presne tak ako pises,ludia su uplne mozgovo degenerovani a bez mobilu nevedia sa ani vys...
nikto sa nevie nic opytat, lebo vsetko mas v mobile a ked ho nemas,tak su uplne strateni a hned sa idu stazovat,preco tu nezaznie aj nejaka pochvala,ci vsetko je uplne zle...
mimochodom tie staznosti aj tak nikto neriesi a odpoveda iba automat, ked tak
ludia spolu nekomunikuju vdaka mobilom,je to uplna tragedia..
Všeličo si viem predstaviť ale čas príchodu niekam by som rozhodne neodrátaval. Niekde sa zasekneš a už máš na krku škrečiaceho vlka, čo sa chce sťažovať, žalovať, fakturovať ušlý čas aneviemčoešte.
A dodnes je to žiaľ najspoľahlivejší spôsob ako získať pravdivú informáciu.
Včerajší zážitok z výluky vo Vrakuni. Na Arménskej to hlásilo Šíravskú, na Podunajskej Estónsku, na Komárovskej pre istotu nič a od Toryskej to vodič sprevádzkoval. A to nehovorím, že v tej tme vonku ľudia ani len netušili, kadiaľ ideme a tak na každej zastávke vykúkali z dverí von.
Za to dnes ráno (možno aj skôr, ale nesledoval som to) už boli náhradné zastávky označené aj číslami liniek a na Podunajskej sa podarilo vylepiť aj cestovné poriadky.
To je argumentácia vychádzajúca z reality "bez appky som stratený", v opozícii voči Samovi. ?
Čím samozrejme neobhajujem šlendriánstvo DPB, prípadne niektorých vodičov - viď včerajšia neschopnosť niektorých operatívne meniť ciele na busoch.
So súčasnou technikou by sa reálne dalo spraviť veľa vecí - napr. aj odrátavať čas,kedy príde na konečnú, prípadne k nejakému uzlu (napr. ŽST, AS, Letisko...). Len to by tam nesmeli rolovať stupídne oznamy, ako prijímajú nových technikov, vodičov, reklama na CityCard atď atď.
" tabule sa fyzicky vyrábali, čo je proces, ktorý je značne náročnejší ako klikať do palubáku, alebo centrálne nastaviť trasu" - ako vidíš, v DPB to neplatí. ? Tam sú o to jednoduchšie a rýchlejšie procesy, o čo menej majú dočinenia s výpočtovou technikou ? (až na nejaké výnimky..)
To je tak trocha DPB argumentácia. Druhá strana mince je tá, že úroveň informácií na zariadeniach vo vozidlách DPB sa zvýšila iba minimálne - v niektorých prípadoch zhoršila. Zastávky (linky za predpokladu normálnej prevádzky), cieľová zastávka a pásmo sú informácie, ktoré vedela zobraziť aj plastová tabuľa. Ak sa nemýlim, tie tabule sa fyzicky vyrábali, čo je proces, ktorý je značne náročnejší ako klikať do palubáku, alebo centrálne nastaviť trasu, a predsa sa sa pri niekoľkodňových odklonoch dávali tabule nové (alebo boli už pripravené, to neviem) a predsa sa za okno vodiča dala tabula X s kriedou napísanou informáciou. Dnes Ti 207 pokojne bez náznaku informácie o výluke neodbočí na palisády a ešte sa vodič rozčuľuje, čo sú ľudia podráždení.
Na dnešných televízoroch by sa onakvejšie veci dali zobraziť - predpokladaný čas príchodu do zastávky, nadväzné spojenia (real-time by vôbec nebolo sci fi) a operatívne oznamy o výluke a obmedzeniach. A čo tam máme? 3 mesiace staré ciele, 3 mesiace starú schému (áno, už ju konečne opravili, akurát, že o pár dní bude zase neplatná), reklamu na DPB, reklamu na Škodovku, nečitateľný plagát (iba v SJ) a anglickú reklamu na BCC (pretože inak je úroveň cudzojazyčných informácií vo vozoch perfektná).
Takže súhlasím z Belphegorom, vo svetle tohto je akustické nehlásenie zastávok v relatívne nových vozoch celkom fail.
?
A predstav si, byvali casy, ked boli iba plastove tabule a nikomu vtedy nespadla koruna z hlavy, ked sa spytal spolucestujucich, kde je a kolko zastavok je na tu "jeho"... A vzdy sa nasiel niekto, kto poradil.
Konkretne s funkciou Najblizsia zastavka nemam dobru skusenost - kracajuc dolu Kollarkom cez park mi uplne nezmyselne ponukla Nam. F. Liszta, takze snaha usetrit sa vypisovania nazvu mi nevysla. Spoliehat sa preto na nu pri cestovani by som asi osobne nemal odvahu.
Mne sa v cudzich mestach osvedcilo pozriet si polohu zastavky na mape a potom si v spoji kontrolovat google mapu s posuvajucou sa bodkou aktualnej polohy.
Ak v zadných častiach nie je informačný systém, skús zotrvať v predných častiach, kde informačný systém je ?
K poznámke "budem musieť použiť linku kde jazdia len NB 18" - ak Ti tento spôsob prepravy nevyhovuje, jazdia tu aj taxíky, no za vyššie sumy ako MHD.
Tajný tip - na mobile si zapni http://m.imhd.sk a klikni na Najbližšia zastávka - zobrazí sa Ti prehľad spojov s odchodmi na geograficky najbližšej zastávke, čo síce nepotrebuješ, ale stále tam budeš vidieť, ktorá zastávka je najbližšie, a teda budeš vedieť, kde máš vystúpiť. Ono sa to počas pohybu aktualizuje a automaticky prepína na najbližšiu zastávku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023