Máš na mysli naozaj linku Bratislava - Senec - Trenčín - Sereď - Nitra alebo si sa len pomýlil a miesto Trenčína tam má byť Trnava? Ak Trnava, vieš, koľko tam toho jazdí dnes a za aké cestovné?
Myslím si, že akurát znova nerozlíšili služobnú informáciu od verejnej, t. j. skúšobná jazda vyrazí z vozovne (kde zrejme bude dáke úvodné mecheche) na možnú trasu linky.
Zaujímala by ma však praktická stránka veci. DG je teoreticky dosť, ale spoľahlivosť je dobre známa, navyše tu by im dali zabrať najprv na Harmincovej, potom hore Dúbravkou. Najmä okolo zimáku by asi neboli ostatní vodiči nadšení ich "rýchlosťou".
Navyše, spraviť z L20 dve ešte redšie linky nie je podľa mňa dobrý krok.
Úprimne som nepochopil, kam má linka viesť. To cestuje celá Dúbravka do vozovne? Alebo to bude okružná linka Dúbravka - Kramáre - Pražská - Husákova skratka - Hroboňka - Patrónka - Dúbravka?
Odvoz ráno vyráža tak 6:20. Linka hodná diaľkáča primerane tomu potrvá. Takže sa ocitneš s autobusom po 7:30 niekde na vidieku, otočiť to do BA už nestíhaš tak, aby sa ľudia aj so zápchami a prestupom na MHD stihli dostať na miesto určenia pred deviatou. Zvyšok času jazdíš v sedle, kde teda na trase BA-NR ponuka nie je vôbec neodstatočná, takže plný autobus nehrozí a jazdíš so stratou. Poobedná špička je dlhšia, tam by sa mohlo dať stihnúť nejaký slušne obsadený podvečerný spoj, lenže pri bitke Turana, Jančuru a vzdialenejších SADiek to vôbec nemusí znamenať dostatočnú výnosnosť. Navyše, viac sa dostane do povedomia cestujúcich firma, čo chodí každú chvíľu, než dopravca s náhodnými troma pármi denne. Bežný zamestnanec nesmenovej prevádzky uvíta, ak sa nemusí viazať na jediný spoj.
V skratke - pochybujem, že by tvoj model fungoval.
Takže riziko "neustále sa meniacich pomerov využitia spoločnej dopravy" si na seba vezme súkromník, ktorý zároveň dá také ceny lístkov, aby sa ľuďom oplatilo presadnúť z auta, a v sedle si bude vyrábať stratu na nedotovaných vymetákoch seneckého okolia, aby autobusy nepostávali. A teraz mi prezraď, kto je taký blázon, že to urobí.
Ak naozaj v Senci nie je žiadne spojenie, ako tvrdíš, tak to je nedostatok v ZDO. Čiže ak treba nové linky k malým firmám, tak nech teda ich budúci užívatelia obombardujú listami kraj a Lajny. Šanca na pozitívny výsledok je omnoho reálnejšia ako čakanie na Godota v podobe vyššie spomenutého ekonomického samovraha.
Ked uz chces takto argumentovat, tak napriklad dajme, ze rano odvezie ludi do VW, potom urobi jedno alebo dve kolecka napriklad na trase BA-SC-TN-Sered-NR (tak aby napriklad nadvazoval na linky z/do Viedne, regionalne linky, IC, atd), poobede znovu odvezie ludi do a z VW a opat urobi kolecko ci dve (tak aby vychadzali prestavky) a vecer odvezie ludi z VW.
Jasne ze to nemam prepocitane do posledneho centa, ale verim, ze takyto sposob podnikania by nebol stratovy, ak by mal dobru zmluvu s VW a naozaj naplanoval odchody medzi mestami tak, aby to vyhovovalo co najviac ludom
Štát vydáva licencie iba na medzinárodné linky. A určitá regulácia je dobrá. Mesto alebo VÚC, ako licenčný orgán a zároveň objednávateľ dopravy vo verejnom záujme by asi mal poznať, čo mu jazdí na území.
Co ma dneska pobavilo - podla JPP Amici ukazali prstom na Olejkarsku a „Dopravný podnik Bratislava nejde v tomto roku sťahovať žiadnu zo svojich prevádzok“
Však si zober svoju plesnivú B741, choď do VW presvedčiť, že to je koncernové vozidlo (môžeš napríklad na prednú masku pricapiť rozjazdenú puklicu VW zo škarpy) a hor sa do toho.
Petto