Tak ale v niektorých prípadoch by naozaj bolo na zváženie rozdelenie linky na viac čísiel (keďže normálneho CP sa asi nedočkáme). Ako príklad je taká 620, ktorá aj v rámci označenie slovak lines je označená ako 2 linky. V podstate ide o 3 linky s /6 trasami a rôznymi zachádzkami pod jedným číslom, ktoré zodpovedá iba jednej z trás.
620 - BA - IpD- Bernolákovo - Nová Dedinka/1 (vybrané spoje cez Zálesie)/2
pozn. cez Zálesie idú len spoje končiace v ND
620- BA - IpD- Bernolákovo - Nová Dedinka - Tureň - Senec/3 ( vybrané spoje končia v Turni/4 vybrané spoje premávajú v úseku Tureň - Senec/5 - táto linka by mala mať už označenie 63X (Tureň aj SC patria pod zónu 630) a nie 620
620 - BA - IpD- Bernolákovo - Nová Dedinka - Tureň - Hrubý Šúr - Hurbanova Ves/6
pozn. spoje idúce do HV nikdy nejdú cez SC. Označenie linky je 620 pričom pokračuje ešte cez ďalšie 3 zóny 630, 649, 740 kde má konečnú, takže označenie by malo byť 74X.
Naproti tomu linka z BA do SC cez južné obce (3 spoje za deň) má samostatné číslo 720, pričom ide o predĺženú linku 729 SC-Tomášov resp. 729 je skrátená 720.
V prvom buse ti nemôže vodič zadať cieľovú zastávku, lebo tam ten spoj nejde. Dá ti len úsek, ktorý tým spojom absolvuješ + dodatočne ti tam dodáva číslo cieľovej zóny. V druhom spoji oznamuješ svoju cieľovú zastávku, ktorá teda musí byť a je v zóne, kt. máš na CL z prvého spoja.
Dnes som to 1. krát v živote využil aj ja (prestup z jedného busu SL do druhého). Vodičovi 1. busu vždy treba hlásiť číslo zóny kam pocestujem 2. busom? To mu strojček nenájde automaticky podľa cieľovej zastávky číslo zóny? Ja som mu radšej povedal číslo zóny a musel som aj druhý krát, lebo pri uisťovaní sa potom povedal susedne číslo zóny [inú zónu] - ešteže som ho opravil. ?
Zaujímavé bolo, že pri ceste do regiónu aj späť vodiči 2. busov pozorne pozerali CL z 1. busu pred vydaním registračnej potvrdenky. Škoda, že to nie je nejak zautomatizované napr. načítanie QR kódu alebo 2D kódu ako pri CL podľa tarify ZSSK...
Výborne! ? Konkrétne je to linka 269 "Bratislava - Stupava - Rohožník" a po diaľnici D2 idú niektoré spoje cez pracovné dni v úseku "Lozorno - Patrónka".
215 priamo do Stupavy nejde. 215 je linka z Bratislavy do Marianky, ktorej vybrane spoje pokracuju do Stupavy. 219 je linka Bratislava - Stupava, ktorej vybrane spoje pokracuju do Borinky.
Zachadzku spojov BA-Stupava do Marianky treba zrusit a nie im vymyslat samostatne cislo ? To ze spoje BA-Stupava maju rovnake cislo ako BA-Stupava-Borinka za problem nepovazujem, zas nepotrebujeme mat milion dvesto liniek. Aj na MHD zvladame to ze cast spojov ide cast trasy a nemame specialne cislo pre 79ky iduce az na Topolove.
to Miro - skor narocny na inteligenciu toho co vymyslel cislovanie v IDS BK. Ciselny rad velky ako hovado, ale oni vyrobia pomaly 4 variace a 5 derivacii pod jednym cislom ?
Uz som im pisal, cií by nemohli zmenit cislovanie, lebo napr. 215 ide iba priamo do Stupavy ale aj iba do Marianky, alebo aj do Stupavy cez Marianku.
Mohli to oznacit napr. 215 - iba Marianka, 216 - Stupava cez Marianku, 217 - priamo iba do Stupavy az po 219 - co ide do Borinky cez Stupavu samozrejme.. Dokonca je aj variant 219ky do Borinky cez Stupavu a Marianku.. ?
Podobne by to mohli aj so 727kou spravit.. Kto sa v tom ma vyznat.. Napr. 727, 728, 729 atd..
Na oboch mapach vidiet, ze to tam je poctivo zakreslene: Presne polohy zastavok v regione v oboch smeroch trasy - obdivujem toho co to spravil.
HADANKA: Nasiel som jednu chybu na Zahori. Na jednom useku kde nie su ziadne zastavky nie je zobrazena linka ktora tade premava zopar spojmi cez pracovne dni (asi iba v spickach). Tento variant trasy obsluhuju pravdepodobne zrychlene spoje. Volaju sa tak este? Ked nemali Slovak Lines trojmiestne cisla liniek, tak boli oznacene ako Z na vonkajsich transparentoch autobusov. Kto vie ktoru cast trasy myslim?
Keďže som prestupoval, to bolo preto, lebo ten prvý autobus nešiel cez moju cieľovú zastávku. Tým pádom moju výstupnú cieľovú zastávku vodič nevie zadať do emtestu, takže na lístku je uvedená len trasa, kt. absolvujem tým autobusom - cieľovou zastávkou na CL je vlastne moja prestupná zastávka, ale je uvedené číslo mojej cieľovej zóny. Na tej super efektívnej registračnej potvrdenke, vydanej v druhom autobuse je už uvedená moja výstupná cieľová zastávka. Potvrdenku vydá na základe zakúpeného CL z prvého autobusu, lenže ja som tam nemal cieľovú zónu uvedenú, a tým pádom vodičovi evokoval taký dojem z toho lístka, že aj keď za drahšie peniaze, ale lístok platí len v tej zóne a len po prestupnú zastávku ... no tak preto odomňa vyžadoval nový lístok z prestupnej do cieľovej zastávky.
Minule zas celý autobus (asi 15 ľudí) zmeškal ranný REX vlak, lebo vodič nezvykne robiť ten spoj a nevedel, že má ísť načas. Padla mi sánka, keď nám toto oznámil.
Kým máme 4 varianty linky 727, a v rámci nich 444 variant zachádzok a zastavovaní, dovtedy tieto vymakané vecičky neočakávaj na nijakom portáli, lebo ani pánbožko sa nevie v tom SL-nesystéme zorientovať.
Môjbus.sk napr. ukazuje číslo linky už vo forme IDS.
Nejako nerozumiem: Na tom lístku bola teda aspoň výstupná zastávka (aj keď číslo zóny tam nebolo)? To len kvôli tomu ti to potom neuznal vodič v druhom autobuse?
Povedal som aj výstupnú zastávku (nevedel číslo zóny), povedal som 2x aj číslo cieľovej zóny, ale nedodal to tam. Pomýlil sa, možno, neviem... Ja som si neskontroloval lístok, lebo sme už meškali pri odchode (lebo vodič) a tak pri prestupe som nemal platný CL.
Akože nedodal cieľovú zónu? Čo bolo na tom CL uvedené? Vodičovi v prvom autobuse povedal pri kúpe CL výstupnú zastávku? Asi najistejšie je vždy povedať naraz výstupnú zastávku a k tomu aj číslo zóny. Či ani to ti nepomohlo? ?
Ozaj, ako sa vlastne vopred doma dá jednoducho zistiť aké číslo má linka premávajúca do konkrétnej obce? Teda viem kam chcem ísť, ale kvôli prehľadnosti chcem vedieť číslo linky, lebo to ma zvonka na autobuse upúta ako prvé. A na zastávke kde budem čakať ide tým smerom (do iných obcí) v tom čase viac autobusov.
Žiaľ pri vyhľadaní spojenia na cp.sk to nie je. Napr. chcem zistiť aké číslo má linka (mnou vybraný spoj) do obce Šenkvice. Tento nemá v poznámke ani to, že "spoje č. X a Y sú zaradené v IDS BK na linku XXY a spoje č. A a B na linku ABC"). Takéto poznámky / vysvetlivky je možné komplikovane hľadať v CP v PDF na http://portal.cp.sk , ale tuším ani tam to nie je uvedené pri všetkých linkách...
Totiž na idsbk.sk sú v časti "Cestovné poriadky" čísla liniek, ale čo keď ja neviem ktorá to ide do Šenkvíc z Pezinka? Mám hádať naslepo, že keď Pezinok je zóna 520 a Šenkvice 530, tak jedno z toho by mohlo byť správne? Môže to však byť aj 545, lebo "môj" spoj pokračuje do obce Vištuk.
Podľa môjho názoru by bolo skvelé keby BID dala na svoj web schému liniek v regióne (podobne ako má MHD). Napr. jednu pre Záhorie, druhú pre okres Senec a pod. alebo jednu spoločnú - vo forme obrázku alebo PDF.
Vlastne na www.openstreetmap.org napravo v časti "Vrstvy" sa dá zvoliť "Dopravná mapa" a vtedy sú na mape linky IDS BK. Lenže pridal to tam nejaký šotouš dobrovoľník alebo niekto kompetentný?
Btw páči sa mi, že na http://bid.slovaklines.sk je mapa zón taká, že keď na niektorú zónu ukážem myšou, tak sa mi okamžite v malom okienku zobrazia všetky zastávky, ktoré do tej zóny patria. ?
Riešením by mohlo byť http://www.slovaklines.sk/region-a-mesto/cestovne-poriadky.html kde sú zoradené linky aj s číslami IDS BK, ale nemajú uvedené všetky obce po trase, ale iba napr. "Bratislava - Malacky - Gajary". Takže na Šenkvice mi to tam našlo iba linky 539 a 545. Našťastie z openstreetmapg.org som zistil, že z Pezinka tam ide linka 535. ?
Vodici Slovak Linesu maju spravidla o to vacsiu tendenciu listok kontrolovat o co mensiu znalost tarify maju ? Mne raz jeden "kontroloval" listok asi pol minutu a po tom sa ma spytal otazku z ktorej vyplyvalo ze nam tusenia ani len o aky typ listka ide.
Máte niekto nasledujúcu skúsenosť z cestovania (s vodičom alebo revízorkou Slovak Lines [SL])? Musíte plánovane prestúpiť z jedného busu SL do druhého. Máte vopred zistený správny CL, ktorý vychádza podľa CP SL nielen zónovo, ale aj časovo do danej zastávky.
V prvom buse si kúpite lístok napr. z regiónu do zóny 100 a jeho platnosť je 120 minút. V buse do ktorého prestúpite dostanete od vodiča registračnú potvrdenku. Tento druhý bus však chytí po trase meškanie a teda napr. na Patrónku prídete už s "neplatným" CL1C, lebo ďalší si kvôli napr. trom minútam neoznačíte ani nepôjdete za vodičom kvôli tomu (hlavne ak vtedy dlhšie ani nemá zastávku). Spoliehate sa na čas podľa CP aj keď ste raz prestupovali, lebo predpokladáte, že v SL v prípade kontroly dokážete preukázať plánovanú jazdnú dobu busu .
Výskyt revízorov hlavne v regióne je v SL určite nižší ako vo vozidlách DPB. Študujú vodiči vizuálne podrobnejšie váš lístok z prvého busu (alebo papierový CL) predtým ako vám vydajú registračnú potvrdenku?
Ozaj a vo vlaku ak použijete lístok IDS BK kúpený pred prestupom v buse SL, tak sprievodca ho opečiatkuje? Predpokladám, že nedá pečiatku (tak ako ani na papierový CL1C).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
V prvom buse si kúpite lístok napr. z regiónu do zóny 100 a jeho platnosť je 120 minút. V buse do ktorého prestúpite dostanete od vodiča registračnú potvrdenku. Tento druhý bus však chytí po trase meškanie a teda napr. na Patrónku prídete už s "neplatným" CL1C, lebo ďalší si kvôli napr. trom minútam neoznačíte ani nepôjdete za vodičom kvôli tomu (hlavne ak vtedy dlhšie ani nemá zastávku). Spoliehate sa na čas podľa CP aj keď ste raz prestupovali, lebo predpokladáte, že v SL v prípade kontroly dokážete preukázať plánovanú jazdnú dobu busu .
Výskyt revízorov hlavne v regióne je v SL určite nižší ako vo vozidlách DPB. Študujú vodiči vizuálne podrobnejšie váš lístok z prvého busu (alebo papierový CL) predtým ako vám vydajú registračnú potvrdenku?
Ozaj a vo vlaku ak použijete lístok IDS BK kúpený pred prestupom v buse SL, tak sprievodca ho opečiatkuje? Predpokladám, že nedá pečiatku (tak ako ani na papierový CL1C).