Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: forester #219691:
Ja som sa nepýtal na Marchegg ale na Marché, čo je francúzsky reťazec osviežovní.
Reply on: S499.1023 #219690:
Marchegg je v Rakúsku blízsko hraníc približne na úrovni Záhorskej Bystrice.
Reply on: Ike #219688:
1) Marché ja na Slovensku aj niekde bližšie, ako v Maďarsku? Ja mám praktické skúsenosti len s dvoma, smer Budapešť pri Hegyeshalome, ten je taký nič moc a smer z Budapešti asi po 20 km, ten je úplne fantastický.
2) Ako už písal dyspozytor a doplním, že tie vlaky najmä vozili priame vozne, aj zo ZSSR!
Reply on: Ike #219688:
v tom čase tam boli radené dva vagóny z toho jeden služobný. Neskôr tri vagóny. Kto tým jazdil? No predsa tí, čo mali vybavenú devízovú doložku. ? Zrejme preverení papaláši no a samozrejme valutový cudzinec - skopčák rakušák? Oni sem mohli a boli vítaní - valuta komoušom nikdy nesmrdela, tomu ver!
Ahojte, trochu odbočím od témy verejných WC (inak u mňa je top reťazec Marche a WC v Auparku), ale všimol som si, že za socíku chodili tri páry vlakov na relácii BA - Marchegg - Viedeň. To bol taký dopyt, že sa uživili, alebo kto tým jazdil?
Reply on: dyspozytor #219686:
Zato ako verejné WC slúžili rôzne tanky, ktoré režim dával na pamätníky. Okolo jedného som nedávno išiel cestou z Brna.
Reply on: S499.1023 #219682:
...okrem nejaky deviatich náboženských symbolov ...

si zabil, dobrých desať sekúnd mi nedopaľovalo, že kde??? ? ? ?
Reply on: 810zssk #219684:
* za civilizovane WC
Reply on: S499.1023 #219682:
K uvodu: Neda sa nesuhlasit. Milerad zaplatm 1 euro za civilizovane euro, oproti tomu bordelu na hlavnej stanici za 40 centov.
Reply on: Mike #219677:
Písanie sťažnosti na úroveň toalety v Petržalke je mrhaním času. Má to v správe METON (alebo ďalšia pijavica cez Meton) a s tým nepohne nikto, to sú totiž "naši ľudia"?
Reply on: 810zssk #219681:
Ide práve o tú úroveň. Poplatok nevadí. V Nemecku/Rakúsku sa napr. vyberá na pumpách skoro všade, obvykle 70 centov ale nie je nezvyklé už ani euro, pričom na 50 centov dostane zákazník voucher na 50 centov, ktorý si môže uplatniť na ich predražený sortiment. Oproti tomu v CZ/SK sa na pumpách väčšinou neplatí. Tu sa situácia od revolúcie otočila o 180 stupňov - po prevrate sa na západe nikde za pumpy neplatilo, u nás na štátnych Benzinách/Benzinolkách hajzle väčšinou neboli (okrem nejaky deviatich náboženských symbolov a tam sa platilo zúrivej hajzelbabe) a u tých pár súkromníkov sa platilo. Nedávno ma pobavili na parkovisku pri motoreste "U Rybiček" asi päťjazyčné cedule pri každom parkovacom mieste pre LKW amieste cca. v znení "Vážení vodiči, na našom motoreste sú WC bezplatné, preto vás žiadame, abyste nevykonávali svoju potrebu na parkovisku".
Reply on: Error 0x007 #219680:
V Rakusku vyberaju skoro na kazdej stanici. Akurat to WC ma potom nejaku uroven..
Reply on: 7ross7 #219678:
Vo Viedni na hlavnej tusim tiez vyberaju, je tam taky turniket (mimochodom velmy oblubeny na nemeckych pumpach)...
Reply on: JarkaM #219675:
K trošku odlišnej téme:

Nedávno som bol na Ružinovskej poliklinike a. s. Tam nebol papier vôbec. Zato ľudia, kreatívni, si zadok vytreli rukou a tú následne obtreli o stenu. Takže tam boli a zrejme ešte stále sú hovná na stenách a nikoho to netrápi. Hlavne že sa veselo tuneluje (kupujú predražené CTčka).
Reply on: JarkaM #219675:
Toto je rozhodne jedna z oblastí v ktorých máme čo zlepšovať nielen na Slovensku, ale aj v Česku.

A pritom aj takáto malichernosť - ako toalety v zúfalom stave, za ktorých použitie je vyberaný poplatok môže v konečnom dôsledku rozhodovať či sa človek rozhodne ísť vlakom, alebo autom.

Nejde o žiadny nadštandard - ide o úplne základnú službu, ktorú by mali prevádzkovatelia staníc poskytovať.

A ak to nerobia? Tak cestujúci používajú toalety v blízkom okolí. Tí otrlejší bez problémov vykonajú potrebu aj v priestoroch stanice, či jej okolí zadarmo. Čo v konečnom dôsledku odradí ďalších cestujúcich.

Kým si to železničné spoločnosti a autobusový dopravcovia, alebo objednávatelia dopravy vo verejnom záujme neuvedomia tak sa nič nezmení. Mám pocit, že väčšina cestujúcich v tomto smere už dávno rezignovala, a preto je dôležité aby sa ku nim aj vaša skúsenosť dostala.

----
Mňa inak nedávno dosť zarazilo to, že v Brne nákupné centrum podobné Auparku, ktoré sa nachádza v blízkosti železničnej stanice - Galerie Vaňkovka - má platený vstup na toalety a „hajzelbabu“.

Napriek tomu, že ide o navštevované moderné nákupné centrum, ktoré má množstvo predajní, reštaurácii a foodcourt.

Jeho návštevníci majú však smolu, pretože na rozdiel od prevádzok McDonald’s a samostaných reštaurácií v centre mesta, poplatok za použite toaliet platia zákazníci rovnako, ako ľudia, ktorý tam neutratia ani halier.

A na druhej strane premávajú z blízkej zastávky tri linky, financované inými nákupnými centrami, ktoré zadarmo prepravujú cestujúcich do tých nákupných centier.
Reply on: JarkaM #219675:
s Vašim postrehom možno len súhlasiť, odporúčame ho posunúť ďalej, v zmysle predošlého príspevku, niekam na ŽSR...
Reply on: JarkaM #219675:
Aky pan, taky kram. Kedze spravcom stanice su ZSR, firma ktora je mentalne zaseknuta v minulom (ak nie predminulom) storoci, tak aj tie WC tak vyzeraju.
Tema troska odlisna:

Nedavno som isla po dlhych rokoch z petrzalskej stanice do Viedne. Na to ze je pomerne nova a neviem, ci nie najnovsia stanica v BA, tak ma sokovala uroven toaliet - vyberany poplatok (za toto!), pridelovanie maleho alebo velkeho kuska toaletneho papiera, jeho kvalita (vyrabaneho asi z novin) a spravanie zamestnankyne ani nehovorim - ako za komunistov, co si pamatam z detstva. Nechcelo sa mi verit, ze sme sa za tie roky nikam neposunuli.

Prisla som do Viedne a ten rozdiel sa naozaj nedal porovnat. Toaletna misa sa nezinfikovala sama, pan tam cistil zrkadla, bolo mydlo, vsetko pekne...Hanbila som a bolo mi to luto zaroven. Ano, aj za takuto vec sa da hanbit, pretoze som tych stanic v zivote videla vela. Hanbila som sa za to, ze sa takto prezentujeme na najfrekventovanejsich miestach. Podla zachoda poznas kulturu naroda.

Chcela som sa o tento nazor podelit, hoci sa mnohych moze zdat malicherny, pretoze verim, ze sa s tym da nieco robit. Nejde vzdy len o nedostatok rozpoctu. Ako to ze v inych krajinach sa to da? Asi ide o to, ako sa s tym rozpoctom naklada..

Dakujem
Včera počas odklonu 2 a 8 som trochu nerozumel, prečo zatiaľ čo na STU smer HlSt tabuľa o odklone informovala, na Blumentáli žiadna informácia nebola. Minimálne jedna skupina návštevníkov kvôli tomu asi nestihla vlak. Iste, bez tabule by ho nestihli asi rovnako. Ale prečo tá informácia chýbala práve tu, kde by mala z celej neobsluhovanej trasy 2 a 8 možno najväčší zmysel? To, na ktorých tabuliach sa operatívna informácia zobrazuje a na ktorých nie sa vyberá ručne? Ten riadok s textovou informáciou sa zapína/vypína automaticky alebo pokiaľ má tabuľa 6 riadkov a je nastavená na zobrazovanie 6 najbližších odchodov, operatívne informácie sa tam jednoducho nezobrazia, ani keď sú do systému zadané?

Navyše, pokiaľ je jasné, že nejaká linka nejakú zástavku neobsluhuje, ale náš vozidlový dezinformačný systém v roku 2017 stále nie je v stave, aby tam boli nahodené odklonové trasy a zástavkové tabule zobrazovali skutočný stav, bolo by asi vhodné odchody danej linky na daných zastávkach skryť ručne. Takto tam 2 a 8 preblikávali a preblikávali až... Dokedy vlastne? Do príchodu na konečnú? Na prvú nasledovnú zástavku ich obvyklej trasy?

Tiež si inak myslím, že väčšina cestujúcich netuší, čo je CMO, bolo by podľa mňa lepšie používať výraz centrum.
Reply on: zakaznik #219669:
Ale co to? Nahrada kaviarne z AS? ? Ktovie, aky ma povod tento Ikarus 553.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.