Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #218919:
"Viete si predstaviť, že by na našich linkách 801 a 901 platila bežná tarifa IDS BK (jednorazové aj 24-hodinové ako to majú oni)? "

Nie, kedze by to znamenalo vyrazne lacnejsiu dopravu v Rakusku oproti ich spojom a uz s L901 robili drahoty pri cene €1,5 🙂
Skvelá správa prichádza na Slovensko aj do Rakúska z Kordisu (od 1. 1. 2017):

"Na linkách 104, 910 a v sezóně u přeshraničních spojů i na linkách 555, 580 a 816 se zavádí možnost platit v Kč i v €. Zejména je umožněno platit v Kč i na území Rakouska a Slovenska." http://idsjmk.cz/#lock5290 ?

Z ich infolinky som sa dozvedel aj ďalšie zaujímavosti (resp. v niečom som sa iba uistil):

"od 1. ledna 2017 bude možné na území ČR i SR v lince 910 platit jak v Kč tak v €. Do tohoto data je možné na Slovensku platit jen v €. Cena jízdenky je dána Tarifem IDS JMK (http://idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf), kde je v příloze na str. 26 uvedeno, že cena jízdného z dvouzónovou jízdenku činí 0,80 €. Pokud platíte v €, řidič by měl vrátit v €. Pokud platíte v Kč, řidič by měl vrátit v Kč. Jízdenku si můžete koupit buď předem na vlakovém nádraží za Kč, pak si ho jen u řidiče označíte v označovači, nebo si jízdenku koupíte přímo u řidiče za Kč (nebo od 1. 1. 2017 i za €)."

Ten ich kurz € / Kč je dosť nevýhodný (hlavne 16 Kč / 0,80 €, znesiteľnejšie je 20 Kč / 0,80 € takisto), ale chápem, že s tým majú administratívu a tiež sa nejako musia chrániť pred kurzovými rozdielmi. Je výborné, že aj na linkách na Slovensko a do Rakúska platí bežná tarifa IDS JMK bez nejakých príplatkov. ? Viete si predstaviť, že by na našich linkách 801 a 901 platila bežná tarifa IDS BK (jednorazové aj 24-hodinové ako to majú oni)?

Zaujalo ma tiež, že nezaintegrovaná linka dopravcu Arriva Trnava asi aj naďalej umožňuje na Slovensku platiť iba v € a v Česku iba v Kč (v CP ani Cenníku to uvedené nevidím, ale zisťoval som to emailom v januári 2015):

"Dobrý deň, v smere z Hodonína do Holíča nie je žiaľ možné platiť v EUR, ale len v Kč. Spiatočný lístok nie je možné zakúpiť už v Holíči. Je mi ľúto, ale softwarová aplikácia v strojčeku na lístky od nášho dodávateľa nám uvedené žiaľ neumožňuje."

Ešte viac ma prekvapilo (a vidím to aj na idos.cz) na tej nezaintegrovanej linke dopravcu Arriva Trnava: "Vnútroštátna preprava osôb na území ČR je povolená." V praxi to znamená, že medzi autobusovým nádražím a zastávkou Annenská v Hodoníne prepraví cestujúcich za lístok kúpený u vodiča za 20 Kč. Pre porovnanie: Na zaintegrovaných linkách sa za tú trasu platí 10 Kč - to je nejaká "nepřestupní jízdenka pro 1 úsek". To majú také zložité: Taká jízdenka sa dá kúpiť iba u vodiča? Cena 10 Kč je však logická, lebo toľko sa v Hodoníne platí aj za MHD bez ohľadu na precestovanú vzdialenosť.
Reply on: ufo #218889:
Opäť - bavme sa tu skutočne a nie o zbožných želaniach. Zjavne musia mať obe vozovne trhané služby rozdelené rovnomerne. Ťažko si predstaviť, že by všetky špičky boli v Krasňanoch a žiadne na JD. Ako by sa zostavilo zadelenie vodičov? Určite by k lepšiemu využitiu nových vozov prispelo presun časti do Krasňan, odkiaľ by sa vypravovali na e-3. Ale to je opäť teória, podmienky údržby majú vytvorené na Juráku. Reálne by sa ale mohlo pri mojom návrhu vypraviť z JD o 4 poradia viac oproti dnešku (dnes e-6 = 6; návrh e-8 = 10). Navýšenie by sa pokrylo T3P (sú to predsa najmodernejšie a v 5 prípadoch aj najnovšie vysokopodlažné vozy v BA) a ak si dobre čítal môj príspevok, navrhujem, aby všetky JD poradia na e-9 boli garantované a aby sa výprava nízkopodlažných električiek na e-9 zvýšila aj cez víkend. Ale diskutujme o veciach, ktoré by sa dali reálne urobiť. Fantazírovanie prenechajme na sci-fi.
Najlepšie by bolo vymeniť vozy T3P z JD za T3G z Krasňan. Tým by sa zvýšilo využitie T3P a negenerálkované/nemodernizované - okrem výzbroje - vozy T3G by boli na JD len ako záloha. Ale zasa - reálne: zaškoľovanie krasňanských vodičov. Samozrejme, že v Krasňanoch by T3P mohli slúžiť namiesto najstarších K2S (7101-06), ktoré, až by nabehli km do SP/VP, by sa zakonzervovali a pod strechou zamkli na horšie časy (otvorenie II. časti Petržalky si vyžiada zvýšenú výpravu, samozrejme). Ale opäť: 2xT3P má väčšiu spotrebu ako K2S. Treba to spočítať, o koľko a začať magistrátu posielať informácie, či pokladajú za politicky - teda pred verejnosťou - za únosné, že najmodernejšie (zo starých) a kapacitnejšie 2xT3P nečinne stoja, zatiaľ čo staršie a menej kapacitné K2S (od modernizácie prvých šiestich uplynulo > 15 rokov, sú už teda aj ekonomicky využité/odžité) jazdia. A či je to taký finančný rozdiel, aby si to BA nemohla dovoliť.
Reply on: absurd #218908:
Vlak 4308 - bežná frekvencia cez šk. rok 700 ľudí, dve MJ 643 tam vždy chodia a aj tak zostávajú ľudia na nástupištiach. Tri súpravy dať nemôžeš kvôli dĺžke nástupištia.
Ten excel si vyplň ty dunčík, aby si zistil, aké vlaky sa zrušili v úseku DS-KN na úkor Kvetoslavov.
Od prvej zmluvy sa Regiojetu nikdy nepridali vlkm, len ubrali v zmysle zmluvy.
Reply on: S499.1023 #218897:
1) Ex, či EC z Prahy končiť a začínať v Púchove
2) Sv máš v zmluve, nie je dané, že ZSSK má daný počet vlkm, z čoho Sv sú max nejaké množstvo, ale sú oddelené od os vlkm a nemôžu byť využité pre napr. obratové osobné vlaky (Rex do Malaciek sa späť točili / točia ako Sv, najabsurdnejší je v polohe chýbajúceho taktového vlaku Trebišov - Michaľany vedený Sv bez možnosti viezť ľudí.
3) súhlas
Reply on: MatejBA #218913:
Poprosíť súkromníka ??
Ten by tam tiež nejazdil bez dotácii podobne ako trati 131. Tam je to ešte väčší masaker resp. tlačenka. Tam však pre nedostatočnú kapacitu súprav.

Na 130 momentálne pre víkendový režim cez zimné prázdniny. Keby tam aspoň navýšili kapacitu súprav. Polovičku vagónov majú odstavenú.

Pred pár rokmi to "testovali" aj v DPB keď bol víkendový režim aj cez.pracovné dni medzi sviatkami...
Reply on: Ike #218911:
Toto je aspon celkom zabavne ?
Reply on: Joyki #218912:
Bohuzial jedine bombardovat ZSSK, Min. Dop., spisat peticiu, pripadne v krajnom pripade skusit poprosit sukromnika o prevadzku vlakov (urcite by mal celkom slusnu trzbu pri tak plnych vlakoch ZSSK)
Reply on: Ike #218899:
Občas fotodokumentujem, nech o tom vie aspoň ZSSK a BID, oni by mohli tlačiť na Min, aby s tým spravili niečo.

Každopádne cestujúci si vybojovali 2 vozne navyše pre Os s odchodom 21:07, lebo denne som cestoval pri dverách. Od 9. januára posilnia tento vlak. Som ich bombardoval každý boží deň ručne písanými sťažnosťami, vlakvedúci to rozdávali ľuďom.

No D1 ide do reko, a k tomu bratislavské parkovanie - máme sa načo tešiť. A kto to rieši? Vôbec nikto, ZSSK mi odpísala už druhýkrát, že sorry, musíte sa tlačiť, lebo je to prímestské cestovanie a okrem toho klamem, lebo oni napočítali 340 ľudí v inkriminovanom vlaku (popritom sa stojí hore, dole aj pri dverách, na schodoch, neviem odkiaľ majú tie čísla) - takže ak samotná ZSSK na to kašle, čo s tým zrobím?
Reply on: Jadran #218910:
presne, nech nás nezapočuje muwww ?
Reply on: absurd #218909:
Nehádajte sa, deti, sú Vianoce. Alebo aspoň boli pred pár dňami.
Reply on: S499.1023 #218907:
A vieš že hej? Ale tebe na hlavu niečo po čom už nevstaneš ty ramapitekus ? Tebe napísať, je to isté ako starostovi obce Žehra, ktorému museli skladanie sľubu pomáhať čítať ? Tebe sa nevyplatí napísať viac ako 2-3 riadky. Takže ako mi ukazuje koniec 3. riadku končím aby sa ti neprehrial mozoček.
Reply on: ufo #218890:
Akoto, že prvý rok tam zmestil 2xVT643? Takto spriahané VT643 by nemali problém to pobrať. Mimochodom teraz keď ide 749+4xBmz, resp. 2xBmz+2xB ČSD tak sa ako vprace na nástupištia? ?
Reply on: absurd #218906:
Počuj, Dunčík, nechceš si to hodiť?
Reply on: S499.1023 #218894:
Ty kde žiješ? ? Zhrnuté a podčiarknuté. Stratégiu v týchto pomeroch "ex-ost-block" netvoria ľudia čo niečo na železnici preskákali ale iní. Čo myslíš, že kto normálny na železnici v rámci nejakej "stratégie" spíska kšeft na 813.1?! Som mladší ako ty, ty máš viac skúseností, aj rozumu by si mal mať, ale zobuď sa. 27 rokov lží, 24h denne od roku 1989 (keby mal deň 25h, tak aj tú 25tu hodinu klamú a kradnú) a ty si myslíš, že niečo čo odborne znalí ľudia v doprave vypracujú, že má vyššiu váhu ako ego politikov a nimi nominovaných papalášov, ktorí sú jedno volebné obdobie vedúci odboru u Carga, potom sú hovorcovia v dopravnom podniku 4 roky, potom sú v SPP, nakoniec sa princípom "rotujúca vyžierka/neschopák" vrátia do Carga, príp. o kúsok vedľa ale stále na železnicu na ZSSK, alebo ŽSR a idú mútiť vodu. ? Toto ale dúfam vieš aj ty sám, tak dúfam, že som to písal zbytočne toto politizovanie. ?
Reply on: S499.1023 #218897:
No baviť sa môžeš iba na tom ako ty škatulkuješ. Kubáček má isté dobré nápady ale bohužiaľ neuvedomil si, že ide kresliť takt na sieti, ktorá na to nemá kapacity, priepustnosť. To, že nám vyšli 8xx a 9xx rýchliky nejak normálne a ešte sa Zr ZA-BB prepojili na tieto rýchliku juhom je zázrak. Odniesli si to však osobáky na celej 150ke. Totálne sa dlabe na Hornú a Dolnú Nitru (140) a taktiež trestuhodne na Horehronie. Chce tu mať 1h takt ale ani prd neurobil nikto nič preto aby sa dali diaľkovo stavať výmeny, aby sa v Ľupči dalo križovať po 17tej. A dalo by sa pokračovať traťami 191, 193, 196, 181, 128, 126, 143, 152 kde potenciál je ale ani prd sa do nich neinvestuje. A jeho reči nevhodné pozícií ministerského úradníka "Že Zlaté Moravce sú hnilý kút Slovenska" a preto tam ideme železnicu zarezať sú bohužiaľ jeho klincom do rakvy sebe samému. A pri tom motorák, ktorý tam s prívešákom jazdí chodí plný, ale to nechce vidieť. Rovnako ako nechcel vidieť videá a fotky plných vlakoch, ktoré fotil Paťo Pčolka z Plavča, keď ich tam chcel zachrániť a Kubáček sa tváril, že nikto tam tými vlakmi necestuje. Takže môže byť modrý aj gumný koľko chce, ale tým, že namiesto toho aby tlačil na navýšenie výkonov na železnici, tak šiel cestou, že orezal výkony kade tade, kde mu padlo pero na mape. Napr. čo je za mrdník GVD na tratiach 143 a 152, pričom to sú trate kde je pomerne vysoká traťová rýchlosť a on tam dá 4-5 párov a v sedle diera v GVD ako do zadku. A práve trať 152 je prípad kde je vlak rýchlejší ako autobus a kde ako jediný zabezpečuje medziokresné spojenie Levice - Štúrovo, nakoľko Arriva a ani NSK nejak nereflektujú na potreby cestujúcich. Jediné šťastie v nešťastí čo viem, že sa im tam podarilo zachrániť ranný prípoj na EC do Bratislavy a ČR. Ale poobedné chýbajúce vlaky o 17tej z LV a Štúrova, tak to je na facku. Ale škoda reči ... dalo by sa do rána rozoberať a keďže to píšem ja, tak asi by si ma aj tak zvozil.

P.S.: Neviem aké máš ty info o Kubáčkovi a od koho ale pomerne riadne si Jančuráka chválil, dokonca aj to čo Jančura v realite nerobí chválil, takže trošku bremzuj.
Reply on: Joyki #218898:
To hej keď sa jazdí v kat Os od cca 6,30 vo zvyšku dňa dvojhodinovom takte ako cez víkendy.
To náhodou aby si nepocítil rozdiel v doprave oproti školskému roku. Tento rok dosť blbo vyšli sviatky a dosť ľudí si nečerpá dovolenky.
Reply on: ufo #218890:
To sa môžem opýtať kohokoľvek na ZSSK, kto vie čo ZSSK žiadalo. Ale teba radšej nie, bo to by som dopadol dobre na riť ? Mne sa otec nepochválil žiadnym takým povýšením, ale asi ťa informuje T. E. Rostasov nejaký dvojník lepšie ako mňa ?

No ozaj by som veľmi rád vedel, že ktoré výkony sa presunuli z KO - DS na Kvetoslavov - BA. Počet vlakov v tom úseku sa od nástupu RJ nemenil. Stačí mať k dispozícií GVD z jednotlivých rokov, nahádzať si to do Excelu a ten už bude počítať za teba, takže nemusíš sa namáhať s kalkulačkou ?
Reply on: Mhr1 #218860:
V oblúku Kamenné nám. x Jesenského ako aj Skorpió Lajos tér x Rázusz Márton propeller rakpart dochádzalo ku kontaktu T3 x T3 bežne aj v roku 1994 - stačil rýchlejší prejazd oblúkom a zrkadlo bolo het.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.