Dikusia sa točila okolo toho, či bude alebo nebude mať Grob cez 10k obyvateľov. Ja tvrdím že bude aj keby sa už nezačalo stavať nikde inde, ako na už teraz rozostavanom území.
Je nepochybné, že ak bude mať 30k+ obyvateľov, tak koľajová os vedená územím bude nevyhnutná. Pri tých 10k sa to dá hravo zvládnuť navoziť busmi k existujúcej železnici. Koľajovú dráhu Vajnory - Pezinok máš zakreslenú v územnom pláne BSK. Rezerva je vedená práve okolo prameňa a napr. už v dnešnej zástavbe ju máš možno vidieť v lokalite Šúr.
No a z toho je necelých 1500 pôvodných obyvateľov Chorvátskeho Grobu ( samotnej obce a nie časti ČV) ? na Čiernej Vode majú trvalý pobyt v 80% bývalí obyvatelia BA,ktorí sa presťahovali na vidiek a zvyšní sú súdruhovia od východu,ale tých poctivých ktorí neokrádajú obec o podielové dane je naozaj málo...Neoficiálne má Chorvátsky Grob + Čierna Voda zhruba 8000 obyvateľov a otázka znie ako chce BSK a štát riešiť dopravu keď sa v horizonte 10 rokov začne stavať v okolí teplého prameňa a na výpadovke k Slovenskému Grobu (od Chorvátskeho Grobu)...Odhaduje sa,že má pribudnúť +- 35 000 obyvateľov čo je viac ako má okresné mesto Senec...Myslím si,že teraz je najvhodnejší čas riešiť komunikácie a dopravu,tak aby to malo čo najmenší dopad na dopravnú situáciu...Keď sa začne výstavba bližšie k obci tak už bude neskoro (čo si ja myslím tak už pred desiatimi rokmi bolo neskoro).
Ešte nenastal a bude nejaké obdobie, keď to ešte bude fungovať duálne (suburbanizácia ale už aj reurbanizácia). Samotné ukončenie suburbanizácie Bratislavy je ešte ďaleko, ale v nasl. max. 10 r. dosiahneme maximum, avšak ten útlm bude pomalší.
tomu snad neveris. Problem predsa nie je dialnica ale bratislavske ulice.
Tie nikto neriesi, auta budu dalej stat v rovnakych zapchach, akurat pridu k nim po dialnici.
... myslíš oficiálne prihlásených obyvateľov alebo započítavaš aj osoby s trvalým pobytom v metropolách typu Námestovo či Sabinov, ktoré tam žijú načierno a okrádajú obec na podielových daniach ?
Áno, v zahraničí už prešli fázou utlmovania suburbanizácie a postupným prechodom na urbanizáciu (napr. aj z dôvodu nepraktickosti, dochádzania, spotreby paliva, zelených vdôv a pod.). BA je ale špecifická a my nevieme, kedy to utlmovanie príde. Navyše, výstavba infraštruktúry (v obludnom rozmere, tak ako je uvedené v ÚPN BSK) saturačnú úroveň určite posunie veľmi ďaleko.
pocuvaj Igorko, oni su na teba asi nehnevani. Nech napises cokolvek, automaticky minusky ? ? ? ?
A stavim sa, ze este aj maju pocit, ze ti na tom zalezi. ?
Lenže Bratislavský kraj nie je celý funkčný región. A keď zoberieš potenciál, zo Záhoria Ti nikdy nebude dochádzať toľko osôb, ako z časti na východ od BA.
"Ja tipujem, že Chorvátsky Grob nenarastie nad 10tisíc"
Tie tvoje tipy... To aby už vyhlásili stavebnú uzáveru, keďže už teraz majú cez 7-tisíc a Monarská aleja II nie je zaplnená ešte ani z desatiny. A to niektorým ešte môžu aj nejaké deti pribudnúť.
To súhlasím, ale aj teraz keď je tam ráno 5 vlakov za hodinu (z PK) je to celkom solídna kapacita a tie vlaky majú ešte nejakú rezervu (hlavne tie začínajúce v PK..). Už keď teda trať nemá..
Koľajová doprava by si najskôr zaslúžila zmenu zabezpečovačky pre úsek Pezinok - Rača, kde už teraz toho viac v špičke nenakreslíš a zmenu súdružskej autority, ktorá prímestskej doprave okolo Bratislavy v cieľovom GVD uberá výkony a pridáva na všelijaké lokálky okolo Tisovca a podobne...ale zároveň požaduje novú stanicu fiók pre jeden vlak za hodinu...?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos