Prekazkou je ze sa to tak nikdy nerobilo. Inak je to zaujimave, lebo mimo Ceska a Slovenska to funguje fakt vsade, ci uz na zapad, alebo na vychod. Nemecko, Skandinavia, ale aj Polsko, Madarsko ci Ukrajina...
Bohužiaľ je to pretrvávanie starých zvykov v DPB bez ohľadu na to, kto tomu práve velí. V stave, že dnes sú takmer všetky trolejbusy rovnako staré, je prideľovanie vozov blbosť, ale my to nezmeníme. A ak to skončí tak, ako píšeš, čo k tomu dodať... Ja som bol len brigádnik, ale k vozom som sa správal slušne a preto som nikdy nemal problém si vypýtať od "majiteľa" či už Sanos alebo nový skleník. S dobrým vozom služba vždy rýchlejšie ubehla a človek sa toľko nenarobil a v tej dobe bol sakra rozdiel, či si mal 8-9 hodín odjazdiť so 6152-kou alebo ešte staršou "klasikou" alebo takou 6250-kou ?
Ak pracujem v banke, na zákazníckom mieste, tak za čistotu zákazníckeho miesta zodpovedá upratovacia služba. Za bordel na mojom stole ale zodpovedám ja. Ak ho neupracem, robím zlé meno sebe, ale aj celej pobočke, či dokonca banke.
Toto platí aj pre MHD. Vodič by si mal "bordel" a základné viditeľné znečistenie upratať na konečnej bez ohľadu na to, či má pridelený voz, alebo nie. Hĺbkové a systematické čistenie by ale mala robiť externá firma.
Inak, keď už riešime prestávky. Čo je reálnou prekážkou k tomu, aby ma vodič na vybraných zastávkach ako cestujúceho pustil do vozidla počas vyrovnávacej prestávky?
Napríklad nastohované pred MTZ plechohangármi medzi výpravňou električiek a halou ĽÚE v rôznom štádiu rozkladu, rozpadu a zvetrania, spravidla z nich trčia roxory pôvodnej výstuže a uvoľnené koľajnicové žľaby, občas aj s gumkami... ?
Rovnako aj vo Vozovni Petržalka nájdeš BKV, pôvodne vyťažené z tunela, dnes sú zaliate betónom pod zamestnaneckým parkoviskom v piatich vrstvách na sebe. Paradoxom je, že zatiaľ, čo sa betónka pod autobusmi rozpadáva, lebo má asi 15 - 20 cm na výšku vrátane kari sietí, tak to parkovisko pre IGK má základ hlboký cca 75 čísel pod povrchom odstavným. Keď tam padne atómová bomba, atk celú Petržalku vymaže z mapy UR, ale Parkplatz prežije... ?
A kde som napísal, že to schvaľuješ? To bola len rečnícka otázka. Samozrejme, že je nerealizovateľné, že sa o vozy budú starať vodiči – po prvé na to nemajú ani technické ani odborné zázemie, po druhé, na upratovanie vozov na obratiskách nie je čas a vo voľnom čase to už nikto dnes robiť nebude. A každý voz má rovnakú výbavu, takže medzi vozmi nie je rozdiel, takže podstata nejakého pridelenia úplne odpadla. Takže to opäť skončí len pri handrách, fóliách a povešaných hlúpostiach.
Jasne, že vozovňa bola "nafulovaná", len vtedy boli všetky vozy až na najstaršie herky pridelené a každý si jazdil na svojom voze len svoje zadelenie, samozrejme za predpokladu, že mal voz pojazdný, čo v prípade Sanosov pravidlo určite nebolo... Takže ukladači, ako si ich nazval, mali čo robiť, hlavne za predpokladu, že triezvi príliš neboli ?
Čiže viac vozov, ale menej kĺbov, to znamená veľmi cca rovnako zabratého miesta, takže ten tetris je tam aktuálny stále.
Ale je fakt, že ukladači (neviem ako dlho tam pracujú tí istí ľudia na tých pozíciach), to mali doteraz ľahšie - lebo za Karola Z. keď sa zaviedlo jedno mega zadelenie pre celú Hroboňku, tak tí čo mali pridelené 14 Tr, keď mali službu s 15Tr tak mali čo prišlo a zasa naopak tí, čo mali pridelenú 15Tr keď mali službu na sóle, dostali prvé po ruke. No a odkedy začali prichádzať prvé 30/31Tr, tak neboli pridelené vozy vôbec.
Na Trnávke by nešlo o rýchle usmrtenie utopením, ale o zdĺhavú agóniu a muky spôsobené skladovaním pod holým nebom, nájazdmi vandalov, nulovou údržbou a častými prevráteniami spôsobenými pohybom po pokrivených a zarastených BKV paneloch
Vozov bolo určite viac, ako je teraz, za mojej éry max 20 kĺbov, ak rátam aj v kúte odstavenú 6504-ku a dielňa s vozmi "hrala Tetris", ale nepamätám sa, že by ráno neboli pripravené vozy na výjazd...
len doplním .... ak máš akútny nedostatok personálu, tak zredukuj náklady na vedenie tak, aby si v maximálne možnej miere efektizovoval riadiacu činnosť a zároveň tak našiel dodatočné zdroje
A este jedna ekonomicka poucka: ked mas akutny nedostatok personalu, neodporuca sa vymyslat kraviny, ktore im pridaju/zneprijemnia pracu, lebo sa moze velmi rychlo stat ze nedostatok bude este akutnejsi.
Mojko, my sa bavime o dopravnych firmach, ak si nahodou nezaregistroval, nie o nejakych robosoch pri linke vo fabrike. Nech sa paci, skus prist do lubovolneho nemeckeho alebo skandinavskeho dopravneho podniku s navrhom, aby namiesto udrzby vozy upratovali vodici. Vysmeju sa ti do ksichtu.
Je ale kvapku rozdiel viesť vodiča k tomu, aby po každom polkole vykonal zbežnú kontrolu vozidla a
1) vyzbieral hrubé odpadky typu prázdne PET fľaše a pod., príp. nahlásil nález nejakého netolerovateľného znečistenia typu blitky,
2) skontroloval okná (v prípade klimatizovaného vozidla) a v rámci možností technickú spôsobilosť vozidla k ďalšej jazde.
A niečo iné je ho zaviazať ku kompletnej starostlivosti o čistotu vozidla (ktorá BTW v normálnych DP nezahŕňa len údržbu podlahy mopom). Ktorá obdobná firma nezabezpečuje upratovanie svojich vlastných priestorov? Keď už ich je teda polovica...
Vidíš v mojom infe niečo, čo by hovorilo o tom, že to schvaľujem? Opäť raz nastala situácia - aby vozy boli akotak udržiavané, musia sa o ne starať vodiči, nie dielňa a upratovacia čata ?
Áno áno, o linkách/poradiach kde by tie predražené moroz.rdy napáchali najmenšie škody v systéme MHD a k tomu dokázali neumrieť v polovici služby v polke trasy, sa už diskutovalo
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023