To plati v situaciach kedy sa neda do laveho pruhu zaradit za ZST Nove Mesto. Viem ze nastavaju, ale rozhodne nie su stale a vodici ilegalnu jazdu v pravom pruhu praktizuju aj v pripade ak by sa vlavo kludne zaradit mohli.
Podľa mňa by sa tam zmestili, je tam cez dva metre široký dopravný tieň. A súčasný jazdný pruh má určite cez tri metre (aj štyri). Ak má vozovka v tomto mieste cez šesť metrov, dva jazdné pruhy v šírke 3 m sa tam bez problémov zmestia.
Signál by bol riešený tak, že smer od Tomášikovej by mal plnú zelenú, doplnková šípka by sa zrušila. Náklady minimálne až žiadne.
V predmetnej situácii môže vodič urobiť nasledovné – ísť v pravom jazdnom pruhu až pred značku C 25 a plnú čiaru a tam čakať, kým ho niekto v ľavom jazdnom pruhu pustí pred seba. Výsledok: rovnako blokuje pravý jazdný pruh.
Nikomu to nerobi problemy? Fakt? Ja som opakovane bol svedkom ako:
a) Autobus blokoval auta ktore chceli ist doprava a mali volno (resp. doplnkovu sipku), ale museli cakat kym sa odtial odprace autobus ktory mal signal stoj.
b) Vodic autobusu ohrozil ostatnych ucastnikov cestnej premavky tym ze sa im nasilu narval do ich pruhu odniekial kde vobec nemal byt a ani sa im neuracil dat prednost ktoru prirodzene mali
Osobne tam uz cca rok a pol necestujem, ale nepredpokladam ze sa tam dopravna situacia zasadne zlepsila.
Dobre rano, sto krat to bolo spomenute v prispevkoch nizsie. Ano, to by mohlo byt riesenie (aj ked s nim je par problemov). Ale zatial tam to odbocenie povolene nie je.
Tak potom som bol mozno v inom case ako ty tam, kedze ako som stal na nadchode ho nikto nepustil (ten moj cas bol nieco po 8 rano, nebudem radsej specifikovat)
Asi viem presne, ktory bus to bol a ani sa mu nedivim, ze to urobil. VSETCI od Botanickej zahrady po Lafranconi ho ani za boha nechceli pustit, aby sa mohol zaradit uplne dolava. A co mu potom ine ostavalo?
Hej, len ked sa zajtra vsetci rozhodnu ze sa im nechce cakat a oni maju mat prednost, tak dopadneme ako sme nechceli. Zijeme v spolocnosti ktora by mala uznavat nejake dane pravidla aj ked sa nam na 100% nepacia. Opacnou alternativou je potom anarchia.
Vodic auta nikoho neohrozil, kedze isiel vo svojom pruhu a nemal nikomu davat prednost. Ak sa vodic autobusu spoliehal na to ze sa mu tam v rozpore s pravidlami cestnej premavky narve, tak pripadne problemy ak sa mu to nepodari su jeho vina.
Radenie sa do iných pruhov začína byť národným športom. Dnes ráno na križovatke pod mostom Lafranconi bus odbočujúci z Botanickej (smer z KV) do Mlynskej doliny zostal stáť v pruhu rovno (smer nábrežie) trošku zatočený tak, že zablokoval oba pruhy rovno. Predbehol tak všetky vozidlá v odbočovacom pruhu a vytvoril nepeknú kolónu z KV na nábrežie.
Nenapíšem čas, linku ani číslo busu, nakoľko nechcem robiť problémy vodičovi snažiacemu sa dodržať grafikon aj za takúto cenu.
Je to jedna z križovatiek, kde nie je priestor na busový pruh s možnosťou skoršieho signálu voľno pre MHD (ako je to spravené pri Saleziánoch smerom od Centrálu), ale myslím, že na križovatke o sto metrov skôr (kde sa pripája cesta od ZOO) by sa takýto signál uživil a bus by tak mal väčšiu šancu zaradiť sa do odbočovacieho pruhu.
Ja som rad ked to vodici robia, lebo stat v kolonach kvoli pohodlnym co sa vozia na aute radsej nez v MHD tak to sa mi nechce. Ale ten vodic co to natacal to natacal na mobil, porusil zakon tiez, kedze pri jazde pouzival mobil. Druha vec, si predstavte tu situaciu, urcite bol frustrovany ze nebude mat sex doma, tak samozrejme videl ako autobus ide v pravom pruhu, uz dopredu vedel co spravi, tak najust to natocil, bo ho to vazne trapilo a to zvelicovanie NC nema chybu, AUTOBUS PLNY LUDI / MANEVER / OSTAL V SOKU...na tomto som sa zasmial.
Druha vec, pokial viem, tak aby sa netvorili kolony, auto ma ist v priebeznom pruhu ktory nejak konci az po jeho hranicu a skusat sa zaradit, keby to spravil ten bus hned pri odbocke od ZST ako sa pripaja, blokoval by ten odbocovaci pruh doprava uz odtial a tym padom navysil rad aut smerom ku Koloseu. Podla mna siel pomaly so smerovkou ale auta ho nepustili a tak sa rozhodol to urobit takto.
Tento vodic mimochodom vyzera byt ten typ, ktory by ten autobus blokoval este schvalne, rozbehol by sa tak rychlejsie aby ho ten sofer busu nestihol predbehnut a zaradit sa pred neho, a tym padom by aj on ohrozil ludi v autobuse lebo sofer busu by musel brzdit prudko a cakat na zaradenie
Opakujem, ja som plne za to aby sa to rieslo (musi ale byt vymyslene ako sa autobus zaradi ak nepojde do krizovatky pred autami). Momentalne to ale dopravne znacenie neumoznuje a takato jazda je v rozpore s dopravnymi predpismi, ktorych dodrziavanie je jednou z hlavnych povinnosti vodica, obzvlast toho profesionalneho.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
a) Autobus blokoval auta ktore chceli ist doprava a mali volno (resp. doplnkovu sipku), ale museli cakat kym sa odtial odprace autobus ktory mal signal stoj.
b) Vodic autobusu ohrozil ostatnych ucastnikov cestnej premavky tym ze sa im nasilu narval do ich pruhu odniekial kde vobec nemal byt a ani sa im neuracil dat prednost ktoru prirodzene mali
Osobne tam uz cca rok a pol necestujem, ale nepredpokladam ze sa tam dopravna situacia zasadne zlepsila.