Offtopic: Pamätám ako tu pravidelne chodia ankety "naj reklama" a sem tam diskusie na tému reklama a lepenie okien. V Zagrebe majú daľší level olepovania. Posledné neolepené miesto na voze tak ostáva čelné sklo. Comming soon
Áno, súhlasím s tebou, len bohužiaľ ten podmieňovací spôsob je namieste. Viď Dopravný inšpektorát, ktorý najčastejšie torpéduje riešenia, ktoré negatívne ovplyvňujú IAD. Ale bez ohľadu na preferenciu je proste trasa cez Dunajskú priamejšia a celkovo výhodnejšia. Zopakujem však, že trasa po Dostojevského je tiež potrebná, ale skôr pre obsluhu Eurovea, prepojenie na nábrežie a na Starý most. Znamenalo by to samozrejme aj zdvojkoľajnenie Vajanského, to však nevidím ako nejaký zásadný problém.
Po roku 2020, keď sa v zóne Čulenova dostavajú tie obrovské developmenty, tam pribudne toľko dopravy, že sa tam v pohode uživia všetky tieto trate a ešte aj prepojenie cez Landererovu.
Neviem preco by sa o preferencii malo len snivat. Keby bola vola, tak by sa tam tvrdo presadila preferencia a autisti by si postali trosku dlhsie. V prvom rade by ani trasa Dostojevskeho - Vajanskeho nemala byt taka zahltena autami, tranzit by sa nemal viest cez centrum mesta ?
Možnosť to je, ale neviem prečo naokolo, keď sa zaústenie radiály do najfrekventovanejšieho električkového uzla v Bratislave ponúka priamou cestou cez Dunajskú. Strata cez Dostojevského a Šafárikovo by bola nielen kvôli vzdialenosti, ale aj kvôli zdržaniu pri prechode križovatkou, pretože na takej frekventovanej ceste akou je ťah Dostojevského-Vajanského možno o preferencii električky len snívať, obzvlášť keď už súčasné smery nefungujú v režime absolútnej preferencie, a najmä linka č.4 z Vajanského na Šafko nezriedka čaká na voľno 50 a viac sekúnd.
A co tak vykaslat sa na nahradu medzi Rajskou a ASMN v podobe elektricky? L202 ako elektricka by mohla radsej od ASMN ist po Dostojevskeho na Safko, Nove SND, Nam. L. Stura a spat. A Centrum/Nemocnica bude stale obsluzena L205/212, Elektrickami na Marianskej/Kamennom namesti, a to vsetko na 1 prestup a v dostupnosti menej ako 500m
Ok, nemeral som to a zrejme by sa tam pri súčasnej konfigurácii cesty trať vošla. Ale beztak sa ti tam nezmestí zastávka a ani tam nemá prečo byť. Jedna by mala byť pri autobuske, t.j. už v dotyku s Mlynskými nivami a druhá niekde v dotyku s Dostojevského - zhruba v priestore dnešnej zastávky Twin City/Čulenova. Okrem miesta aj kvôli prestupu na iné linky. Potom však nemá význam zastávka vovnútri zóny: medzizastávková vzdialenosť je beztak necelých 400m. Takže obslužnosť je presne tá istá, akurát trať by viedla miernou okľukou ku VUB. Navyše sa mi zdá, že by trať kolidovala s vjazdom do podzemného kruháča, ktorý je niekde v mieste (ale nie som si istý a nechce sa mi hľadať plány).
K 202 - je to nosná linka medzi PB (S499.1023 prepáči) a centrom mesta, ktorá síce nemá presný súbeh s budúcou Prievozskou radiálou, ale určite pevezme významnú časť tohto prepravného prúdu, a bude tak musieť dôjsť k významnejším zmenám v linkovaní v dotknutej oblasti. Neverím však, že by 202 zostala ukončená v terajšej polohe pri nemocnici sv. Michala.
EDIT: Beriem späť: Autobuska by sa neobišla, keďže Továrenská priamo pri nej ústi. Ale problém šírky zostáva. Neviem si predstaviť obsluhu individuálnou dopravou keby tadiaľ viedli koľajnice, jedine pojazďovaná trať, ale potom o segregácii nemôže byť reč.
Po Dostojevského na Nivy to mám tiež zaznačené (žltou), ale nemyslím si, že ide o alternatívy. Ideálne by bolo mať oba úseky. Osobne by som oželel úsek po Dunajskej, ale skomplikovala by sa relácia od Nív po Kamenné nám., keďže dnešná 202 by po vybudovaní Prievozskej radiály bola nahradená električkou.
Reálnejšia je však výstavba práve Prievozskej radiály vrátane Dunajskej, pretože na rozdiel od Dostojevského je táto zaznačená aspoň v genereli (aj keď nezmyselne zokruhovaním cez Grosslingovu), pričom Dostojevského tam nezmyselne odbili zatrolejovaním.
Cez Továrenskú sa mi to tiež nevidí šťastné, je to tam dosť úzke a žiadne plány s tým nerátajú, a hlavne by sa obišla Autobusová stanica, čo je veľmi významná zastávka.
A nebolo by pri momentalnej bujarej vystavbe tahat tu elektricku radsej po Dostojevskeho na Nivy? A to kludne aj potom po Tovarenskej, kde v stredovom pase je na to priestor. Asi by to bola efektivnejsia obsluznost ako to rvat na Dunajsku. Usetrilo by to aj par trolejbusov s agregatom. Taktiez to jednoduchsie napojis na obojsmernu Vajanskeho.
PB sú Podunajské Biskupice ?
Ťahať radiálu jednosmerne po Grosslingovej je nezmysel, aj keď v genereli je to tak hlúpo zaznačené. Reálnejšia je obojsmerná Dunajská.
Červenka je Grösslingová (ulica Červenej armády). Predĺženie prievozskej radiáley až do Považskej Bystrice? To by asi stálo viac. Keby boli ryby v riti, neboli by rybníky.
Ja viem, v tomto meste je to ťažké sci-fi. Ale normálne by to bolo minimum a ani by to zasa nemuselo toľko stáť. To čo som nakreslil + predĺženie Prievozskej radiály až do PB by sa mohlo vliezť do 250 mil., čo máš cenu jedného slabšieho úseku diaľnice. Keby štát vyčlenil povedzme 150 mil. ročne na rozvoj mhd v BA a KE, do roku 2030 by to tu s električkovými traťami inak vyzeralo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
piggee
Preco zrusenie 202, ked maju subeh akurat od niv jednu zastavku?