Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #218685:
(dokelu, znamienka nerovnosti)

...à menej než 30s a budem ťa obdivovať. Z električkového pásu v zeleni nemáš kam uhnúť a tie v asfalte by si vyžadovali rozsiahle stavebné úpravy, lebo minimálne na nábreží ich šírka dnes nedovoľuje ani len nakresliť dva buspruhy, nie to mať rezervu na manévrovanie.

Inak, k tomu asfaltovaniu z hľadiska klímy sa kedy yjadríš?
Reply on: munww #218681:
No, niektorý spoludiskutujúci tu vyrátal, že súhrnný špičkový interval len za eliny by musel byť okolo 30 sekúnd. Stačí jeden vozíčkar, jedno vyhadzovanie bezdomovca apod. a dlhá kolóna je na svete. (A to ešte nezarátavame nepravidelnosti spôsobené intervalmi 8' a pod. súbežných liniek.)

A čo je najdôležitejšie, fakt si nedokážem predstaviť, ako sa v tak hustej premávke dokážu bez kolízie obiehať. Preštrikuj okolo pevnej prekážky hoc aj len 10 autobusov v 2 protichodných kvázikolónach à
Reply on: munww #218679:
Čím dlhší autobus, pokiaľ nebude navádzaný (Translohr, KGB, Spurbus,TVR, STAN, OptiGuide), tým viac miesta na šírku potrebuje. A stále bude mať rádovo väčšiu mernú spotrebu kvôli valivým odporom gumové koleso/cesta oproti kovové koleso/koľajnica. Takže žiadna ekológia.
Reply on: munww #218682:
Takže používaš slová autobus a elektrobus ako synonymá? Očakávaš technologický pokrok, ale my potrebujeme fungovať na technológiách ktoré máme, ktoré sú overené a nie žiť vo vzdušných zámkoch a spoliehať sa na niečo, čo vôbec prísť nemusí. Navyše to niečo nemusí byť vôbec lacné.

Jo, minule sme trčali do križovatky trolejbusom, lebo pre kolónu troch pred ním stojacich vozidiel sa nezmestil do zastávky Karpatská. Našťastie sme tú križovatku dlho neblokovali, autá moc trúbiť nemuseli, keďže sme im vypratali miesto takmer okamžite po tom čo dostali zelenú. Ale stáva sa.

Ak niekomu chýba logika, tak si to ty. Skús sa zamyslieť koľko autobusov a v akom intervale by si potreboval napr. ako kapacitne plnohodnotnú náhradu električiek v Karlovej Vsi. Taká "štrúdľa" autobusov by ti nielen že ostala trčať v zápchach, ale by ich aj sama spôsobovala! BUS pruhy? A prečo potom nie rovno električku? Lebo autobus vie obísť zdochlinu v BUS pruhu? Teoreticky vie, prakticky bude mať problém zradiť sa do bežného pruhu ak v ňom bude kolóna áut. Najmä ak by si mal autobus v 50 sekundovom intervale. Vieš si vôbec predstaviť čo by to spôsobilo?
Reply on: zlomok #218680:
Hej, tú vetu o hlúpostiach si mohol vynechať. Ty nereaguješ logicky a primerane na moje myšlienky, čiže ak použijem tvoj slovník píšeš ... hlúpo.
Elektrobusy jazdia už dnes a ja hovorím o horizonte min. 10 rokov. Nezabúdaj na technologický pokrok.
Trčanie električky do križovatky nie je bežný jav, to som netvrdil, no stáva sa to. Na Račku tak eliny občas zablokujú aj autobusy. Možno nielen kvôli prechádzaniu vozidla s právom prednostnej jazdy. Daj dlhšiu električku a neprejde vôbec nič. Ok, toto nie je silný argument, len spomínam nevýhodu dlhých električiek. Nemalo by ťa to vytáčať...
Reply on: Viko #218671:
Nemusíš hneď preháňať zástupmi autobusov, no samozrejme by sa v menšej miere mohli niekedy vytvoriť kratšie kolóny, ak by eliny neboli a všetky busy by jazdili v bývalom el. pruhu.
V smere električkových koľají však nejazdí veľa busov takže kapacita by sa veľmi nenavyšovala.
Hm, na nábreží Dunaja v priestore mostov Lafranconi a SNP by to problém mohol byť...
Reply on: munww #218679:
Čo presne sú viacpriestorové autobusy? 4D? 5D? Alebo ako to mám chápať? Žiaden spaľovací motor s vnútorným spaľovaním nebude z princípu taký ekologický ako elektromotor, aj keby sa elektrina vyrábala pálením hnedého uhlia (nakoniec, ani tá nafta sa nevyťaží, ale je produktom ropného priemyslu).

Nezačínaj zasa písať hlúposti.

Na Račku žiadna električka netrčí do križovatky tak že by ju blokovala, čo i len čiastočne. Výnimočne sa to môže stať, ak ide vozidlo s právom prednostnej jazdy a urobí v križovatke chaos. Ale nie je to bežný jav.
Reply on: zlomok #218670:
Ok, no keď sme u toho budúce viacpriestorové autobusy budú dlhšie ako dnešné kĺbové, budú ekologické, výkonné, tichšie ako hrmotajúca elina, bezpečnejšie najmä z hľadiska brzdnej dráhy ... a obídu sa.

Električky dnes niekedy trčia do križovatky napríklad na Račku zaseknuté medzi Šancovou a Legionárskou
Nech si myslí kto chce čo chce, prestupy na Farského fakt fungujú zle. Z dvoch dnešných jázd v sedle dvakrát nevyšiel prestup 195. Poučený z poobedia už mám hrubšie rukavice.

Ten druhý raz je dokonca vina nedomysleného grafikonu - nedá sa ponúkať prestup, ak vinou odlišného lámania intervalov sa rezerva scvrkne na 1 minútu.
Linky mhd záver.
Schéma rok 1980.
Linky mhd pokračovanie.
Oskenované v lepšej kvalite.
Reply on: JerryBA #218577:
Kolko zbytocnych, subeznych elektrickovych liniek tam je ?
Reply on: zlomok #218670:
(Och, musím sa odnaučiť písať reakciu po kúskoch 20 minút, lebo potom ma zakaždým niekto predbehne ? )
Reply on: munww #218669:
Lenže objektívne - bez ohľadu na ostatné plusy a mínusy - trčiace vozidlá v pár križovatkách (koľko takých ti napadá?) sú omnoho menšie zlo, než kolaps križovatky vinou prehustenia zástupom autobusov. Väčšina zastávok je na dve súpravy, čiže ≈60m, nachystaná už teraz.
----------
Čo sa vysvetlenia týka: išlo o to, že som nemal odkiaľ vedieť, že zrazu ťa zaujíma aj potreba autobusov na NAD pri reko, keď dovtedy si argumentáciu primárne staval na krátkodobých výpadkoch, čiže mi pripadalo inappropriate byť obvinený z podsúvania. Ale ok, vysvetlili sme si.
----
Celkovo, skupina je to tu vcelku zabehaná, ale osobne mi vôbec nevadí príchod nových ľudí s novými názormi - veď o tom je diskusia. Cizelovať si argumenty v konfrontácii s protistranou sa zíde, nemôžme sa 24/7 tlapkať po pleci ?
Reply on: munww #218669:
Väčšina zastávok má dĺžku 65 metrov a tých pár kratších sa dá relatívne jednoducho predĺžiť. Nevidím žiaden problém v tom, aby v BA jazdili električky dlhé 45 až 50 metrov. Naopak, považujem to za niečo čo by malo opodstatnenie už dnes, ale tento môj názor zatiaľ nikto na DPB nezdieľa, alebo iba málo ľudí. S križovatkami problém nie je, vozidlá nikam nemusia trčať, akurát by sa museli upraviť časy na vyprázdnenie križovatky. Takže drobné úpravy signálnych plánov.
Reply on: tr3mp #218667:
Hej, v zásade súhlasím, no to predlžovanie električiek pre zvyšovanie kapacity je spojené s nejakými problémami. Dĺžka nástupíšť, trčiace vozidlá do križovatiek a pod.
Reply on: MatejBA #218666:
V pohode, pomiešal si čísla, normovaných 240 si prirovnal k výrobcovému 177 pre CapaCity. Pri CapaCity je však len to jedno číslo, to by mňa zastavilo. Mohol som si to možno nejako kuknúť sám z iného zdroja a nemuseli by sme tu strácať čas. Na druhej strane sú tu ľudia ktorí tie čísla vedia a môžu hodiť, za čo som vďačný.
Reply on: munww #218665:
Pre zaujímavosť, električka CAF Urbos 3 premávajúca v Budapešti má dĺžku skoro 56 metrov a kapacitu 562 osôb pri 7,28 os/m2. (Pri 5 os/m2 to bude niečo medzi 350 a 400 osobami, závisí to od počtu sedadiel (http://www.caf.net/en/productos-servicios/proyectos/proyecto-detalle.php?p=268).

Dôležité je to, že kapacitu električiek dokážeš aj zdvojnásobiť nasadením kapacitnejších vozidiel, pri zachovaní intervalu a teda aj počtu vozidiel a plus-mínus rovnakej priepustnosti trate. Toto je s autobusmi nerealizovateľné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.