Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #21532:
Ale aspon som konecne pocul nejake rozumne argumenty, uz bolo aj nacase 🙂 A podla diskusie na SME je jasne, aky bude cim dalej, tym vacsi problem z vodicmi IGK. Oni si nebudu vediet ani len uvedomit, ze je tu nejaka alternativa voci autu 😞
Reply on: Vladimír #21430:
D1/1, 2, 3. Aspon take som totiz pocul. Podla toho nie je dovolene prepravovat na dojazde cestujucich. Ak sa mylim, opravte ma niekto 🙂

Re #21411 fobust: Neviem, o tej 8435 si nie som isty, co s nou bude. Nechcem sem pisat dohady.

Re #21405 S499.1023: Niekedy vlky pozeraju len na typ vozidla 🙂 Inak, dik za tu SMS, som zabudol v piatok podakovat 🙂
Reply on: S499.1023 #21531:

Moja rec... Neviem co sa na Magistrate deje. Vsak uz je vybrana nastupkyna...
Reply on: fobust #21527:
Nemal byť súdruh Lunáček už dávno odvolaný? Ja som osobne zástancom jednoho názoru - Starého psa novým kúskom nenaučíš!
I.
Reply on: Andy #21526:
No však hovorím, že to nie sú vrchári ale VRBUSTi!
Tu mapu som si vcera kupil v kancli Wiener Linien za 5 euro 😞 A isiel by som znova keby tam nebolo tak kuxevsky draho. 200 za listok...
Reply on: fobust #21527:
Fakt, ani tomu veriť nemôžem ... Ale vyzerá to, že sa v uplynulých voľbách podarilo zvoliť celkom dobré vedenie mesta, že sa takto veci menia 🙂
Precitajte si:
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1146187

Citujem: „Magistrát má v pláne zdvojkoľajniť električkovú trať, čím ubudne ďalšia kapacita z cestnej siete. To však prichádza do úvahy až po dobudovaní diaľnice a mosta Košická.“

Viete kto to povedal? Sudruh Lunacek!!!
Reply on: S499.1023 #21521:
Ale prosim ta oni? Vsak si vtedy skoro roztrhli to vedenie este viac svojim vlastnym vozidlom 🙂
Reply on: S499.1023 #21522:
No co uz, vyvoj je vyvoj 🙂
Reply on: galiyosha #21517:
To nie je len v BA. Práve včera som v PRahe obdivoval vlčicu, ktorá strála na el. zastávke "Nábř. kap. Jaroše" opierajúc sa o ceduľu veľkosti asi 2 m x 1 m s oznámením o výluke:-).
I.
Reply on: galiyosha #21516:
Však hovorím, že teraz už neprečíslovávať. Ale zvrátenosť je už samotné myslenie "dostať sa niekma trolejbusom", vlk myslí na to, akou linkou sa niekam dostane a nie či to bude trombelus alebo smradobus. A zastávka trolejbusu inde ako zastávka autobusu, to je fandovská zvrátenosť, ktorá tomu chaosu ešte nahráva.
I.
Reply on: Vladimír #21514:
Ad Re #21452 Andy: Che!
Mám vážne pochybnosti, či si v roku 2030 niekto v Bratislave okrem prestarnutých dopravných fandov bude pamatať, čo to bol drátolez! Však súdruh ing. Para a súdruhom ing. Bilčíkom cieľavedomo pracujú na ich diskreditácii, ktorá povedie k likvidácii:-(!
I.
Reply on: si #21505:
Keby VRBUSTi neboli VRBUSTi ale normálni dráteníci, tak ten sexion premostia a tam si spravia provizórny, to može aj takých celých 20 minůt trvať, taká zásadná a náročná úprava parovodu...
I.
Reply on: J #21501:
Ako sa volal otcov kolega?
COLOR: No ak by si si zobral mapu Viedne aj s vyznačeným linkovým vedením, tak krásne uvidíš oblastné číslovanie. Pekne krásne od 2 až po 9 okolo v opačnom smere hodinových ručičiek. Začína to dvojkou približne na severovýchode. 8 je obsadená len pár linkami, keďže priestor vyhradený pre 8 je nezastavaný a tak tam nič nejazdí.
Ak pôjdeš najbližšie okolo nejakého kníhkupectva choď si to pozrieť do mapy a pekne to zbadáš.
galiyosha: No ja som to napísal preto, aby bolo vidieť ako by to podľa správnosti malo byť. Ono aj to rozdelenie zón o 2 - 9 je zlé. Napr. do 4 by mal podľa mňa patriť aj Lamač a ZB. Veď pre 4 sú tam tri linky a pre 3 je ich deväť. Aj to by dosť pomohlo pre epšie odlíšenie. Mám z toho pocit, že ľudia, ktorí to pripravovali proste spravili čiary na mape a na nejakú nerovnomernosť linkového vedenia nepozerali.
Ak to odomňa vyznelo tak, že by sa to malo znovu prečíslovať, tak to určite nie. Bola by to veľká hlúposť, pretože oblastné číslovanie aj tak bnému cestujúcemu nič nehovorí.

COLOR: u číslach elín myslíš ev. čísla? Ak áno ide zrejme len o rozdielnosť podľa vozovne.

Eliny a busy sú v jednej čísloidnej kope a je to zrejme daň za oblastné číslovanie. Taisto u nich eliny majú doplnkovú úlohu k Ubahn, Sbahn,... Sú však aj elinové linky D, J. Predpokladám, že je to pozostatok so starého označovania a keďže sa trasa linky od tej doby nezmenila nehali aj označenie.

Čo sa týka toho Ačka či iného písmena za číslom. Autobusové linky sú označované dodatkovým písmenom A, B či C. Električkové linky sú označované buď čisto číslicami alebo čisto písmenami. Napríklad je el. L44 a potom 44B avšak žiadna 44A. Existuje aj 46, 46B a 146B ale nie 46A a 146A. Ďalej napríklad konečná elinovej linky 26 a potom z tej konečnej pokračuje 26A. Linky, ktoré jazdia v samomcentre Viedne sú s jedným číslom u elín, napr. 1 a 2 a u autobusov vo forme 1A, 2A, 3A,... Ak si náhodou videl bus s číslom bez Ačka, mohlo ísť zrejme o zálohu.

Chystám sa na jeden deň do Viedne a to len na MHD. Ak sa chce niekto pridať, mohli by sme ísť ešte teraz na jeseň poprípade na jar. Resp. cez advent a vidieť aj vianočnú Viedeň. Kto sa prída?
Reply on: Vladimír #21514:
Vlcaci cakaju, kym pride autobus. 😃 To, ze cestujuci v Bratislave su povacsinou chronicky tupi, je, bohuzial, fakt. Niektorym ani nestaci, ked je cez zastavkovy oznacnik natiahnuty sedy igelit a velka cedula s cervenym napisom "ZÁSTAVKA JE ZRUŠENÁ" a aj tak caka na elektricku a caka a caka a caka...
Ospravedlnujem sa za opatovne nepridanie mojho prispevku 😞 Pravdepodobne je na vine mierny bug v skripte. Tak snad do tretice vsetko dobre...

Re #21498 S499.1023: Proste vela ludi vie, ze ak sa niekam dostanu linkou < 20, tak je to elektricka a idu na elektrickovu zastavku. Rovnako vedia, ze 2xx su trolejbusy, a napriklad na Hodzovom tak maju ist na trolejbusovu zastavku. Je to mozno chore, ale BA verejnost je na to silne zvyknuta a precislovanie by narobilo viac skody ako uzitku.

Re #21499 J: S niektorymi linkami (ako napriklad 30K) suhlasim, ale 81A, 90A, 91A a 91B... Preboha, radsej si ani nechcem predstavit tu hrozu v ociach ludi, ktori doteraz nechapu, kam sa podeli linky 21, 43 a 54 a zrazu nieco taketo. To uz by ani nebolo "Hadaj, kam ides", to by uz nikto nikam nechodil... V tom by som asi aj ja mal chaos -- a tiez som pred precislovanim vedel celu siet liniek pomaly aj so zastavkami a teraz mam napriklad v trolejbusoch este stale hokej... Cislovanie v Bratislave malo ostat take, ake bolo. Osobne si myslim, ze len potrebovali zredukovat trasy liniek -- mohli to aspon spravit priamo a nie sa zbabelo schovavat za nejake chaoticke precislovanie. 🙂

A co sa tyka Viedne a ich oblastneho znacenia... Nie je to sposobene len tym, ze linky do rovnakych oblasti vznikali priblizne v rovnakom case? Napriklad ako kedysi do Petrzalky jazdili povacsinou linky 4x a 5x.

Re #21509 COLOR: Mozno sa mylim, ale nadobudol som pocit, ze "A" vo Viedni pouzivaju na oznacenie autobusovej linky v pripade existencie elektrickovej linky s rovnakym cislom.
Hm, nepytajte sa ma preco, ale z celeho prispevku, kde som reagoval asi na 3 ludi, mi to pridalo ani nie prvu vetu...

Re #21498 S499.1023: Proste vela ludi vie, ze ak sa niekam dostanu linkou

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.