Prosim Vas, tuto informaciu o vracani eurofondov ak by jazdila 95 do mesta mate aj niecim podlozenu, ci to cucate z prsta? Lebo stale sa tym niekto ohana, ale zatial som nevidel zdroj tejto informacie.
1. DPB udajne stratovy na 901 nebol.
2. SLE ma pravdepodobne podstatne lepsiu nakladovu strukturu nez DPB.. hoci na druhej strane, to kreativne uctovnictvo DPB ju mohlo zdanlivo tlacit dole.
Ak uz rozsirovat, tak by som v prvom rade uvazoval nad predlzenim 901 do Bad Deutsch Altenburgu, kde by sa vytvorila nadvaznost na vlak.
Co sa dalsich medzinarodnych liniek tyka, som za, je nutne posilnovat cezhranicne vazby. Len to komercnym sposobom zrejme nepojde, treba zaujem verejnej spravy na oboch stranach.
Tento argument pouziva aj samotny SL, ale uprimne, nejak velmi ma nepresviedca, lebo nemam pocit ze by sa na A4 podobne problemy stavali casto - a obcas sa mozu stat aj na tej B9. Ked uz, tak v prospech starej cesty vidim iny argument: Je kilometricky kratsia. Pri aute sa to vykompenzuje podstatne vyssiou MPR (130 vs 100), ale pri autobuse ktory beztak ani po dialnici nepojde viac ako 100 to uz take jednoznacne byt nemusi.
Viete co p. Halandova. navrhujem tu elektricku naozaj zrusit. Aj vsetky ostatne linky MHD a na zastavkach nech stoja iba spoje slovak lines tak raz az dvakrat za hodinu. A na nejaku nizkopodlaznost zabudnite. Nech si to vyskusate, ako napr. cestuju ludia z Hornych dielov. Oni by si tu elektricku aj bez 95 urcite viac vazili.
Zamiesat? Tie eurofondy na stavbu elektrickovej trate boli pouzite za nejakych podmienok. Ak sa nedodrzia, musia sa vratit. Ked chcete tieto podmienky porusit, tak tie peniaze zozente a ich mozete vratit. V takom pripade bude pre par vymetencov jazdit aj 95 cez most. Nevidim jediny dovod, aby z penazi mesta sa financovala lenivost a neschopnost par individui. Hlavne, ked o akejkolvek nizkopodlaznosti spojov a nehovoriac o takom luxusnom intervale si mozu niektore casti iba snivat.
Zdravim. Nerad vrtam ale zaujimalo by ma ako je mozne ze sa medzi nas prijmaju za soferov autobusov ludia ktori boli vyhodeni od slovaklines lebo napriklad kradli naftu. to sme ako odpadkovy kos ze bereme hocijakeho spinaveho zlodeja?
Mne sa tiez cestovanie do centra zo Bzovickej (Petr-juh) skomplikovalo. Dva nenadvazujuce prestupy (v sedle sa ako naschval tesne nestiha L3) su uz trochu moc. Ale neziadam znovuobnovenie povodnej L95 (chory napad), ale predlzenie L95 az na skutocny koniec Petrzalky alebo aspon k Antolskej. DBP si neuvedomil, ze sidlisko nekonci na Vysehradskej, ale pokracuje dalej smerom k Vozovni Petrzalka.
Dobry den,
pripojim sa aj ja. Mate pravdu, ze pre cast ludi sa cestovanie skomplikovalo - najma pre tych, ktori maju dost casu na okruznu jazdu a zaroven neradi prestupuju. A pre inu cast sa zase zrychlilo, lebo ako tu bolo spravne poznamenane, z okolia Safarikovho nam. je to aj s prestupovanim rychlejsie nez linkou 95 naokolo cez Most Apollo / Most SNP.
Zaroven suhlasim, ze kazdy prestup je pre menej mobilnych ludi zatazou. V tomto pripade ale existuje niekolko sposobov, ako sa dostat do ciela tak, aby ste prestupili na zastavke kde je lavicka na sedenie a kde prestupite "na hrane", takze nebudete musiet prechadzat cez krizovatku na inu zastavku.
Vo vysledku sa teda niekomu situacia zhorsila, inemu zlepsila a ako vidite na reakciach, minimalne tu panuje nazor, ze prinosy su vacsie.
Co sa tyka peticie, dotknem sa este jej obsahu: Ak by sme sa na to pozreli jednoducho, tak peticny vybor nenavrhoval elektricku zrusit ani obmedzit. Ani neurobil verejnu zbierku. Tym padom niet kde vziat peniaze na opatovne predlzenie linky 95.
Co by ste preto Vy, ostatni signatari alebo organizatori peticie navrhovali? Obmedzit nejaku inu linku? Co tak 75 z Krasnan na Dolne hony, ta je na opacnej strane mesta, tou Petrzalcania necestuju... Alebo mat linku 95 so spickovym intervalom 10 minut, do ktorej sa vlastne nezmestite? Alebo aby povedzme raz za 20-30 minut isiel spoj na okruznu jazdu okolo centra? Cakali by ste na takyto spoj na zastavke Panorama City, ak viete, ze na Einsteinovej / Moste Apollo moze byt zapcha a autobus moze kludne dalsich 5-10 minut meskat? Alebo by ste tak ci tak isli inak?
Ano, odpovedat mozete, ze to nie je Vas problem, odkial sa vezmu peniaze. Ale to je prave ten problem, ze vela veci nie je nikoho problem, a tak to tu obcas vyzera tak ako to vyzera...
"musite uznat, ze dostat sa z mesta je podstatne horsie, ako predtym ked 95 isla do mesta a tzv.zberala ludi aj od Malej sceny, Narodnej galerie a spod mosta SNP a smerovala do Petrzalky"
Prepáčte, ale nie, dostať sa do Petržalky z mesta teraz NIE JE podstatne horšie ako predtým. Ak Vy konkrétne pracujete v Eurovei, tak možno Vám konkrétne sa situácia mohla o niečo skomplikovať. Ale mesto nie je len Eurovea. Z Obchodnej ul. či Námestia SNP je teraz prístup do Petržalky jednoduchší ako predtým. Z Amerického námestia či Špitálskej ul. je teraz prístup do Petržalky jednoduchší ako predtým.
Nikto nespochybňuje, že konkrétne Vám nová situácia vyhovuje menej. Ale to neznamená, že to tak vnímajú všetci. Linka 95 bola od svojho zriadenia v súčasnej trase naprieč Petržalkou len dočasnou, dokým sa nepostaví električka. Keď sa po rokoch konečne električka postavila, očakávať, že ostane aj električka a ostane aj 95-ka, je absolútne nereálne. Nehovoriac o tom, že ako tu už bolo spomenuté, električka bola zaplatená cez eurofondy a jednou z podmienok projektu je tá, že nahradí súbežné autobusy.
Všetci vieme, že je trochu nešťastné, že električka do Petržalky sa robí na dve etapy, čo vlastne spôsobilo prestup medzi 95-kou a električkami na Farského. Ale aj to je len dočasný stav, kým sa električka predĺži až na koniec Petržalky a linka 95 sa definitívne zruší.
Tak to bolo roky vopred naplánované, bolo to naplánované dobre a na konci bude rozhodne lepšia doprava ako predtým.
Za eurofondy to bolo postavene a su tam urcite podmienky. Budete Vy, pan poslanec (meno som sa neobtazoval zapamatat) ci Petrzalka preplacat 58,8 miliona eur bez DPH (minus 15% co platilo mesto a stat), ak ich bude EU pozadovat spat?
A teraz peticia - 3000 podpisov z cca 120 000 obyvatelov je 2,5%. A teraz ked to mam poriadne pritiahnut za vlasy - oplati sa pre 2,5% obyvatelov Petrzalky (0,6% obyvatelov mesta) riskovat skoro 60 milionov eur, ktore by mesto polozilo takym sposobom, zeby muselo setrit vsade, aj na MHD, co by v konecnom dosledku mohlo sposobit obmedzenie MHD v celom meste?
Ak ale spravia preklad s linkou z Viedne, je možné, že sa tým naruší náväznosť na vlaky vo Wolfsthale. Hoci ak by bol rovnomerný 30 min takt busov, tak by v podstate bolo jedno v akých časoch pôjdu. Ďalšia vec ale je, že ako plné jazdia busy z/do Viedne? Má zmysel do nich pchať ďalších cestujúcich? V sobotu a hlavne v lete jazdievali 901ky dosť využité. Nebolo by lepšie, keby tieto spoje v Hainburgu nestáli, ale radšej obslúžili iné obce po ceste, napr. Petronell alebo Fischamend? Nemyslím si totiž, že relácia BA - Hainburg potrebuje dva spoje za hodinu.
Ešte ma zaujíma, prečo nemôžu tie spoje (rovnako ako aj teraz 901) stáť na Ungartore obojsmerne, hlavne keď hneď pri zastávke je nákupné stredisko.
Mohla by samozrejme stáť aj na zastávke L70, ale mám pocit, že RJ stojí obojsmerne v termináli a potom ide na ASMN cez Petržalku, tak ma napadlo, že možno bude tak jazdiť aj SL.
TomJ