Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #214893:
Pravda je kdesi uprostred.
1. Prečíslovať linky samoúčelne = krok späť.
2. Zmeniť tri linky a prečíslovať celý systém = krok späť.
3. Zmeniť všetky linky okrem dvoch a prečíslovať celý systém = obhájiteľný krok.
4. Urobiť komplexnú reorganizáciu spolu s prečíslovaním = rozumný krok.
Reply on: Melange #214892:
Ano, argument je najma zvyk. A? Kazda zmena je pre cestujuceho pritazou a je nezmysel aby ju absolvoval v mene nejakej "logiky" cislovania. Z logickeho cislovania nebude mat nic ine.

Tam kde sa meni trasa linky je tato pritaz kompenzovana zlepsenim dopravnej obsluhy. Takze hej, ked ku Cintorinu Vrakuna pojde 212 namiesto 208, tak je to komplikacia tiez, ale ma nejaky zmysel aby ju cestujuci postupili, lebo sa tym nieco zlepsi. Kdezto ked trolejbus roky jazdiaci pod cislom 210 nahradis trolejbusom pod cislom 40, tak ludom nic nezlepsis - prinesies len same negativa.

Ci sa to niekomu paci, alebo nie, ak chce byt MHD konkurencieschopna, tak jej pritazlivost pre zakaznika (ktorej integralnou sucastou je jednoduchost a prehladnost systemu) je jednym z klucovych bodov. Na rozdiel od nejakych sotosnov o zaplneni volnych cisel lebo "logika". Som rad ze sucasne vedenie DPB toto chape a mysli marketingovo.
Reply on: 810zssk #214891:
Nuž, ako vravím, jediný argument pre číslovanie trolejbusov 2XX je to, že je to proste zvyk. K Cintorínu Vrakuňa roky chodila 208 a teraz tam zrazu bude chodiť 212. To je v poriadku? A podobne k Zimáku chodila 212 a zrazu 207 a do Ružovej doliny 207 a zrazu 208. Pripadá mi to tak, že "chudáci" Staromešťania si nechcú zvykať na nové čísla... Zmeny proste sú a vždy budú a zvykom nemožno argumentovať donekonečna.

Ešte k tomu bodu 2., lebo si mal otázku – jednoduchšie a prehľadnejšie v štruktúre číslovania. Skrátka číslovanie ako celok by tak malo viac logiky. Električky majú vyhradené 1 až 19 (z toho využívané 1 až 9), štandardné cestné spoje 20 až 99 a doplnkové spoje 1XX (toho tiež nie som priaznivcom, ale budiž). V tejto štruktúre je však zrazu len tak bez logiky bachnutých pár liniek s číslami 2XX.
Reply on: Melange #214889:
1. Pre regionalne linky su vyhradene cisla 215+ 🙂 Regionalka je to kde sa cislovanie este len zavadza a ludia ho v praxi nepouzivaju, takze ta sa moze prisposobit. Ak by sa teraz vsetky 2xx linky prehodili do 3xx radu, riesilo by to cely tento udajny problem.
2. V com jednoduhsie a prehladnejsie? Ak niekam roky chodi linka X a zrazu tam bude chodit linka Y, ide o zkomplikovanie, nie zjednodusenie.
3. Nie hodne nevyhod ktore by to prinieslo.
4. Nepouzivane a nepouzitelne.
5. Ved nikto nehovori ze trolejbusy maju mat iny format cisla. Ale zaroven nie je dovod na precislovanie existujucich liniek.

Nocne spoje sa precislovali spolu s ich uplnou reformou kedy sa menili vsetky linky. Ide o neporovnatelny pripad, kedze tam povodne cisla realne nebolo mozne zachovat.
Reply on: 810zssk #214888:
Hovoriť pri zssk o kauzalita by bol logický hiát.?
Reply on: 810zssk #214887:
Vraj nemám začínať túto diskusiu, tak iba stručne v bodoch. 🙂
1. Čísla 2XX sú vyhradené pre regionálne linky, tak aby sa to neplietlo.
2. Jednoduchšie, prehľadnejšie a logickejšie číslovanie všetkých spojov.
3. Zjednotenie s nočnými linkami (N44, N47, N72)
4. Číslovanie podľa oblastí BA.
5. Niet dôvodu, aby mali trolejbusy iný formát čísla ako autobusy – toto napokon ani nie je dodržané v prípade L33 a L64.

V prospech číslovania trolejbusov 2XX hovorí v podstate len to, že je to zvyk. Ale treba to zmeniť, napokon ani nočné spoje už nie sú číslované 5XX...
Reply on: Ike #214885:
Korelacia neznamena kauzalitu 🙂
Reply on: Melange #214884:
A v com by to bolo lepsie?
Reply on: Melange #214884:
Prosím, nezačínajme po x-tý krát opäť túto diskusiu, kde nakoniec aj tak jedna strana druhú nepresvedčí... ?
Reply on: 810zssk #214879:
Ako petoo hovori, iste pravidelnosti som tam spozoroval, najmä co sa tyka stolikov: ale neplati to vzdy. Takze je to iba orientacne. Dik
Reply on: 810zssk #214883:
Myslím, že by si rýchlo zvykli a možno by aj uznali, že tak je to lepšie.
Reply on: Melange #214882:
Veru, uz davno nikto nevytocil cestujucich zbytocnym precislovavanim liniek...
Reply on: 810zssk #214881:
Ďakujem... Ale to by bola škoda. Mohol v tom už byť konečne poriadok.
Reply on: Melange #214880:
S najvacsiou pravdepodobnostou by malo byt zachovane cislovanie v rade 201 - 212 🙂
Vie sa už, aké číslovanie budú mať od júla trolejbusy? Či staré 2XX alebo nové dvojciferné? A ak nie, kedy asi sa to bude vedieť?
Reply on: Ike #214877:
Nijak. Proste ide o rozdielne oznacovanie voznov primarne urcenych na regionalku vs. dialkovku.
Reply on: Ike #214877:
Čo som si všimol tak dialkova ma väčšie stolíky a viac miesta na rozmernejšiu batožinu.
Reply on: petoo #214875:
A ako sa líši diaľková ulička od regionálnej?
Reply on: Petto #214866:
Skús si sadnúť a na papier napísať odchody el. liniek: Tak aby z Trnavského mýta smer centrum nešli naraz 4 a 8 -t.j. linky na Špitálskú, ďalej 4 a 9 - linky do Karlovej Vsi, ďalej aby mali linky 5 a 9 z Obchodnej smer KV nejaký rozumný preklad, ďalej linky 4 a 6 z Jesenského smer KV a ešte nejaký rozumný preklad liniek 4 a 5 do Dúbravky - v žiadnom prípade nie že by išla 5ka za 4kou, dobré je to aj tak ako je to teraz - 4ka ide 2 min za 5kou (aspoň na papieri. Ak sa ti podarí vymyslieť nejaké normálne odchody/preklady, tak musíš ešte vymyslieť opačný smer. Pri takomto vedení liniek by proste nejaký rozumný preklad NEBOL možný.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.