Reply on: zlomok #216975:
Sofer na palubnom PC, alebo budikoch nema info o palive alias palivomer? (ak teda funguje) Ked vidi, ze mu uz uz svieti rezerva, tak predsa odstavi voz na najblizsej zastavke a vola dispecing a nie sak idem ved to ma este 50 km dojazd ? ? ?
Peon
Tak mi napadlo: Prečo vlastne existuje "Typ jízdenky: nepřestupní jízdenka pro 2 úseky / 2 zóny 10 min./2 zast. ve vlaku." za 16 Kč? Je jedným z dôvodov to, aby bola jazda vlakom lacnejšia ako za tarifu ČD či ide tam aj o zvýhodnenie železničnej dopravy ako väčšinou ekologickejšej? Spojenie som vyhľadal na www.idsjmk.cz aj www.idos.cz
PRÍKLAD 1: Trasa "Lanžhot - Břeclav". Autobusom trvá cesta z autobusového nádraží na autobusové nádraží 10 minút a cena za jedinú dostupnú tarifu (IDS JMK) je 20 Kč. Sú to 2 zóny.
Vlakom trvá cesta z vlakového nádraží na vlakové nádraží 8 minút. Cena je však iba 16 Kč [bližšie info v 1. odstavci tohto príspevku]. Cena za tarifu ČD je 20 Kč.
V oboch prípadoch je vzdialenosť 8 km! Podľa mňa toto spôsobuje tarifu IDS JMK dosť neprehľadnú...
PRÍKLAD 2: Ten neprestupný lístok za 16 Kč za tarifu IDS JMK je však možné niekde využiť aj v autobuse: Trasa "Hodonín, AN - Holíč, Sasinkova" linkou 910 je to takisto 10 minút, vzdialenosť iba 6 km.
Ako je možné, že na tejto trase je ten lístok za 16 Kč možné využiť aj v autobuse? Súvisí to nejako s tým, že tam neexistuje alternatíva vo forme vlaku? Alebo má na to vplyv to, že na tom úseku premáva aj nezaintegrovaná linka dopravcu Arriva Trnava za 20 Kč?