Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/nove-cyklonosice-mozu-cyklisti-vyuzivat-na-trase-most-snp-a-hrad-devin---aktualizacia-a1d/

"Od 13.8.2016 linka č.65 bude zabezpečovať odchody len v sobotu a v nedeľu,vyznačené na cestovných poriadkoch a jedná sa o spoje 65 a 65,len s tou zmenou, že na túto linku sú vypravované autobusy s cyklonosičmi, ktoré nahradili autobusy s prívesnými vozíkmi." ? ? ?

Ma to tlacove oddelenie DPB dokoncenu aspon zakladnu skolu?
Reply on: birch #216219:
Tak. To je dobre napísané.
Čo sa týka dopytu, hlavné je, aby:
- sa pri dverách nachádzalo práve jedno tlačidlo a nie dve s rôznym významom (prípadné núdzové zastavenie je samozrejme zvlášť),
- aby tlačidlá mali jednoznačný význam: ak tlačidlo "Stop" znamená, že si musím dvere otvoriť zvlášť, tak ok, ale nech je to tak všade,
- stačenie ktoréhokoľvek tlačidla by malo znamenať, že vozidlo na zastávke na znamenie zastaví - vozidlo nie je krížovka, aby "dôsledný a prezieravý" (v reči DPB) cestujúci lúštil, v akom poradí má aké tlačidlá stlačiť a či modrý obdĺžnik v zeleno-žltom SU15 má iný význam ako zelené koliesko v červenom Citelise ale len ak je na ľavej bočnici nalepených minimálne šestnásť farebných štvrčekov, pretože inak vodič otvára všetky dvere centrálne.
Reply on: zlomok #216214:
To nebol problém čriev medzi vozmi, to bol spôsob realizácie dopytu, že nebol signalizovaný na paneli - vodič proste zastavil na zastávke, otočil vypínač do polohy "uvoľnenie" a dvere so zadanou požiadavkou sa otvorili. Inak káble sa už dorábali na osvetlenie v druhom voze, na infosystém, tak čo by sa nepridalo na dopyt. Ale neviem, či má zmysel to dnes riešiť, keď T3 classic už končia.
Reply on: Melange #216216:
Vôbec si sa nezamyslel nad tým, čo som napísal.
Reply on: S499.1023 #216208:
Tvoje riešenie komplikuje život cestujúcim i vodičom a robí zastávky na znamenie hlavolamom a nočnou morou pre časť cestujúcich, blahoželám. Samozrejme, že dopytové tlačidlá by mali byť umiestnené tak, že je z nich jasné, ku ktorým dverám prislúchajú. Keď som ale veľmi pohyblivý cestujúci a stlačím dopyt pri druhých dverách, no presuniem sa až k tretím, tak na zastávke si všimnem, že moje dvere sa neotvorili a stlačím dopyt opäť. Nerobme z komára somára, sú to absolútne banálne problémiky, najmä v kontraste so súčasným systémom a s tým nonsensom, ktorý navrhuješ ty.
Reply on: zlomok #216214:
Hm... no ono oficialne tusim uz ani T3 nemaju jazdit, ak tak, by sa mohlo vyuzit stareho dobreho tlacitka ZNAMENIE nad dverami, pokial je teda prepojene, ale to by malo byt.
Reply on: medzernik #216211:
Mne ide hlavne o črevá medzi vozmi T3. Pokiaľ si pamätám, tak to bol jeden z problémov, prečo nemohli byť zastávky na znamenie pre električky.
Reply on: 810zssk #216203:
Presne tak, ono je tam viacej problemov.

V prvom rade treba spravit 2 normalne hlasitosti hlasicov, jednu dennu, druhu nocnu, lebo tak, ako to je teraz nastavene, mi trha nervy. Nie je predsa mozne, aby boli hlasice nastavene tak nizko, ze ani zastavky na znamenie nie je pocut. Nocne by sa zaplo samo o 22:00 do 04:00 a denne by fungovalo od 04:00 do 20:00. Alebo by sa dal vyuzit to ich uzasne "pocitadlo cestujucich" a priamo umerne zvysovat hlasitost podla obsadenosti vozidla atd...

Dodatkove hlasenia su absolutnou nutnostou, uz len ked som bol v Prahe nedavno, som bol zahambeny Bratisavskym hlasenim, stacilo mi, ze v Prahe zahlasilo zmenu linky, vyluku, pokial ide vlak atd... 100x lepsie ako ked vodic zacne kricat cez pol voza na moste SNP ze linka 6 konci. Minimalne, ked sa meni cislo linky, smer linky, ked ide do vozovne linka, pri vyluke, prestup na elektricky (ale zase nie cisla liniek lebo to by blabotalo stale asi), vyluka cez Jesenskeho (napriklad).

Dalej by sa malo urobit ine riesenie na hlasenie zastavok. V sucasnosti je docela dobra GPS, mala by sa definitivne pouzivat spolu s drahovou kontrolou (prejdena vzdialenost medzi zastavkami) na vcasne zahlasenie zastavky. Kontrola otvorenych dveri by sa mala pouzivat len na kalibraciu odchylky, ktora moze prirodzene vzniknut pri autobusoch. Drahove vozidla by nemali mat problem fungovat solo na hlasenie cez vzdialenost.

Samozrejme treba spravit aj nieco ako "sietovy rezim" ako maju v APEXoch v Prahe. To znamena, ze ak nastane necakana vyluka, miesto uzasneho "CAS 15:45, IDEME DOPREC" by vodic mohol na kazdom "vetveni" zastavky na palubnom pocitaci vybrat, kam ide, to by mu mohlo aj vyhybky prehodit (tie, ktore su radiove ci kiehoto sa to vola) a hlavne zahlasit zastavku, s vylukou, vypisat zastavky po dalsie vetvenie...

A taktiez vymazat tie **** obrazky vo vozoch, kde nie su 2 monitory na BUSE. Fakt sa mi nechce cakat 25 sekund nez zmizne ta pos**na reklama na vodicov MHD, aby som si skontroloval, ci uz mam vystupit, popripade, ci je dana zastavka na znamenie. Neviem, koho skvely napad to zase bol. Aspon keby to ukazovalo horny pruzok 30 pixelov nasledujucej zastavky a pod tym by bola reklama.

Neviem, aky ma kto este nazor. Kludne sa pridajte, mozno sa aj podari nieco zmenit.
Reply on: zlomok #216188:
Pokial viem, tak sa rozsvieti tlacidlo dopytu u vodica, ked v ktoromkolvek vozni cestujuci zatlaci na dopyt. Nemal by to byt problem. Aspon u T6 nie.
Reply on: Viko #216209:
Je mi jasné, že model ZSSK nie je do mestskej premávky kvôli času a vzdialenostiam, len som napísal, že to majú dobre zmáknuté. Neber to ako návrh priamo do MHD.
V mnohých vozidlách MHD je problém s počuteľnosťou alebo samotnou zrozumiteľnosťou hlások - niekedy nepočujem alebo nerozumiem názov zastávky a je jedno, či pri zastavení (vo vozidle je ruch), alebo po odjazde zo zastávky pri hlásení "nasleduje zastávka" (vo vozidle je ešte stále ruch). A niekedy tie hlásenia prekričí dieťa alebo skupinka neplatiacich spolucestujúcich s výrazným pachom. Premietni si to ešte na turistu, ktorý to tu vôbec nepozná - uši nastražené a mnohokrát z toho aj tak nevie nič. Nedivím sa, že mnohí návštevníci potom stoja priamo pod displejmi a doslova hypnotizujú ich obsahy ?
Reply on: zavinacsk #216207:
Ja som si az doteraz myslel, ze hlasenie "nasleduje zastavka xy" je dostatocnou informaciou pre ludi co miesto nepoznaju, ze je cas v klude sa nachystat na vystup. Preco by mali cakat na gong po zastaveni a vtedy sa rozbehnut?
Navyse, ZSSK model je pri bratislavskych medzizastavkovych vzdialenostiach tazko realizovatelny. Odhlasit po rozjazde dvojjazycne "nasleduje zastavka" a nasledne s dostatocnym predstihom "blizi sa zastavka", nebodaj este "prosim pozor zastavka je na znamenie" sa na tristo metroch nestiha, to by mohol automaticky hlas mliet prakticky vkuse (co sa nehodi, lebo potom ho ludia zacinaju filtrovat)
Reply on: Melange #216199:
Myslím, že tu už raz o tom istom diskusia bola. Takže opäť: Ako budeš predikovať, ktorými dverami bude vystupovať cestujúci, ktorý stlačí dopyt niekde uprostred medzi tretími a štvrtými dverami?
Riešenie je jednoduché - tlačidlo dopytu má plniť súčasne aj funkciu žiadosti o zastavenie, tlačidlo žiadosti o zastavenie NEMÁ plniť funkciu dopytu.
Reply on: Ike #216204:
Chlapci a dievčatá, nefantazírujte o funkčných modeloch. Čo tak jedno jediné jednoduché hlásenie po opustení konečnej zastávky, napr. "Tento spoj práve prešiel trasu Hlavná stanica, Hodžovo námestie, Zochova, Aupark, Dvory, Vyšehradská. Všetky zastávky boli na znamenie. Dvere sa najbližšie otvoria až po pristavení vozidla na prvú zastávku Vyšehradská."
Poznámka: Vrchnú časť príspevku berte čisto ironicky ?

K tomu gongu s názvom zastávky po zastavení a otvorení dverí - žiaľ, je to pravda a nie je to dobré riešenie. Neraz sa vo vozidlách MHD cítim ako turistický sprievodca, keď ma ľudia prosia, aby som im zavčasu povedal, kedy bude tá a tá zastávka, lebo im je jasné, že inak nestihnú dobehnúť k dverám a dostať sa von z vozidla. Duplom, ak majú batožinu.
Páči sa mi systém Železničnej spoločnosti Slovensko v štýle "nasleduje zastávka ..., the next stop is ...", následne zavčasu pred stanicou v štýle "vlak sa blíži k stanici ..., we are approaching station ...". Za toto u mňa majú obištyri palce hore! ?
Reply on: Ike #216201:
Myslíš niečo ako košický "Peace Marathon Square"? ?

Ono, zas v tom treťom riadku sa zobrazovali aj dosť dobré somariny. A ak by vhodné názvy vyberal ten istý človek... no nech radšej nerobia nič.
Reply on: 810zssk #216203:
A pri výlukách dlhších ako 5 pracovných dní by mohli aj osádzať zastávkové terčíky. Výlukové CP by tiež nemuseli byť v kategórii Ultra Top Secret, že o nich nevedia ani v samotnom DPB. Smutné je, že toto sú veci, ktoré sa už robili, takže obligátne #nikdysatotaknerobilo nemôže platiť.
Reply on: skeli #216193:
Tu by sa hodil žilinský model (ale nie meniny ? ), ktorý celkom presne v predstihu zahlási názov zastávky vopred tak, že cestujúcemu naznačí, kedy je vhodné postaviť sa k dverám. O veľmi pekne mikrofonickom hlase v Žiline ani nehovorím.

V BA nasleduje gong s názvom zastávky prakticky až po zastavení a otvorení dverí. Pri vozidlách s menším počtom dverí (toto nie je podprahová reklama SOR) je táto informácia prakticky nevyužiteľná.
Reply on: Ike #216201:
A tiez by v roku 2016 mohli rozbehat dodatkove hlasenia pri dojazdoch do vozovne, ci vylukach (za predpokladu ze v DPB stihnu dopit kavu vcas na to aby pripravili vylukove data). Potom hlasujem za anglicke hlasenie "line tukes paseneis to Jurajov dvor" ?
Reply on: omg123 #216191:
najprv som prečítal "nenastavujeme", ale potom som si uvedomil, že to platí pre DPB tiež (Vojenská nemocnica, schéma v 29T/30T a pod.).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.