Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jandro #219123:
Najväčšia sranda je 20 min diera z Východného do Rače medzi 7.25 a 7.45. Chýbajúci spoj 7.35 ide zrejme ako školský spoj do Rače, ale čo pracujúci ľudia, tí ho môžu využiť tiež?
Reply on: Solider #219125:
TIOP Zlaté Piesky je zaujímavý nápad s mnohými výhodami, má však aj nevýhody:
- Ak by mal slúžiť aj ako prestupná zastávka pre autobusy z Grobov a ostatných predmestí, bolo by vhodné, aby sa tieto autobusy nemuseli predierať zápchami vo Vajnoroch a na moste cez železnicu
- Ak by niekedy v ďalekej budúcnosti začal fungovať naozajstný S-Bahn, tak by mohol z Vajnor obsluhovať aj Rendez, z TIOPu ZP sa na Rendez asi nedostane.
Reply on: Ike #219110:
? ? ?
Reply on: Mike #219118:
Tú otázku by som pokojne rozšíril o to, či električková trať len k vajnorskej stanici má zmysel bez toho, aby obslúžila aj samotnú dedinu. Pretože pri neobslúžení zastavanej oblasti bude naďalej potreba existencie linky 53, takže v konečnom dôsledku bude prestup vlak/električka efektívnejší aj lacnejší v uzle Zlaté piesky pri 300-metrovom predĺžení trate, v porovnaní s 2-kilometrovým predĺžením do vajnorských záhradiek, ktoré takmer vôbec neobslúži ani samotné Vajnory.
Reply on: Ike #219110:
Yesss!!!
Kvitujem nové cestovné poriadky liniek 52 a 56 http://imhd.sk/ba/nove-cestovne-poriadky?v=2017-01-09 ... ocakavam ale, že v rannej špičke bude mensi pocet spojov nahradeny nasadenim kapacitnejšich autobusov
Reply on: piggee #219107:
Čiže vybudovať železničný most cez Dunaj a napchať železnicu do husto zastavaného územia, prípadne megatunel?
Reply on: Mike #219120:
Myslím, že to potom v pripomienkach vysvetlili tak, že finálne vedenie trate určí štúdia realizovateľnosti. Podobný problém bol aj v prípade Grosslingová/Dunajská, kde tiež projektanti určili a dokonca tiež rovnako blbo.
Reply on: Solider #219119:
Áno, to môže byť reálna diskusia že či má mať prioritu to predĺženie Vajnorskej radiály až k ŽST Vajnory, alebo električka v predĺžení Tomášikovej. A čo bude lacnejšie, resp. čo je potrebnejšie, čo bude využívanejšie. Kým jedno iba viac predlžuje už aj tak dlhú radiálu, čo je negatívum Bratislavy, tak tá Tomášikova by umožnila už aj nejaké čiastočne tangenciálne spojenia a lepšiu operativitu v prípade MU (plus aj lepšie viesť výjazdy a dojazdy z jednej vozovne na druhú radiálu..) Ale to by potom malo väčší zmysel už keby tá trať išla popri Tomášikovej až k Ružinovskej ..

Iná vec je, kým my si tu môžeme myslieť, že el. trať by mala ísť v predĺženej Tomášikovej (jediné čo bráni reálizácií tej cesty sú prakticky iba pozemky SIS-ky..), tak spracovatelia ÚGD boli presvedčení (a tak je to myslím aj v tom ÚGD zakotvené), že tá "koľajová spojka" Račianskej a Vajnorskej by mala ísť po Riazanskej...
Reply on: Mike #219116:
Tých, čo pracujú na Vajnorskej pri Poluse, by efektívnejšie dopravila električka v predĺžení Tomášikovej ulice, pričom na ŽST Vinohrady zastavujú aj rýchliky a teda sa tam premelie väčší počet cestujúcich. Tým, čo pracujú v okolí Jurajovho dvora, by pomohla železničná zastávka pri Sahare, vzdialená od električkovej zastávky 300 metrov, čo je stále efektívnejšie a lacnejšie riešenie, ako postaviť 2 km novej električkovej trate „nikam“. Pokiaľ ide o Bory, tak podľa mňa si správne naznačil, že počet pracovných príležitostí v Dúbravke nie je taký významný, aby bolo potrebné predlžovať električku, keďže tento vzťah by obslúžili aj autobusy v súčasnom intervale (predĺženie až k trati si viem predstaviť možno vtedy, ak by sa budovala Vozovňa Dúbravčice).
Reply on: JamaVOku #219117:
Dobrý nápad. Najsevernejší bod obratiska Zlaté Piesky je vzdušnou čiarou vzdialený od najkrajnejšej koľaje 260 metrov (dnešné nástupište 4ky je vzdialené cca 300 metrov) A to ľudia neprejdú peši, to sa nedá nazvať prestupný uzol (podobne ako TIOP Ružinov niekde cca za Súhvedznou a k tomu dnešné obratisko Astronomická..).
Takže otázka je, či ťahať električku k železnici tou uličkou ako dnes chodí 57 pomedzi tie priemyselné areály a tam zriadiť novú žel. zastávku Zlaté Piesky, alebo radšej potiahnuť tú električku cez Tuhovské okolo mercedesu a potom podjazdom popod vajnorský najdzazd vedľa železnice (vraj tam je na to vybudovaná rezerva) a ukončiť ju niekde v mieste tých záhradiek na južnej strane vajnorskej stanice, ako je už dlhodobo v územnom pláne mesta a ako to aj potvrdil územný generel dopravy...
Reply on: Mike #219116:
Nie je jednoduchsie uvazovat nad vystavbou zeleznicnej zastavky na Zlatych pieskoch? Zeleznica je tam od obratiska vzdialena asi 100 metrov.
Reply on: Solider #219114:
El. k ŽST Vajnory: cestujúci od NZ,SA,GA,SC by na ŽST Vajnory prestúpili na električku, ktorá by ich doviezla na Vajnorskú (dnes tí, čo robia v okolí Jurajovho Dvora a Vajnorskej buď cestujú Slovaklajnom, Sad DS a tí čo robia v lakeside a polus tower idú na ŽST Vinohrady, tam na elinu a na Riazanskej na 50 .. (alebo trafia ten jeden priamy vlak čo ide od Senca na Nové Mesto..) .. Poobede už tú možnosť nemajú..

El. na Bory: cestujúci od Kútú/Ma/Zohoru vystúpia na terminály Bory a prestúpia na elinu na smer Dúbravka, Karlovka, nábrežie (aj keď v KVsi a Dúbravke nie je ani zdaleka toľko prac. príležitostí ako v tom Novom Meste...)
Reply on: Solider #219114:
Išiel si v rannej špičke busom z Vajnôr po Zlaté? Ide sa tam krokom.
Na ploche bývalého letiska je plánovaná výstavba bytoviek . Vlak tam rieši iba spojenie s hl.st.

Najskôr by som však riešil trať po Dostojevského rade s prepojením Vajnorskej a Račianskej radiály a trať smer Dolné hony cez Mlynské nivy.
Reply on: Ike #219109:
V čom bude reálne predĺženie električiek do Vajnôr a do Devínskej prínosom?
Reply on: kecho #219112:
Skôr by sa tam hodila L8 ako špičková L6
Mozno je to blbost, ale o kolko viac elin by si vyziadalo potiahnutie 6 do Engerau? Tym padom by bola obojsmerne vyuzita aj Jesenskeho a aj pristup do centra (namestie) spod mosta-zastavky.
Otazka 2 automaticky k tomu - kolko je funkcnych 30t?
Reply on: S499.1023 #219081:
Tých 15 alebo 18 mesiacov je nadhodnotených, ale v tom je započítaná aj zima, keď sa nebude stavať a takisto aj časová vata, keď sa nebude stavať z dôvodu zlej organizácie pracovných síl. V Prahe stihli opraviť trať na Řepy, inak tiež dlhú 6 kilometrov, za tri mesiace, hoci za úplnej výluky počas leta, čo je akceptovateľné.
Reply on: S499.1023 #219100:
Normálka. Na ŽST Petržalka bude patrónske zhlavie, následne sa vybuduje mostná konštrukcia popri Lanfranconi Bridge, potom bude nasledovať Tunel FEI, úrovňové priecestie s cestou do Mill Valley a Nightingale Vale, prejazd cez zebrí výbeh, TIOP Kaufland-Mlynská dolina a oblúkom ponad nástupištia na zastávke Patrónka sa trať napojí pred zastávku Železná studienka. Keďže sa zo zastávky stane dopravňa, naplní sa posolstvo DPB a ŽST Železná studienka bude oficiálne a technologicky naozaj ŽST.
Reply on: Solider #219106:
Kde? Električkami som myslel električky a TIOPmi zastávky na železničných tratiach (tie trate by nám bez zastávok boli dosť, že na nič) ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.