Reply on: ufo #218889:
Opäť - bavme sa tu skutočne a nie o zbožných želaniach. Zjavne musia mať obe vozovne trhané služby rozdelené rovnomerne. Ťažko si predstaviť, že by všetky špičky boli v Krasňanoch a žiadne na JD. Ako by sa zostavilo zadelenie vodičov? Určite by k lepšiemu využitiu nových vozov prispelo presun časti do Krasňan, odkiaľ by sa vypravovali na e-3. Ale to je opäť teória, podmienky údržby majú vytvorené na Juráku. Reálne by sa ale mohlo pri mojom návrhu vypraviť z JD o 4 poradia viac oproti dnešku (dnes e-6 = 6; návrh e-8 = 10). Navýšenie by sa pokrylo T3P (sú to predsa najmodernejšie a v 5 prípadoch aj najnovšie vysokopodlažné vozy v BA) a ak si dobre čítal môj príspevok, navrhujem, aby všetky JD poradia na e-9 boli garantované a aby sa výprava nízkopodlažných električiek na e-9 zvýšila aj cez víkend. Ale diskutujme o veciach, ktoré by sa dali reálne urobiť. Fantazírovanie prenechajme na sci-fi.Najlepšie by bolo vymeniť vozy T3P z JD za T3G z Krasňan. Tým by sa zvýšilo využitie T3P a negenerálkované/nemodernizované - okrem výzbroje - vozy T3G by boli na JD len ako záloha. Ale zasa - reálne: zaškoľovanie krasňanských vodičov. Samozrejme, že v Krasňanoch by T3P mohli slúžiť namiesto najstarších K2S (7101-06), ktoré, až by nabehli km do SP/VP, by sa zakonzervovali a pod strechou zamkli na horšie časy (otvorenie II. časti Petržalky si vyžiada zvýšenú výpravu, samozrejme). Ale opäť: 2xT3P má väčšiu spotrebu ako K2S. Treba to spočítať, o koľko a začať magistrátu posielať informácie, či pokladajú za politicky - teda pred verejnosťou - za únosné, že najmodernejšie (zo starých) a kapacitnejšie 2xT3P nečinne stoja, zatiaľ čo staršie a menej kapacitné K2S (od modernizácie prvých šiestich uplynulo > 15 rokov, sú už teda aj ekonomicky využité/odžité) jazdia. A či je to taký finančný rozdiel, aby si to BA nemohla dovoliť.
Ike