Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #219706:
Zachvíľu už aj karty budú minulosť (minimálne v Európe - inde ešte stále fungujú na magnetické prúžky). Momentálne sú v móde na platenie smartfóny 🙂

Ale v prípade vytvorenia celoštátneho systému platieb (ktorý by bol pre všetkých dopravcov prevádzkujúcich dotované spoje povinný) by ľudí jedna BČK navyše v peňaženke nezabila. A aspoň by nemusel byť celý systém online.
Reply on: Viko #219704:
Platobné karty! Aj s nimi sa to dá bez papiera.
BČK patrí do 90. rokov.
Reply on: zlomok #219702:
A my im tu nadavame, aki su neschopni ?
Reply on: 810zssk #219699:
Keby malo viac dopravcov (a spolu s nimi i DPB) záujem konečne sa zapojiť do clearingu, ktorý na východe funguje už od roku 2005, tak by veľká väčšina slovenských návštevníkov Bratislavy mohla kupovať lístky z BČK a papier by tým pádom zostal primárne pre turistov.
Reply on: zlomok #219702:
1. April je az o dva mesiace 😃
Reply on: 810zssk #219699:
Asi bude problém v tom, že som odchovaný na východoslovenských SAD-kách, kde sa lístky kupujú len v autobuse a bez karty sa tam zjaví málokto. Ale v podstate u všetkých dopravcov mi stačila jedna elektronická peňaženka (vrátane košickej MHD).
Reply on: 3pa3ck3 #219698:
Čiže keď sa príležitostne vyskytujem vo viacerých mestách, mal by som mať z každého BČK? Áno, predajca tých nezmyselných kariet z toho má dobrý biznis.
Ešteže v civilizovaných krajinách stačí mať platobnú kartu.
Reply on: 3pa3ck3 #219698:
Ty si pristal odkial? Z TransDaty?

Jednorazovy listok je produkt primarne urceny pre obcasnych cestujucich (pravidelni cestujuci vyuzivaju PCL). Samozrejme, existuje skupina ludi ktori necestuju pravidelne, ale cestuju dost casto na to aby sa im oplatilo vybavovat BCK a susit tam peniaze - sam do nej patrim. Ale z podstaty veci sa vacsina OBCASNYCH cestujucich nebude zatazovat s nejakou BCK, ktora je pre nich zbytocnou komplikaciou. Su to cestujuci co su v Bratislave dva krat za rok, alebo aj menej, cestujuci ktori cestuju primarne autom a raz za dva mesiace pouziju MHD, atd.

Pri jednorazovom listku nikdy nemoze byt primarnym sposobom predaja nejaka separatna karticka na ktoru je nutne si vkladat separatne peniaze (vynimkou su systemy kde JCL pouzivaju aj pravidelni cestujuci, teda systemy bez PCL, pripadne s nevyhodnymi PCL). Ked sa bude dat pouzit bezna platobna karta, to uz bude ina vec.
Reply on: absurd #219696:
"...no základnú funkciu si to splniť nevie..."

Tou základnou funkciou je práve kúpa elektronického lístka, ktorý by sa mal (aspoň podľa mňa) stať hlavným spôsobom jednorázovej úhrady cestovného. Papierové lístky by mali len pre tých, ktorí nemali možnosť vybaviť si BČK a nahrať si na ňu kredit (alebo zakúpiť PCL).
Reply on: absurd #219696:
"Včera už som tomu označovaču dal jednu päsťou"
Konečne nejake inteligentné riešenie na úrovni.
Aký je problém s novými označovačmi, že narozdiel od starých nereagujú na vložený lístok? Prv som myslel, že je to tým, že mám dožuvaný lístok. Ale prišla pani s rovným lístkom čerstvým k tomu a nič. Včera už som tomu označovaču dal jednu päsťou. Som zvedavý, že čo má cestujúci robiť ak je plný autobus a musí sa trepať k funkčnému označovaču pri tretích alebo prvých dverách. A predpokladám, že revízor moc chápavý asi nebude ale zgustne si na cestujúcom ... ? Fakt už mám chuť ten označovať zdefraudovať nadobro ak mi neoznačí lístok. Lebo bedňa to je ako keby vydávala teplý čaj. Hlavne, že sa v tom dajú kupovať lístky no základnú funkciu si to splniť nevie, tak to nech mi pália "odborníci" z DPB do prdele s takými označovačmi. Veľmi by ma zaujímala cena jedného a cena konkurenčných výrobkov, že čo to kancelárske krysy zas za vynikajúcu vec kúpili za naše ?
Reply on: S499.1023 #219690:
Na S1 pri Schwechate
Reply on: Ike #219688:
Väčšinou jazdil len ranný a večerný vlak. Vozil aj priame vozne z Moskvy do Viedne. Cestovali tým napr. aj ruskí židovskí emigranti do Izraela, keď sa uvoľnila v 80. rokov atmosféra a Rusi začali vydávať vysťahovalecké víza pre Židov, ktorí sa tam chceli oficiálne vysťahovať. Mimo nich len minimálna frekvencia, ale to bol politický dôvod, musel aspoň symbolicky nejaký spoj existovať. Bola to lokomotíva + 2 vozne, pokiaľ sa pamätám. Jazdilo to z 5. nástupišťa, ktoré bolo uzavreté, minimálne v čase príchodu/odchodu tohto vlaku. Podobne v Břeclavi - zatvorené nástupište pre vlaky do Viedne.
Reply on: S499.1023 #219692:
Mal som na mysli ten budapeštiansky ? ten je naozaj ukážkový.
Reply on: forester #219691:
Ja som sa nepýtal na Marchegg ale na Marché, čo je francúzsky reťazec osviežovní.
Reply on: S499.1023 #219690:
Marchegg je v Rakúsku blízsko hraníc približne na úrovni Záhorskej Bystrice.
Reply on: Ike #219688:
1) Marché ja na Slovensku aj niekde bližšie, ako v Maďarsku? Ja mám praktické skúsenosti len s dvoma, smer Budapešť pri Hegyeshalome, ten je taký nič moc a smer z Budapešti asi po 20 km, ten je úplne fantastický.
2) Ako už písal dyspozytor a doplním, že tie vlaky najmä vozili priame vozne, aj zo ZSSR!
Reply on: Ike #219688:
v tom čase tam boli radené dva vagóny z toho jeden služobný. Neskôr tri vagóny. Kto tým jazdil? No predsa tí, čo mali vybavenú devízovú doložku. ? Zrejme preverení papaláši no a samozrejme valutový cudzinec - skopčák rakušák? Oni sem mohli a boli vítaní - valuta komoušom nikdy nesmrdela, tomu ver!
Ahojte, trochu odbočím od témy verejných WC (inak u mňa je top reťazec Marche a WC v Auparku), ale všimol som si, že za socíku chodili tri páry vlakov na relácii BA - Marchegg - Viedeň. To bol taký dopyt, že sa uživili, alebo kto tým jazdil?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.