Presne tak, je všeobecne známe, že akákoľvek radová výstavba "panelákov naležato" v hustej zástavbe na ohavnej priemyslenej periférii so záhradkou 6 x 4 m sa vizualizuje ako ležiaca vo voľnej prírode na anglickom trávniku.
Veľmi sa mýliš, do vizualizácie ide to čo chce investor/navrhne dizajnér, architekt. Vizualizácia dnes vyzerá asi takto. Osadí sa do nej predmet záujmu v čo najlepšom svetle a uhle pohľadu a okolie sa dorobí aby objekt vyzeral príťažlivo a lepšie sa predával. Toť vše.
Príklad zastavenej stavby - bytový dom Domino v Petržalke: http://www.kami-profit.sk/wp-content/gallery/headerslideshow/5_0.jpg http://www.domino.kami-profit.sk/wp-content/uploads/banner-kami.jpg
- paneláky v pravom dolnom rohu neexistujú a ani tam nikdy nebudú
- chýba zakreslená existujúca panónska cesta s nadjazdom
- panelák hneď za bytovkami je kvôli kontrastu a blízkosti schovaný do šedej aby nebil do očí
- v popredí bude električková trať o ktorej sa vie, aj tak tam je zakreslená veľká zelená plocha bez nej.
- v pozadí sa rátalo s výstavbou 12 posch. budov Južného mesta, ktoré tam tiež nie je naznačené.
To znamená, že čo bolo pre investora vhodné, to si tam dal, čo vadilo zmizlo.
Ešte by som chcel doplniť, že ten priestor (/ulica/koridor) je zakreslený v územnom pláne. Takže či už sa tam o električke "priestorovo uvažuje" alebo sa tam o električke "priestorovo neuvažuje", v oboch prípadoch bude výsledok presne identický, daný územným plánom.
Takých prípadov je x. Riverpark keď mal prezentáciu ich škatúľ, tak tam mali v prezentácií pred budovami zatrávnenú trať. (To bolo ešte pred vymyslením projektu modernizácie KV radiály..) Tak úplne na konci v rámci diskusie sa bývalá kolegyňa opýtala, či oni budú zatrávňovať tú trať. Že nie. Tak potom sa opýtala, že prečo to majú v prezentácií. Že len tak. (dobre to vyzerá). Tak potom im povedala, že ale mohli by ju oni zatrávniť (alebo aspoň prispieť nejakú významnú čiastku). Odpovedali že nie, že to je drahé...
Póór si nechal k vizualizáciam futbalového štadióna v Trnave nakresliť monorail. Myslím, že v tomto prípade nad tou električkou uvažujú podobne, ako Póór o tom monoraile. ?
Ja som predsa NIKDE netvrdil, ze vsetko co je na vizualizacii sa postavi. Ani netvrdim ze ta elektricka je NAPROJEKTOVANA. Napisal som ze ak je na vizualizacii, tak je to nieco s cim sa aspon VYHLADOVO UVAZUJE. Reagoval som tym na vyrok ze na vizualizaciu niekto dal elektricku len tak "lebo je to mestotvorny prvok" - to je blbost, keby sa s nou vobec neuvazovalo tak z tohto titulu ju tam nikto neda.
Nic z toho neznamena ze existuje projekt, alebo ze sa to niekedy postavi, alebo cokolvek ine. Maximalne ze priestorovo sa s nou uvazuje.
Co sa tyka blokovania zastavky pred Umelkou, tak to ukazuje ze dany investor povazuje obsluhu verejnou dopravou za dolezitu pre svoj biznis a to nahrava aj elektricke.
A koľkože vizualizácií metra, resp. rýchlodráhy v BA som to už videl? Pričom to metro bolo v štádiu dokumentácie ďaleko presahujúcej nejaké vizualizácie. Tramvaj pri Eurovei ešte ani nebola nijako normálne dokumentovaná. Ak bola, tak o tom neviem. Investor určite tramvaj neprojektoval, stačí sa pozrieť na jeho prístup k verejnej doprave, ako blokoval presunutie zastávky autobusov pred Umelku.
Trošku ďalej od BA ale Trnovec nad Váhom na trati 130 ju máva príjemne vykúrenú.
Na BA Vinohradoch sa tiež kúri /temperuje/ no tam si to kvôli nonstop nasťahovaným bezdomovcom a dokorám otvoreným dverám neužiješ.
Tam je problém niekedy to tam vydržať aj pri kúpe lístka.
Tie dva vyroky sa nevylucuju. To ze v projekte mozu prebehnut rozne zmeny a upravy je normalne (oproti prvym vizualizaciam). Ale ked sa ta vizualizacia robi, tak to co v nej je ma aspon nejaky zaklad. Minimalne hmotova studia sa respektovat musi. Neexistuje aby ti na vizualizaciu niekto dal elektricku tam kde nie je uvazovana prislusna rezerva.
Tu je napr. REX 2520 v radení z minulého roka, ale v nič sa nezmenilo, jazdí to stále rovnako.
Ak je v tom vlaku miesto pre vozíčkara, tak jedine na vo vozni Bmpz-s, kde by ho museli ručne naložiť cez dvere. Zdvíhacie plošiny tie vozne nemajú.
Meškanie REX 2520 zrejme súvisí so zmeškaným R 2578. Občas sa stane že krabica ÖBB 5047 vykape a miesto nej pošlú súpravu REX, ktorú úmyselne zmeškajú a nechajú ju zastavovať vo všetkých staniciach. Veľa zábavné keď človek ráno cestuje do Viedne a príde s 35 minútovým meškaním, z toho 10 minút spôsobených extra vetraním v Marcheggu aby sa súprava pohla v čase odchodu R.
Nemôžem však potvrdiť konkrétnu situáciu na ktorú si sa pýtal. Ale je to možné, už som podobné zažil. Zažil som aj odklony cez Gänserndorf napriek prejazdnosti trate. Uvedené odklony boli spôsobené rôznymi meškaniami, kedy sa ÖBB rozhodli presmerovať REX, lebo na jednokoľajnej trati nemali miesto. Ináč tá trať je fakt úžasná, mešká jeden vlak, meškajú všetky, lebo sa rozbije celý systém križovaní. Občas sa vlaky iba križujú tam kde nemajú (ale aj tak naberajú meškania), občas REX úplne presmerujú. Občas niečo vykape, občas odíde zabezpečovačka na trati (pri silnom daždi) a trať sa uzavrie.
No žiaľ moja viacročná prax u predchádzajúceho zamestnávateľa, ktorá vychádzala na 95% z prezentácií investorov a developerov podobných tomuto, hovorí práve, že tieto vizualizácie a grafiky sa robia len tak od buka,... Ak si teda ten Tvoj príspevok nemyslel ako iróniu, potom beriem späť.
Otázka hlavne na nemecky hovoriacich: Kde by som našiel radenie vlakov (ideálne aj s obrázkami a fotkami) podobne ako je napr. na vagonweb.cz? Zaujalo ma, že niektoré osobáky na trase "Marchegg - Wien" majú v CP obrázok invalidného vozíka a poznámku "vozeň s oddielom pre prepravu cestujúcich na vozíku". Tam však, pokiaľ viem, nejazdia nízkopodlažné vlaky. Takže je to nejaký rakúsky vozeň so zdvíhaciou plošinou? Kde by som ho našiel na fotke?
Aby ste ma nekritizovali, že zas tu píšem off-topic, tak môj nasledujúci text sa týka REx 2520, ktorý je v IDS BK vedený ako linka S20. Dnes odchádzal z Devínskej Novej Vsi na Hlavnú stanicu s meškaním cca 15 minút. Ja mám iba čiastočné informácie: Súvisí to práve s Regionalzug "Wien - Marchegg", konkrétne R 2578, ktorý neviem či meškal viac ako 30 minút ALEBO dokonca vôbec nešiel! ? Čo sa s ním stalo?
Trať však bola prejazdná, lebo medzištátny REx 2520 do Bratislavy nabral vyššie uvedené meškanie kvôli tomu, že nahrádzal ten Regionalzug (zastavil v Untersiebenbrunn aj Breitensee). Zastavil aj na všetkých zastávkach vo Viedni a na zastávkach Raasdorf a Glinzendorf - viete niekto?
Vizualizacie sa nerobia len tak od buka. Kedze cielom vizualizacie je vizualizovat to co sa planuje, tak sa tam umiestnuju veci ktore sa (aspon vyhladovo) planuju.
Otázka na železničných nadšencov: Sú v okolí Bratislavy (na Slovensku, v Rakúsku, v Maďarsku a v Česku) na menších železničných staniciach a zastávkach v súčasnosti niekde aj vykurované čakárne? Ak áno, kde konkrétne?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023