ještě k tomu Hradci Králové,mají tam 33 nízkopodlažních solo autobusu k-R/City bus a 16 nízkopodlažních trolejbusu Škoda 21 Tr.
V roce 2001 se počítá se zakoupením trolejbusu Škoda 21Tr a 22 Tr.
a pár kloubových City busů.Jaroslav
ahoj,
jsem z ČR,tedy z Prahy,musím říct že tady ta stránka o MHD je opravdu super!!!
Co se týče tch autobusu je to u nás sice lepší ale je pravda že na Slovensku potkáte kde co.Chtěl bych vás požádat jestli nemáte někdo informace o vozovém parku autobusu v Banské Bystrici+počet vozidel.
To samý platí o nějákej větších městech na slevensku např.Trnava,Martin,
atd...
Pokud si budete někdo chtít zeptat na MHD v ČR,resp.autobusy,trolejbusy,
tramvaje tak vám hned napíšu.Mám kdispozici kompletní přehled vozových parku DP v ČR a provozovatelů ČSAD popř.nástupnických firem.Předem děkuji a těším se na spolupráci. Jaroslav
K tym 4 zahadnym Ikarusom - ja som ich videl v lete tiez !!! maju myslim bulharske, alebo ukrainske SPZ a tiez isli spolu za sebou. Neviem co to ma znamenat. Vie niekto tuto zahadu objasnit ?
Chcel by som vedieť, či kompetentní ľudia v DPB vedia načo majú slúžiť tie vnútorné panely na zobrazovanie nasledujúcich zastávok. Podľa môjho názoru sú nato aby cestujúci boli informovaní o aktuálnej trase vozidla. Nechápem, prečo nedokážu naprogramovať do nich aj odklonové trasy, hlavne pri električkách, kde sú tie odklony väčšinou rovnaké. Napríklad teraz počas prestavby trate pri tuneli sa v električkách vôbec nezobrazujú nasledujúce zastávky. Namiesto toho tam dajú také blbosti ako "Pásmo:40" alebo sa ukazujú zastávky na normálnej trase a pritom vozidlo ide po úplne inej... DPB by sa už konečne mohol zobudiť...
1. Ja si zas myslím, že nákup Ikarusov 435 a 415 nebola zlá investícia. Za pomerne dobrú cenu sme kúpili európsku kvalitu. Skôr sa mi nepáči nákup autobusov pre SADky. Karosy, ktoré sa v takmer nezmenenom tvare skrine (myslím dizajn skrine a aj interiér) vyrábajú hádam 15 rokov a Mercedesy, no tie boli ešte väčším sklamaním. Keď sa povedalo Mercedes, vyzeralo to dobre, ale to čo ponúkajú – úzke jednoduché sedadlá, žiadne infosystémy pre cestujúcich...Stačí sa pozrieť do posledného čísla Truckera a človek vidí, ako vyzerá nový autobus od Mercedesu (ale asi len pre Nemcov). Veď takýmto spôsobom sa nám západ, ale aj naši susedia, stále vzďaľujú. V Maďarsku na diaľkových linkách premávajú také Ikarusy (tmavé okná, klimatizácia, široké sedadlá, displeje typu Buse), že to je fakt radosť cestovať. V Hradci Králové som videl len nízkopodlažné Karosy (ale to bolo spojené s 50%? Št. dotáciou) – tak má vyzerať doprava.
2. DPB, no ťažké roky tu máme. Ale čo môžeme chcieť? V ostatných mestách SR je to ešte horšie. Cestovali ste niekedy v Žiline? 84 ráno je šuvix. Banská Bystrica? 10 Sk za lístok a odvezieš sa 2 zastávky. Ak máš batožinu, je to za dvacku. A žiadne električenky, za každú cestu platíš čipovou kartou. A kupujú 4 busy ročne. Nemôžeme sa predsa porovnať s Viedňou (19 ATS za jazdu, ročný 5300 ATS). Však nám za to, že máme nižšiu životnú úroveň, nikto autobusy lacnejšie nepredá. 4,5 mil. za minibus alebo dovidenia. Nechcem ale vedieť ako by tu to vyzeralo, keby mesto nedávalo do MHD miliardu ročne. Ale štve ma, že do diaľnic idú miliardy a kvôli snáď necelému miliónu úspory (a kvôli tomu, že si to zmyslel nejaký úradníček na magistráte) nám skrátia jeden z najvyťaženejších spojov – 34.
3. Záverom, neviete niekto, čo boli zač tie 4 Ikarusy (280), čo som dnes videl v Dúbravke? (červenohnedá farba (ako z DPB), ale mali cudzie ŠPZ, boli bez čísel a na streche nad kabínou vodiča mali také T (ako najstaršie Ikarusy)
Treba si uvedomit, preco je to tak, ako to je. Tie vozidla za to rozchodne nemozu. My nie sme obhajobou DPB. My sa zaujimame o historiu vozidiel, a o MHD vseobecne. To mas napr. tak, ako ked sa niekto zaujima dajme tomu o lietadla, alebo lode.
Nemysli si, ze mam rad preplnene vozy (linkou 201 chodievam dost casto).
A preco by stranka nemala byt pekna? My nie sme dpb.sk!
MHD v Bratislave je v otrasnom stave. Autobusy chodia ako si chcú a pritom majú este aj priatelov.... hmmm.... to je zaujímavé. V 201 je to totálne ottrasne páni...A nielen tam... Síce sa vám čudujem, že to robíte, ale stránka je vcelku pekná, čakal som niečo oveľa horšie
Bravo páni, stránka je absolútne perfektná. Ku tej debate o mhd v Ba nedá sa k tomu povedat nic iné, len to, že rozhoduje o nej človek - primátor Moravčík, ktorý nie je z mesta, ale zo stredného Slovenska a zrejme nepozná potreby ludí na prepravu vo velkomeste. Dalsím problémom je aj skutocnost, že je obklopený ludmi, ktorí danej problematike pramálo rozumejú. Rovnako aj management DPB, v ktorom ludia namiesto pomoci doprave iba škodia. Príkladom je kúpa autobusov Ikarus 435 a 415, ktorou Bratislava zachránila madarskú fabriku pred hroziacim krachom z nedostatku zahraničných odberatelov ich autobusov. Naopak som rád a velmi dakujem človeku, ktorý zadal kontrakt na opravu Ikarusov 283. Pekne vyzerajú aj prvé lastovičky 4928, 2926 a 2938, radu Ikarus 280, ktoré prešli opravami, len neviem či v Bratislave alebo v BBDS. Istou cestou obnovy vozového parku sú aj GO autobusov Karosa.
Ufo, nevieš ešte niečo o tých zadných dieloch K2-jok - 7064, 706...?
Pre fanúšikov trolejbusov- 6617 asi dopadne ako 14Tr 6300, teda bude odoslaná na GO do Zlína. Ćaká sa na výsledok rokovania s poistnou spoločnostou. Tešme sa už spoločne na výsledok opravy 15Tr 6601, ktorá bola odoslaná koncom oktobra do Zlína.
Z rekonštrukcii K2S ma mrzí iba jedna skutočnost, že 7070 zakrátko dojazdí. Z koženkových K2-jok ostane už len 7053.
Bravo páni, stránka je absolútne perfektná. Ku tej debate o mhd v Ba nedá sa k tomu povedat nic iné, len to, že rozhoduje o nej človek - primátor Moravčík, ktorý nie je z mesta, ale z Oravy a zrejme nepozná potreby ludí na prepravu vo velkomeste. Dalsím problémom je aj skutocnost, že je obklopený ludmi, ktorí danej problematike pramálo rozumejú. Rovnako aj management DPB, v ktorom ludia namiesto pomoci doprave iba škodia. Príkladom je kúpa autobusov Ikarus 435 a 415, ktorou Bratislava zachránila madarskú fabriku pred hroziacim krachom z nedostatku zahraničných odberatelov ich autobusov. Naopak som rád a velmi dakujem človeku, ktorý zadal kontrakt na opravu Ikarusov 283. Pekne vyzerajú aj prvé lastovičky 4928, 2926 a 2938, radu Ikarus 280, ktoré prešli opravami, len neviem či v Bratislave alebo v BBDS. Istou cestou obnovy vozového parku sú aj GO autobusov Karosa.
Ufo, nevieš ešte niečo o tých zadných dieloch K2-jok - 7064, 706...?
Pre fanúšikov trolejbusov- 6617 asi dopadne ako 14Tr 6300, teda bude odoslaná na GO do Zlína. Ćaká sa na výsledok rokovania s poistnou spoločnostou. Tešme sa už spoločne na výsledok opravy 15Tr 6601, ktorá bola odoslaná koncom oktobra do Zlína.
Z rekonštrukcii K2S ma mrzí iba jedna skutočnost, že 7070 zakrátko dojazdí. Z koženkových K2-jok ostane už len 7053.
No nie som si isty, ze to bolo s tymi T6A5kami tak ako si napisal. Az taka velmi nadstandardna vybava tam zase nieje. Je tam par kvalitnejsich veci, ale radsej nech su tam, ako keby sa potom museli povymienat. Ako to bolo napr. s polopantografmi na druhej serii T6A5, ktore sa vdaka svojej mimoriadnej poruchovsti vsetky museli povymienat za kvalitnejsie. A tych suprav by na ukor tych veci urcite viac nekupili. Kupili by rovnake mnozstvo aj keby neboli s takou vybavou. A ta vybava nie je zasluhou nejakeho poslanca, ale jedneho cloveka z vozovne Krasnany, vdaka ktoremu je technicky stav elektriciek v Krasnanoch ovela lepsi ako na Trnavke...
Ak si pamätám, tak Ikarus 415T, alebo niečo podobné sa tu už testovalo a nevyhovuje to našim normám - napätie mu preráža na kostru.
Ikarus a SOR --> KLF, to máš tak, ako keď kúpili T6A5 v nadštandartom vybavení, keď mohli kúpiť napr. o dve súpravy viac v základnom vybavení. Niekto z poslancov chcel jednoducho machrovať. Keby to bolo aspoň tak, ako v ČR, kde im určité percento hradí vláda, ale u nás......
Naco chcu kupit 2 nizkopodlazne Ikarusy, ked miesto toho mozu kupit 5 kratkych SORov ?! 2 Ikarusy nas z biedy nevytiahnu, 5 SORov je tiez slabota, ale viac ako 2 Ikarusiky... Kurnik je mi az zle ked citam ako sa tu kasle na MHD v Blave. Tento primator Moravcik - to je kus vola ! Skutocne ak to pojde takto dalej, tak tu bude jazdit 7 elektriciek, 2 trolejbusy a 10 autobusov. ;((( NECHAPEM preco nepodporia MHD v meste ?!?!!?!?! Fuj ! ;(((
DPB by xel kupit dva nizkopodlazne minibusy Ikarus E91, ale spolu stoja cca 150tisic USD, takze keby sa nasli peniaze z rozpoctov mestskych casti tieto autobusy by mohli byt kupene, lebo DPB tie peniaze momentalne nema...No najskuor by to malo byt az nabuduci rok...
DP v Košiciach kúpil 4 nové nízkopodlažné autobusy Solaris (Neoplan) vyrobené v Poľsku. Každý stojí 450 000 DM. Teda vedel by som si ich predstaviť aj v BA, no ale keď počujem o situácii v ktorej je mesto a DPB, moc reálne to nevidím. Majú sa vôbec nejaké autobusy v dohľadnej dobe (rok) kupovať?
No, bohužiaľ na budúci rok DPB môže najazdiť len čosi vyše 40 miliónov vozokilometrov. Pred takými 10-rokmi to bolo 56 miliónov vozokilometrov, čiže je to pokles takmer o 29%. Tiež sa bude zdražovať cestovné, pretože očakávania, že ľudia budú cestovať na 30-minútové lístky, sa nejako nesplnili. (Ľudia majú rozum a dobre vedia, ako sa im 10-minútové lístky oplatia). Celé toto zdražovanie a znižovanie kvality je spôsobené tým, že mesto je enormne zadĺžené, takže na budúci rok chce mať vyrovnaný rozpočet. A to aj za cenu, že bude obmedzovať verejnú dopravu na úkor áut. Aj keď je celosvetovým trendom vytláčanie áut z miest a podporovanie mestskej dopravy, magistrát chce vybudovať spojnicu Pražskej a Pionierskej ulice za 6 miliárd namiesto toho, aby investoval do hromadnej dopravy. Bratislava sa zrejme tiež bude učiť až z vlastných chýb a nie z chýb iných miest...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
nepriatel MHD