Reply on: fobust #21532:
Ale aspon som konecne pocul nejake rozumne argumenty, uz bolo aj nacase A podla diskusie na SME je jasne, aky bude cim dalej, tym vacsi problem z vodicmi IGK. Oni si nebudu vediet ani len uvedomit, ze je tu nejaka alternativa voci autu
J
Ak to odomňa vyznelo tak, že by sa to malo znovu prečíslovať, tak to určite nie. Bola by to veľká hlúposť, pretože oblastné číslovanie aj tak bnému cestujúcemu nič nehovorí.
COLOR: u číslach elín myslíš ev. čísla? Ak áno ide zrejme len o rozdielnosť podľa vozovne.
Eliny a busy sú v jednej čísloidnej kope a je to zrejme daň za oblastné číslovanie. Taisto u nich eliny majú doplnkovú úlohu k Ubahn, Sbahn,... Sú však aj elinové linky D, J. Predpokladám, že je to pozostatok so starého označovania a keďže sa trasa linky od tej doby nezmenila nehali aj označenie.
Čo sa týka toho Ačka či iného písmena za číslom. Autobusové linky sú označované dodatkovým písmenom A, B či C. Električkové linky sú označované buď čisto číslicami alebo čisto písmenami. Napríklad je el. L44 a potom 44B avšak žiadna 44A. Existuje aj 46, 46B a 146B ale nie 46A a 146A. Ďalej napríklad konečná elinovej linky 26 a potom z tej konečnej pokračuje 26A. Linky, ktoré jazdia v samomcentre Viedne sú s jedným číslom u elín, napr. 1 a 2 a u autobusov vo forme 1A, 2A, 3A,... Ak si náhodou videl bus s číslom bez Ačka, mohlo ísť zrejme o zálohu.
Chystám sa na jeden deň do Viedne a to len na MHD. Ak sa chce niekto pridať, mohli by sme ísť ešte teraz na jeseň poprípade na jar. Resp. cez advent a vidieť aj vianočnú Viedeň. Kto sa prída?