na pravdepodobnosť, že sa tu bude pohybovať aj kočík a v osi chodníka sú stĺpy trakčného vedenia.
Akonahle sa clovek vyberie s kocikom MHD, musi pocitat s nasledovnymi scenarmi (vsetky som zazil)
- nedostane sa do vozidla lebo je plne
- nedostane sa do prazdneho vozidla lebo tam uz je 1 kocik / bicykel
- vodic pristavi meter od nastupnej hrany, takze sa neda nastupit
- vodic CapaCity privrie kocik vo dverach (aj napriek znameniu) ked z vozidla este nevystupili vsetci cestujuci (a dalsi nestihli nastupit)
- vodic vykrikuje po mamicke ze z nizkopodlazneho autobusu ma vystupovat cuvanim (pretoze zastal 50cm od obrubnika aj napriek znameniu)
- vodic naschval neotvori dvere kade vystupuje kocik (znamenie o vystupe bolo davane stlacenim tlacidla invalidneho vozika, tlacidlo s kocikom sa vo vozidle nenachadza)
- v mnohych vozidlach nie je vynaceny vyhradeny priestor kam sa moze kocik umiestnit
To je len zopar bodov ktore ma s odstupom casu napadli. Kludne prispejte dalsimi
?
Dobrá poznámka. A to ešte v BA je ten problém, že doprovod dieťaťa do 3 rokoch nemá nárok na bezplatné cestovanie, ako už je v mnohých mestách aj na Slovensku bežné. Mamička s kočíkom a prípadne ešte jedným starším dieťaťom zažíva v BA pri každej ceste MHD dramatické chvíle, keď musí deti rýchlo dostať do vozidla, nejako ich umiestniť do stabilizovanej polohy a potom sa ešte vydať označiť/kúpiť lístok a ideálne sa aj vrátiť na miesto, skôr než vozidlo vyštartuje. V Brne, kde môžu takíto cestovať zadarmo, zvyknú byť okolo 10:00 vozidlá MHD plné kočíkov a nikomu to neprekáža. V BA je MHD využívaná mamičkami omnoho menej a ešte a s tým je problém...
Jeden výklad diskutovaného predpisu obsahuje nasledovná, údajne pravdivá, historka, ktorá sa traduje v Bratislave:
Nejaký "spolok" 20 mamičiek batoliat chcel ísť na výlet na Kačín aj s ich ratolesťami v kočíkoch. Tak si dali požiadavku na dopravný podnik, aby im na túto akciu prenajal autobus na prepravu 20 dospelých osôb a 20 batoliat v kočíkoch.
Zainteresovaní (samozrejme "manageri") údajne hľadali cesty, ako mamičkám vyhovieť.
No nakoniec podnik odmietol autobus mamičkám prenajať s tým, že podľa platného prepravného poriadku v autobusoch MHD možno prepravovať súčasne iba jeden kočík
Jedna vec je pravne bezvedomie, druha spravny vyklad.
Ak ma v case najvacsieho sedla (nedela, obed, ziadna akcia v meste) odmietne zobrat vodic 30T s kocikom z Petrzalky lebo uz jeden vezie. Ma pravo odmietnut, aj ked sa mu tam bez toho aby blokovali ulicku a niekoho obmedzovali zmesti dalsich 10 kocikov?
Alebo co v pripade ked v prazdnom CapaCity vezie 2 bicykle, ale podla PP ma prednost preprava kocika? Co je spravny postup?
Právne bezvedomie - objektívna zodpovednosť - DPB sa nemôže vyviniť jednostranným vyhlásením. A ak by to bolo tak, ako tu prítomné vodiče vyhlasujú, tak už dávno je v PP uvedené, že viac ako jeden kočík sa prepravovať nemôže.
"prečo DPB nenariadi" ??!
Prečo vlastne nenariadi aj zákaz konzumácie jedál a nápojov z bufetových zariadení hlavne v centre mesta keď je to jasné vysvetlené v prepravnom poriadku dopravcu.Potom sa ľudia idú sťažovať na čistotu vozidiel a kritizovať DPB.Zamyslieť by sa mali cestujúci lebo si ten neporiadok vo vozidlách robia sami.Kazdý sa domáha iba svojich práv ale " povinnosti " žiadne!!!
Na východiskovej zastávke je samozrejme iná situácia.V tom prípade je možnosť naložiť 2ks detských kočíkov ale to tiež na uvážení vodiča.Záleží ozaj na vodičovi ako on rozhodne,sú taký čo povolia a aj taký čo nie.
No to už tak je nejaký piatok a všetci sme stratili aj poslednú nádej že to niekedy napravia... alebo možno si len nemocnica nechcela zaplatiť za názov zastávky ? ? ?
neviem či viete, ale na zastávke Nemocnica Ružinov, na označníku električkovej zastávky smerom do mesta je stále uvedený starý názov "Pri jazere" (na ostatných troch označníkoch je uvedený správny názov). Už niekedy koncom zimy som písal do DPB, aby to napravili. Povedali, že ďakujú za upozornenie, ale doteraz sa nič nestalo. Ešte pred pár dňami tam stále dráždil oči nápis "Pri jazere".
Keďže viacerí z tu prítomných pracujú v DPB alebo tam majú nejaké kontakty, tak sa obraciam vás. Skúste s tým prosím nejako pohnúť, nech to DPB vyrieši a nalepí tam aktuálny názov. Určite to nie je ten najväčší problém bratislavskej MHD, ale aspoň sa dá vyriešiť.
V tom prípade by malo byť v prepravných podmienkach jasne napísané, že druhý kočík sa prepravuje na zodpovednosť vodiča a v prípade nehody DP nenesie žiadnu zodpovednosť. Len ktorý je ten druhý kočík? Ten, ktorý druhý nastúpil?
Tak prečo ľubovoľný dopravný podnik jednoducho nenariadi, aby sa vo vozidlách MHD prepravovali naraz aj 2 kočíky? Prečo každý dopravný podnik necháva prepravu druhého kočík na rozhodnutí vodiča – a to nielen v Bratislave, ale napríklad aj v spomínanej Prahe, či v iných mestách v našich zemepisných šírkach?
Že by bol problém v homologizácii vozidla?
Pokiaľ viem, súčasné vozidlá MHD sú konštruované a schválené na prepravu jedného kočíka (hoci by sa tam našlo miesto aj na dva).
Podniky „povoľuje“ prepravu druhého kočíku tak, že dáva vodičovi možnosť rozhodnúť sa, či druhý kočík zoberie alebo nie – a ak vodič druhý kočík zoberie, tak si musí byť vedomý dôsledkov napríklad v prípade nehody. Lebo platí legislatíva, že vo vozidlách možno prepravovať len to, na čo sú homologizované...Podnik je z toho vonku, vodič mal predsa možnosť rozhodnúť sa.
Rukopis beusáka je rozpoznateľný na prvý pohľad.
Akú povinnosť cestujúceho porušil Mhr1 svojou otázkou? Prečo konkrétne nebolo vhodné pri Auparku zobrať do poloprázdneho vozidla dva kočíky? Prečo by pri núdzovom brzdení letel druhý kočík k čelnému sklu a prvý nie? Aký je zásadný rozdiel medzi Citelisom a Maximálne Urbanwayom? Mimochodom, to je čo za typ Maximálne Urbanová (keď ty slovíčkariť, tak ja lepšie)? A čo je to za slovné spojenie "o tom nebudeme miešať", pán kapitán?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
dupe
- nedostane sa do vozidla lebo je plne
- nedostane sa do prazdneho vozidla lebo tam uz je 1 kocik / bicykel
- vodic pristavi meter od nastupnej hrany, takze sa neda nastupit
- vodic CapaCity privrie kocik vo dverach (aj napriek znameniu) ked z vozidla este nevystupili vsetci cestujuci (a dalsi nestihli nastupit)
- vodic vykrikuje po mamicke ze z nizkopodlazneho autobusu ma vystupovat cuvanim (pretoze zastal 50cm od obrubnika aj napriek znameniu)
- vodic naschval neotvori dvere kade vystupuje kocik (znamenie o vystupe bolo davane stlacenim tlacidla invalidneho vozika, tlacidlo s kocikom sa vo vozidle nenachadza)
- v mnohych vozidlach nie je vynaceny vyhradeny priestor kam sa moze kocik umiestnit
To je len zopar bodov ktore ma s odstupom casu napadli. Kludne prispejte dalsimi
?