Zas mimo chlapci. Nezaujima ma povodny projekt. Nakazane su dane instrukcie ake som dal aj vam. Riesenie treba hladat pre jarosovu. Sabotaz nepomoze, spravi to iny pablb a bude sa tam stat 7 min. Nehladajte vyhovorky, nekomentujte moricovky, nekomentujte projekt podzemnej filialky... Jednym uchom dnu a druhym von. Rieste ak viete ako zabezpecit co njkratsie blokovanie priecestia. Jeden variant pocita s vlozenym navestidlom pred priecestim, pricom vlak si obsluzi priecestie az tesne pred vstupom, zastavi, a po zmene signalneho planu pusti vlak. Predpoklad na 3,5 minuty. Skuste dalsi variant aby to co najmenej blokovalo krizovatku.
lostrail
Kedze podporujem aj myslienku elektricky Prazska - Patronka - Lamacska cesta (a potom dalej uz moze odbocit na Harmincovu a samostatne vetva viest aj do Lamaca) ako aj Prievozskej radialy a viem, ze mnoho ludi cestuje v smere zapad-vychod mesta a spat, elektricka by mohla byt velmi atraktivna, keby:
1. Sa neuvazovalo len s radialnymi smermi (vo viacerych mestach existuju aj okruhy, ktore radialy prepajaju)
2. Sa u nas netocilo len o cestnych tuneloch, ale aj povedzme elektrickovych, ci vlakovych.
Mam predstavu dvoch okruhov. Ten prvy by bol tzv. "mensi" a na dost dlhu dobu by postacoval. Uz teraz je ho treba, ale kym tu budu taki ako Nesrovnal basnit o zabitych projektoch typu Filialka, tak nehrozi.
Nakolko v UGD je zakomponovana aj myslienka tangenty Riazanska - Tomasikova - Prievoz, tato tangenta by sa mohla stat prave castou maleho okruhu. Klucovym by vsak bol tunel popod vybezok karpat, ktory by mal aj podzemne zastavky (nemuseli by byt tak blizko, ako bezne).
V podstate od Riazanskej by trat presla spolu s radialou k Pionierskej, kde by odbocila smerom k zeleznicnej trati. Tunel by viedol popod tuto trat na Kolibu, kde by bola jedna podzemna zastavka (prestup na trolejbus). Trat by pokracovala smerom na Kramare, kde by bola zastavka druha. Vyustenie tunela by bolo mozne urobit bud v zelenom pase pri CVTI pred odbockou k Zeleznej Studnicke alebo este pred Patronkou. Trat by zas pokracovala kusok k Patronke (spolu s fiktivnou radialou) a dalej Mlynskou Dolinou k prestupnemu uzlu Botanicka. Tu by chvilu pokracovala subezne s KV radialou po nabrezi. Priblizne v mieste tesne za tunelom by odbocila na svoje vlastne mostne teleso. Triangel by sa mohol prebudovat tak, aby sa dalo dostat z tohto telesa aj do existujuceho tunela a spat. Na Petrzalskej strane by sa trat pripojila k Viedenskej ceste, pokracovala po Rusovskej Ceste, Kopcianskej, Bratskej, Pajstunskej, kde by zakratko odbocila na svoje vlastne teleso (smerom na sever od Kutlikovej, prestup na Petrzalsku radialu), ponad nu smerom k Mamateyovej (pozdlz parku, prestup na autobusy), kus po Dolnozemskej ceste, po vlastnom telese v blizkosti Pristavneho mosta (s pripadnou moznostou vyuzivania zeleznicnej trate, co samozrejme skryva mnoho problemov, okrem ineho s rozchodom, trakcnou napajacou sustavou a zabezpecenim), az na Bajkalsku, kde by sa pridala k planovanej Prievozskej radiale. Zaviselo by od tejto radialy, ake by mala dalsie trasovanie, ale napokon by sa napojila na Tomasikovu (Kastielsku) a teda na planovanu tangentu.
Tento maly okruh by mohol byt casom doplneny o samostatnu tangentu veducu po Bajkalskej (rezerva tam na to na vacsine trasy je - niekde v strede, inde na kraji, pricom jedno problematicke miesto je krizovatka Bajkalska x Prievozska) az po Vajnorsku a ak by vznikla mimourovnova krizovatka Racianska x Pionierska x Jarosova x Kukucinova (ak by sa robili elektrickove odbocky, zrejme by bola nevyhnutna), potom az k Racianskej radiale, kde by sa spojila s radialou samotnou, ale aj k vlastnemu okruhu.
Vacsi okruh asi este poriadne dlhu dobu (50 rokov) nebude treba, spajal by take miesta ako Zabi majer / Rendez, Galvaniho, Podunajske Biskupice, najjuznejsie casti Petrzalky, DNV, Bory, Marianku / Zahorsku Bystricu, nove stvrte medzi Racou a Svatym Jurom, ci Vajnory. Taky okruh by aj tak bolo uz vyrazne lepsie riesit nejakym rychlejsim dopravnym prostriedkom a redsim umiestnenim zastavok. Ponuka sa vlak alebo nejake kvazi metro, co bude naozaj dolezite az vtedy, ked mesto bude mat cca. 2 miliony obyvatelov (co mozno aj nikdy nenastane).
Mensi okruh by urychloval cestovanie MHD v smeroch, ktore su dnes neskutocnym utrpenim. Okrem toho by umoznil velku flexibilitu v pripade potreby odklonenia dopravy, ked sa nieco udeje na ktorejkolvek z radial.
Mnohi tu spominali napriklad Trasy zapad - Vrakuna, Petrzalka - Dubravka, Nove Mesto - zapad. Tradicne najvacsia "radost" je cestovat na trase Dubravka - Raca, pricom mnoho ludi cestuje tymto smerom. Ked sa "nosny system" MHD musi trepat cez uzke uzemie v okoli Dunaja, musi prejst neefektivne dlhu trasu. Navyse, ak raz postavia cestny tunel pod Karpatmi, zasa mnoho cestujucich z MHD ubudne, pretoze autom to bude mat omnoho jednoduchsie. Navrhovany tunel obchvatu je vsak uz daleko pre MHD.
V ramci planovania metra bol navrhovany takyto okruh (aj ked bol mensi). V dnesnej dobe je uz vsak zaujimave, ak by mal trochu vacsi zaber a krizoval vsetky elektrickove radialy a idealne aj niekolko taziskovych tras trolejbusov, ci autobusov.
Zastavky: Botanicka zahrada (trat bude viest viac smerom k tejto zastavke, zaustena bude prinajhorsom aj z kratkeho tunela tak, aby elektricka mohla pokracovat smerom do mesta, pripadne by sa uplne vynechala Botanicka zahrada ako zastavka a prestup by bol vyrieseny na Lafranconi), Lafranconi, PKO, (Chatam Sofer), Viedenska Cesta (sem by boli privedene autobusy), Zaporozska, ZST Petrzalka, Zavod Matador, Kopcany - Sidlisko, Jiraskova, Tupolevova, Stred (aktualne navrhovana zastavka na radiale by sa posunula blizsie smerom na sever), Romanova, Bradacova, Stary Haj, Starohajska, Mamateyova (Bulikova), Ekonomicka Univerzita, Lucna, Pristavny Most, ?, ?, ?, ?..., Gagarinova, Nevadzova, Ruzinovska, Maximiliana Hella (VD Usvit - iba jedna z nich), Haburska, Trnavska, Slovenska Sporitelna, ZST Nove Mesto, Zatisie, Polus City Center (poloha zastavky by sa musela zmenit), Halkova, Riazanska (opat zmenit polohu zastavky), Pionierska, Kyjevska, Koliba (podzemna), Nemocnica Kramare (podzemna), Vojenska nemocnica (podzemna - alternativou je vyriesit nejaky zaujimavy prestup aj so zakomponovanim zeleznicnej zast. Zelezna Studnicka), Patronka, Mlynska Dolina - Kaufland, Zoologicka Zahrada a zasa Botanicka zahrada, resp. Lafranconi.
Tam, kde by to smerove pomery trate a vplyv na okolitu premavku umoznovali, by bola rychlost az 65 km/h, v tuneli pokojne aj 80 km/h a viac (samozrejme pocitam s tym, ze by sa na tento okruh zakupili nove vozidla).
Tolko moja utopia a teraz mozete minuskovat .