V BA sa odjakživa hovorilo prepravovanému substrátu "vlčáci" (po pôvode sme pátrali, ale máme len neoverené dohady, že pravdepodobne preto, lebo "štekajú" na vodičov. Ja som si potom dovolil za svojej vodičskej kariéry zostručniť na "vlky", "vlci" (o.i. preto, lebo vlk je moje obľúbené zviera) a následne potom na špecifické "vlkä". Ak by si sa ing. Vieštosanedá spýtal na pôvod tohto názvu, tak on by si hneď sopmenul na mňa aj by to doplnil korenistými nadávkami:-))).
I.
To bolo vymyslene davno pradavno v DPB. Dost to pouzivaju niektori vodici. Vlcaci, alebo vlky v tom zmysle, ze napr. dobiehaju na vozidlo s vyplazenym jazykom - myslim, ze to je original kvoli tomu, aj ked tych prirovnani by pasovalo iste viac
To nie je problém len v BA. Rovnako reagujú v Prešove i Košiciach. Keď som bol minule v Martine, kde si spravili kvôli jarmoku (alebo čo to bolo) tiež malú výluku, bolo milé sledovať ako aj tamojší dôchodcovia sa pripojili k celoslovenskej družbe a poctivo čakali a čakali a čakali a čakali.... (A všelijaké stánky, kopec ľudí na ceste a pod. im očividne nevadili)
All: Prednedávnom sa tu rozmohol výraz: "vlky", "vlčáci" atď., atď... Môžete mi, prosím, niekto vysvetliť, kto to vymyslel?
Ani nie zvratenost, ale na niektorych miestach realita. Napriklad Hodzovo namestie. Ak som bol ale zle pochopeny -- suhlasim absolutne s tym, ze cislovat trolejbusy separatne bola blbost. Ked 20 "strolejbusnili", v ziadnom pripade z nej nemali robit 220 a podobne.
Nevie inak niekto, ako na precislovanie trolejbusov do autobusoveho radu zareagovala verejnost v Brne?
Ale aspon som konecne pocul nejake rozumne argumenty, uz bolo aj nacase A podla diskusie na SME je jasne, aky bude cim dalej, tym vacsi problem z vodicmi IGK. Oni si nebudu vediet ani len uvedomit, ze je tu nejaka alternativa voci autu
Citujem: „Magistrát má v pláne zdvojkoľajniť električkovú trať, čím ubudne ďalšia kapacita z cestnej siete. To však prichádza do úvahy až po dobudovaní diaľnice a mosta Košická.“
S499.1023