sľubujem, že ak budem ešte niekedy stáť s vysokou horúčkou cestou od lekára vyše 30 minút v mraze a hmle na zastávke, tak si zavolám rovno na Ministerstvo dopravy a nebudem tu písať žalospevy ( a keď si zavolám na dispečing a spýtam sa na dôvod, že prečo nechodí L 98, to mi nejako pomôže? pošlú záložné vozidlo???? ) myslela som , že táto diskusia tu je na to, aby sa problémy nejako riešili a nie aby tu človeka urážali všelijakí nevzdelaní " odborníci "
K petícii za "starú" L95: Mne na Lúkach po zavedení električky pribudol jeden prestup navyše (spolu ich mám 2), ale takú zvrátenosť, ako navrhuje Kríž, by som nikdy nechcel. Tí, čo ste to podpísali bývate blízko centra a najviac sa sťažujete, hanbite sa!
Proste nejaky poslancik sa zase vyjadruje k niecomu comu nerozumie. Vsak 15-minutovy je prestupovy. A este taky podpich: Pred spustenim elektricky L95 nestala na Safarikovom namesti...
Nepochopili sme sa. Ja som spomínal prípad, keď snaha mať na ISICu okrem EP SADky aj druhú EP pre IDS BK bola vyhodnotená ako strašný problém.
Vzájomné uznávanie je bohužiaľ scifi, hoci všetci tu bežia na rovnakých emtrestových kartách, ale dohodnúť sa nevedia. A akosi ich nezahanbuje ani to, že východoslovenské SADky (KE, PO, HE, MI) si EP vzájomne uznávali už v roku 2005 (!), hoci nikdy nepatrili k "bohatým". O čo menší problém by to teda bal byť pre SL, SAD DS a dnes už aj DPB.
EP u IDSBK platí v rámci systému, ale ak už nastúpiš napr. na SAD DS, tak kukajú na teba jak puk, že tam nemáš EP, tak som musel otvoriť EP, dať tam peniaze min. 3 € a po dvoch jazdách som si to aj minul.
Takže treba mať samostatnú EP u každej SAD zvlášť.
Ja tiez preferujem kupu naraz (k vseobecnej iritacii niektorych pokladnikov ZSSK na ZST Petrzalka kde som si chodieval kupovat desat 15-minutovych listkov), ale velmi dobre chapem dovody preco pre mnohych ludi zasoby zmysel nemaju.
Co sa ISICu tyka, kedysi to mozne nebolo, ale viem ze sa to malo menit, takze uz snad hej.
Moze byt. Ja som v roku 1997 v Londyne nebol, zazil som az eru kedy tam uz na znamenie bolo vsetko a nikto to nijak neoznamoval, takze som o tomto nevedel a nikde inde som sa s tym nestretol.
Takze som nemal pravdu, beriem spat a dakujem za vysvetlenie
Aby to bolo úplne korektné, tak by to malo byť takto
"Nasleduje zastávka... Horský park... Prosím pozor, v zmysle vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky číslo tristopäťdesiaťjeden z roku dvetisíc desať, paragrafu 33, Druhy zastávok a zastavovanie na zastávkach, odsek jeden písmeno bé kód dva sa zastávky z hľadiska zastavovania vlakov na nich sa delia na okrem iného zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím
zariadením vlaku. Upozorňujeme, že v zmysle predmetného právneho predpisu sa na základe paragrafu 2, Výklad základných pojmov, písemena o rozumie vlakom skupina dráhových vozidiel dopravovaná najmenej jedným hnacím dráhovým vozidlom alebo samostatné hnacie dráhové vozidlo, alebo traťový stroj s vlastným pohonom označený predpísanými návesťami, ktorý ide podľa cestovného poriadku alebo podľa pokynu osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe; na električkovej dráhe alebo trolejbusovej dráh e postačuje, že vlak ide s vedomím osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe" ?
Neviem, podla mna aj ked nemam cesty naplanovane, tak k istemu komfortu patri kupit si 3-5 listkov naraz v trafike a nemusiet trpnut ci automat pojde, strazit si drobne, spoliehat sa na trafiky, pripadne cakat kedy pride SMS listok. Preto aj ja, co mam elektricenku nonstop, ten jeden polhodinovy v penazenke mam, keby nieco.
Obcasni cestujuci nie je to iste co jednorazove navstevy. Z mojej skusenosti prave ti prvi menovani zvyknu brat do zalohy.
Inak, v tej suvislosti si spominam na jeden problem z predajne, na ktory odpoved nepoznam dodnes - da sa na ISICu mat EP pre Bratislavu aj inu SADku?
Toto tvrdenie ma zaujalo hneď dvakrát. Pretože ja osobne som sa s formuláciou "request stop" po prvý raz v živote stretol v roku 1997 v Londýne, kde som si na recepcii hotela vyzdvihol letáčik o tom, ako používať MHD, v ktorom som sa dočítal, že niektoré zastávky autobusov sú stále a niektoré len na znamenie.
Plne si uvedomujem, že Londýn nie je jediný predstaviteľ anglofónneho prostredia. No z tejto konkrétnej mojej skúsenosti práve vyplýva, že medzi typmi zastávok rozlišovať vedia a zastávky na znamenie oni sami vo vlastných materiáloch nazývajú ako request stop.
Alebo potom je tu ešte možnosť vzoru Plzeň, kde (síce len v češtine) pred každou zastávkou na znamenie vyhlasujú, že vozidlo zastaví len ak cestujúci v dostatočnom predstihu stlačí tlačidlo Stop
Prave to, ze tam je "This is a request stop" a nie "request stop" tomu dava este vacsi doraz, ze prave ta jedna zastavka, ktora sa hlasila, je na znamenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko
Obcasni cestujuci nie je to iste co jednorazove navstevy. Z mojej skusenosti prave ti prvi menovani zvyknu brat do zalohy.
Inak, v tej suvislosti si spominam na jeden problem z predajne, na ktory odpoved nepoznam dodnes - da sa na ISICu mat EP pre Bratislavu aj inu SADku?